Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Japp,
håll gärna tummarna! Ont om häxor är det härikring vaf jag vet, men maken känns som ett bättre alternativ.
Ha en trevlig kväll alla!
Babbelbyxor!!
Blev också väldigt nyfiken på AM's namnförslag.. Men har inte lyckats hitta någotn tv serie med namn eller något..
Frejis: Skönt att det inte var något utomkvedesskap.. Hoppas att sprutorna ordnar upp det hela nu då!
Bs: Mysigt med kissen, och tiden går nog snabbt till lördag när svärmor åker hem igen!
Nenne: Håller verkligen tummarna inför testningen imorgon!!!!
Start: Jag har nog inte önskat dig lycka till, och om Nenne testar tidigt imorgon så kanske det är dags att göra det! Så lycka till!!
Här är allt bra annars, lite trött, men det får väl gå! Vi har bestämt oss för att ta Gekås på lördag, så vi hoppas att inte resten av Sverige också har tänkt sig det!
Nu ska jag gå och steka köttfärs till tacos (min söta make sa att allt annat var färdigt, så det känns som att jag får ta på mig den uppgiften.. )
Haha, jag kommer ihåg den serien - den var jättebra! Satt de inte ofta i en bastu och tjötade (var det i början av varje avsnitt?)?
Google is fantastic! Jag hittade namnet men det var lite kreativt sökande som krävdes. Bra tips till dig Sept om den finns på DVD (den är nog för gammal iofs).
Nenne: jag håller tummarna! Bra att du inte har några spottings.
Frejis: jag tror att det är sprayen som inte tas upp av dig. Misströsta inte, du har ju för 17 varit gravid en gång så det går uppenbarligen!
Sweet: det är väl därför du har sammandragningar för att du pillar på vaden...
Förresten menade jag lösigt tempo som i positiv bemärkelse (dvs lugnt och skönt) denna gång fast Piggan har helt rätt i att oftast används det om ngn som är långsam i negativ mening.
Fint namn AM, inte min stil men fint var det (tror förresten att det skulle platsa m min lillas namn när jag tänker efter - men nej - du får ha namnet för dig själv
jag gillade den serien när den gick, kollade på den m mamma minns jag. jag gillar dock bäst namnet som börjar på C.
och ja - serien finns på dvd
Frejis - skönt att det inte car utomkveds! hoppas att sprutorna fungerar bra nu! skräckfilm e bra mot allt - vad ska du se?
8 juni finns m i min kalender med!
BS - en birma??!!! men åååååh! de e ju så fina- hur ser den ut? jag gillar blåmaskade eller choklad- det är härliga katter!!
Jaha, finns det ett namn som börjar på C med i serien, då har jag hittat fel serie om systrar från 1991, där fanns det nämligen ingen med ett C. Får se om jag orkar leta vidare eller om jag struntar i det.
Får försöka lägga ut en bild på kissen efter lördag men jag tror att han är chokladtabby eller bruntabby från bilden jag sett. Lite åt det chokladmaskade hållet men lite mer randigt. Jag ville helst ha en brunmaskad men fick ge mig lite vad det gäller teckningen för att hitta rätt kisse eftersom vi tar en omplaceringskatt och inte en kattunge. Det var viktigare att den är van vid barn, hundar och andra katter än färgen.
Iris fyller år den 5:e juni och någon gång den helgen ska vi ha kalas. Det blir dock förmodligen på fredagen, eftersom det är långhelg gissar vi att många i släkten kommer att resa bort nämligen men kanske kan tänka sig att komma hit mitt på dagen på fredagen innan de åker. Så förmodligen kan vi den 8:e.
Oj, oj vad mycket ni har skrivit.......
Men nu har jag i alla fall läst igenom det mesta.
Idag har jag börjat med mitt nya liv med motion igen.
Köpte ju nya joggingskor på Freeport och idag var det dags att inviga dem.
Lämnade Max på dagis 9.10 och började sedan promenera med Malte i vagnen i rask takt med en stegräknare. 11 var jag hemma igen men tog en paus vid 10 för att hälsa på min kompis (hon som precis geonomgick en misslyckad ivf).
Du hade rätt Lappis!!!!!!
Kompisen följde med på min promenadrunda och vi pratade mycket om deras ivf och det kändes som ett bra samtal.
Nu har vi bestämt att vi ska ut och promenera 1 gång i veckan tillsammans och det ska bli kul.
Fick ihop 9000 steg idag och siktar på att gå 3 gånger i veckan!!!
Dagmamma v dagis (förskola)
Min mamma var dagmamma under hela min uppväxt och medan jag var liten tyckte jag det var toppen för jag hade alltid någon att leka med, men ju äldre man blev desstu tråkigare blev det att aldrig få vara ifred. Min mamma hade oftast 7 barn från 1 till 12 år och hennes arbetstider var 6.30 till 17.
Max har bara gått på dagis och jag själv har ju jobbat på dagis i 2 år så det är det som gäller för oss, men jag är inte helt emot att prova dagmamma till Malte i januari. Vi får nämligen ingen plats här i byn för det blir fullt till hösten (det var likadant när Max skulle börja). Hade Max i grannbyn på ett litet dagis och funderar på att ansöka om det dagiset till Malte också och kanske en dagmamma i andrahand. Tyvärr finns det inte många dagmammor kvar här runt omkring och färre ska det bli för vår kommunledning vill inte att de ska finnas längre till många föräldrars sorg.
Aktiva barn
Max är och har alltid varit ett aktivt barn och det är både bra och jobbigt. Bra för att han håller igång (motion) men jobbigt för en annan som måste hålla koll på honom.
Smakisar
Gröten börjar gå bättre och bättre så jag fortsätter som vi gjort nu i tre veckor och ev börjar med grönsaker nästa vecka. Vill inte stressa Malte eftersom jag märker att hans mage inte pallar det.
AM
Följde serien Systrar och gillade den skarpt!!!
Har för mig att det var Kanal 5 som sände serien....
AM eller någon annan
Började namnet på T eller?????
Det jag hittade på T är ju jättefint!!!!