• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • bridesilly
    anja1661 skrev 2008-08-03 14:53:46 följande:
    hört att vissa klänningar fastnar i tullen...vad kostar det då och händer det ofta så att man kanske tom ska räkna med det i kostnaden??blir den försenad då?
    37% av hela köpbeloppet kostar det i tull. Det vill säga både klädernas pris + frakten. Sen tar posten 100kr i avgift också uppepå det.
  • Zsarah
    anja1661 skrev 2008-08-03 15:02:10 följande:
    såg att min klänning har ett litet släp, hur gör man med dt under festen? man vill ju kunna dansa och partaja utan att behöva snubbla över släpet! och byta klänning till festen vill jag inte. jag vill vara prinsessa HELA dagen!!kan man välja bort släpet när de syr den eller kan man "trolla" bort det på nåt sätt sen på kvällen??
    Hej, vet inte hur det funkar vid milly:s men på de flesta ställen kan man säga till att man vill att klänningen ska vara utan släp eller att det ska finnas en hake så man får upp klänningen till festen.
  • CaCC

Om det är någon som är intresserad så ligger det bilder på min klänning i mitt galleri nu, kommer ta bort dem senare.

Kommentera gärna. Själv känner jag att jag behöver en underkjol under, eller vad tycker ni? Sen tror jag att jag ska ta in den lite i sidorna då snörningen blir lite tajt.

• ditte1

Men gud så fina ni är, både klänningen o du! Det blir ju kanonbra! Lycka till med bröllopet!
    ditte

• bjornis

CaCC: Superfin klänning. Ser kanon ut! :)
    Underkjol? Tja... Så svårt att säga innan man sett det för nu tycker man att det ser jättebra ut utan men så var det med min klänning också. När jag provade min klänning utan underkjol tyckte jag det såg bra ut men sen när jag satte på mig underkjolen så blev det ännu bättre så prova med en underkjol även om jag tycker den var jättefin utan!

• Ankan80

Gud va fin!!
    Tror nog du behöver en underkjol. Men det går utan med .

• Dsy04

Cacc

Jätte fint klänning!!! sitter jätte bra på dig färgen modellen ja perfekt!

• Meiia

CaCC: Din klänning är riktigt fin!!! Underbar... Kul att den blev så fin!

Väntar fortfarande med spänning på mina klänningar. Paketet ska ha lämnat Frankfurt men sen vet jag inte mer. Får väl se mer imorgon.

• 3Jane

Ännu en fråga, nån som köpt slöja eller (spets)jacka från Milly eller nån annan från Kina?

• Dsy04

3Jane
    jag har beställt så jag väntar till de skickar dress o wrap

från shehopping

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!