• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • WillesMama

CaCC: Superfin klänning! Jag har också beställt en klänning från LillSessan. har allt funkat bra för dej? Hur länge tog det innan du fick klänningen?

• grabbarna

nu finns det EN bild på hur min kina klänning blev tillslut....skulle få en sjal också men det fick jag aldrig men hade tur med vädret så en behövdes inte men nog hade det varit kul att ha en ändå...

• CaCC

Tack så mycket, jag är så himla nöjd. Allt har funkat bra, var mycket mailande fram och tillbaka med en hel del ändringar på vägen, men jag har fått snabba svar och klänningen blev ju som den blev Kommer inte riktigt ihåg när jag betalade handpenning, men jag har för mig det var i slutet på april eller början av maj och jag fick klänningen i torsdags.

WillesMama skrev 2008-08-03 20:43:33 följande:
    CaCC: Superfin klänning! Jag har också beställt en klänning från LillSessan. har allt funkat bra för dej? Hur länge tog det innan du fick klänningen?
  • CaCC

Garattis till giftermålet
    Du ser strålande ut i den vackra klänningen och tack för kommentaren om min klänning i min gästbok.

grabbarna skrev 2008-08-03 20:48:14 följande:
    nu finns det EN bild på hur min kina klänning blev tillslut....skulle få en sjal också men det fick jag aldrig men hade tur med vädret så en behövdes inte men nog hade det varit kul att ha en ändå...
  • kära Karin

Hej alla brudar!

Hur går det för er med alla bestyr? Jag hade min stora dag för två veckor sedan. Det är helst magiskt, tjejer! Värt att jobba för och vänta på.

Jag köpte också klänning på lillsessan brud och fest. Paula var min räddning! Med 15 kg övervikt ville jag inte gå in i någon brudbutik. Jag surfade på nätet och hittade till Paula. Hon var så söt och hjälpsam, och vi tittade tillsammans på nätet för att "designa" min egen klänning, som jag skulle känna mig fin i. (Jag fick välja och vraka helt bland kjolar, liv, bakdelar och axelband och sätta ihop min egen klänning. Slutnotan för min klänning med stor kjol och massor av svarowsky-kristaller slutade på 3500 kr. Samma klänning kostade i en butik i stockholm 12000!!!

WillesMama skrev 2008-08-03 20:43:33 följande:
  • Novemberbröllop08

Min klänning skickades idag, kan knappt hålla mig tills den kommer

• anja1661

ska beställa en klänning från milly, men undrar lite över snörningen. det e väl inte tyg bakom så det blir fusk snörning?? jag ska gå ner i vikt och vet ju inte hur mina exakta mått kommer bli så jag e rätt beroende av att snörningen kan hålla in men kanske även släppa ut lite....
    nån som vet??

• Ankan80

Nej det är riktig snörning. Du kan vara lugn!

anja1661 skrev 2008-08-04 15:21:53 följande:
    ska beställa en klänning från milly, men undrar lite över snörningen. det e väl inte tyg bakom så det blir fusk snörning?? jag ska gå ner i vikt och vet ju inte hur mina exakta mått kommer bli så jag e rätt beroende av att snörningen kan hålla in men kanske även släppa ut lite....nån som vet??
  • Marsaphir Marlean

Tyg bakom bör det väl vara så man inte får kassler effekt? =)

• Vendel och Angelica

Kära karin har du ngn bild på hur fin du var i din klänning *nyfiken*

ooohhh vad sugen jag blir på att leta och få ihop ngn klänning, men jag får sådan besluts ångest... Vet inte var jag ska lägga min beställning och jag blir helt snurrig av alla bilder och klänningar jag vill ha... Har ju hittat en klänning som jag bara "dog" när jag provade men jag hittar ingen bild på den :(
    Romantica är märket och klänningen heter Montana, kanske ngn av er har en bild, jag har mailat Romantica men inte fått ngt svar :(

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!