Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
nej, nu måste jag fika!
Jag testade ju plus svagt på BIM-dagen, men började blöda svagt samtidigt. Plusset blev starkare efter några dagar, men jag blödde fortsatt svagt. Jag åkte efter några dagar till gynakuten där de tog HcG prov, jag fick lämna med några dagars mellanrum och så skulle det stiga om det var en frisk graviditet. Jag trodde ju MF redan från början. Det steg först inte utan låg still precis över gränsen för när ett test visar pluss. Stillaliggande HcG kan vara ett utomkvedes, men läkarna sade att det var så lågt värde att det måste varit ett tidigt MF och att det nog skulle blöda lite mer snart och sen skulle det sjunka. Efter två veckors svag blödning, diffus mensvärk och fortfarande positivt test tog jag nytt prov som visade att det stigit en hel del, men inte så mycket att det var en riktig graviditet. Nya prover, och det fortsatte stiga. Man såg fortfarande inget på VUL, det var så smått, men för att få stopp på det gjordes för säkerhets skull en skrapning (livmodern var tom), men det steg fortsatt ändå. Alltså måste det suutit i en äggledare. Jag fick därefter en cellgiftsspruta, vilken hjälpte ganska snabbt. Efter 14 dagar var HcG borta och jag hade blött ut det som funnits.
Freijs,
det beror på om de ser var det sitter och du har ont. Det ska vara rätt höga HcG för att det ska vara något substansiellt att operera bort (titthålsoperation). På mig gjordes skrapningen mest som säkerhetsåtgärd eftersom de inte kunde lokaliseras. Cellgifterna var såklart inte kul, men kändes inte.
OK, tack! Läskigt!!
start september skrev 2008-05-21 15:08:07 följande:
Tvätta fönster, antecknar. Sex har testats, trevligt men obekvämt och funkar hittills inte.
Har fått tips om hallonbladste, ska tydligen kunna funka. Känns drastiskt.
September - tur att du slapp operation och att det ordnade sig så snabbt som det gjorde.
Läser nu på growingpeople att det finns olika varianter av utomkvedshavandeskap. Jag testade ju förra veckan (testoman!) och det var minus och det finns inget foster i livmodern. Har däremot ömma bröst, men det kan ju bero på allt möjligt.
Läste nyss att man kan ju ha en graviditet i bukhålan, kanske något för mig? skämt å sido, bäst att hcG är noll.
Lappis, Nenne o AM ni är ju galna Jag fattar inte alls vad det är för serie eller namn.
Jag har jobbat efffektivt i 20 min idag så mycket har jag att göra... Suck! Känns vardo att sitta av tiden bara!
Frejs, hoppas att det inte är utomkvedes.
Sex på terassen, hm, viss insyn har vi där. Riktigt så intim vill jag inte vara med grannarna...
Frejis - hoppas på det bästa men det är verkligen superkonstigt att du inte är nedreglerad än?
Freijs,
det är det mest ovanliga stället. Cellgifternas fördel är att de kan rå på även konstiga ställen.
Jag minns inte hur min slemhinna såg ut, troligen inget konstigt. Jag blödde ju svagt hela tiden (totalt typ 6-7 veckor) så det hann väl inte byggas någon.