• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Telemarkgrrl

Nenne, gästinlägget på AMs blogg var skitbra!!! Jag fortsätter också att hålla tummarna, ett test är ju bara ett test, vem tusan vet vilken bakfull och måndagstrött liten kines det var som satte ihop det. Nä, fram tills mensen kommer håller jag tummarna.

Frejis, oooootroligt vad kroppen kan ställa till det!

AM, jag är så sjuuuuuuuukt nyfiken på vad det är för namn!

• nennesjuttioåtta

hejsan svejsan!
    Jag hoppas ju såklart också! Men jag bara kände imorse, instinktivt, att det inte kommer att vara ett plus på stickan. Och blev inte ett dugg förvånad att det inte var det heller. Nåja, nu har jag kollat lite med kilroy om jorden runtresor och maken är på! Men det krockar ju med 2 bröllop ifall att vi skulle åka nu (eller i augusti-oktober, som skulle passa bäst). Och Sweetie, det blir ett NY-stop i så fall. Men jag tror ju itne att vi kommer att komma iväg alls. Det är nog mer ett sätt att få planera in något annat. Just nu känns enbart en vecka i NYC lite futtigt. Men, men... Vi blir nog kvar hemma. Lite bekväma är vi ju också.

Tack, Telis! Hur mår du, vännen??

• Telemarkgrrl

Egognäll: Jag läser här ibland men jag har lite svårt att relatera till graviditetskrämpor, namnbekymmer, barn som vägrar sova osv. Själv skulle man ju typ ge vad som helst för vilket som helst av det. Men men, det är bara att inse att vi faktiskt aldrig kommer att få något barn. Jag vet ju att det så klart är mitt eget fel - om man nu verkligen vill ha barn så ska man inte vänta tills man är så gammal som jag är, så är det bara. Jag såg häromdagen att man är bara hälften så fertil vid 35 som man var vid 25 och bara häften så fertil vid 40 som vid 35 så det är verkligen en brant utförsbacke. Man glömmer ju att kroppen åldras invändigt när man ser så ung ut på utsidan.

Fast just nu har jag ingen lust att vara sur på mig själv för den saken utan jag tar ut den ilskan på Stockholms läns landsting istället. Först så var ju IVF-väntetiden nästan två år i Stockholm trots att IVF i många andra landsting går på vårdgarantin och därför har en väntetid på typ 3 månader. Så där fick man ju lägga en massa pengar privat, trots att jag nästan betalar typ en IVF i månaden i skatt.

Sen när vi väl inser att det måste bli äggdonation då har Stockholm typ den lägsta åldersgränsen i hela landet så där hinner vi inte heller fram i kön. Dessutom kan man få en remiss från andra landsting för att göra ÄD i Stockholm (och att ens eget landsting betalar) men tvärtom går minsann inte. Så om vi ska göra ÄD någon annanstans, som har högre åldersgräns, så måste vi betala det privat. Och om man tycker att det är dyrt med IVF:er så är det iiiiiiiiingenting mot ÄD. Jag vet inte om det är värt att lägga dom pengarna på ÄD, det är ju inte som adoption där man liksom är garanterad ett barn (om man väl passerat hemutredningen och kan tänka sig olika länder/ålder/handikapp osv). När man väl kommit fram i ÄD-kön så ska ju ägget fastna och stanna kvar där inne också och det är ju ingen garanti på det precis....

Bah, först blir man trött på kalendersynkade nupp på beställning och sen blir man trött på att det bara handlar om kötider och pengar. Näe, nu ska vi ställa in oss på ett liv i sus och dus med mycket resor och champagne som Lappis sa.

Kram till alla!

• Frejis

Hej på er!
    Här är jag och kroppen igen, och vi har varit på nya äventyr idag
    Fick tid sent igår eftermiddag hos min doktor idag och han skulle visa hur man tar nedregleringsgrufs (sprutor). Han gör dock en ny VUL och tycker sig någonting i ena äggstocken. Får då en akuttid på Ultragyn på Odenplan och kommer precis därifrån: inga tumörer eller annat dumt och så mina gamla tre myom kvar. Allt är som det ska vara. Och --- nedregleringen avbruten. Det visade sig att min kropp reagerade på ökningen av spraydosen genom att öka på egna hormonnivåer och jag ligger på så pass höga hormonvärden så att det ser ut att jag sprutar med ovulationsstimulerande i stället. Enligt doktorn är det inte alla kvinnor som får så höga hormonnivåer då heller.
    Den senaste planen var att framkalla mens och köra den korta metoden i stället. Får se vad som händer när jag börjar med de andra sprutorna, vågar man ens det?

Sammanfattningen av dagen: två gynundersökningar, avbruten nedreglering och en trött Frejis.

• Frejis

Oms - skoj att du också har bokat brunch
    Vi såg "Shutter" igår. Ingenting lysande, men helt ok för att döva tankar.

Nennelainen - jag tror som Muggles

Vickan - grattis till inflyttningen! Skoj att flytta in på våren då det är ljust och fint ute.

September - ser att du är kvar här, hoppas i alla fall att du kommer till BB under helgen. Annars blir det dyrt med alla teveserier, man hinner nog med en hel del under en dag.

Brudsommar - skoj med katten, hoppas att du visar en bild på honom sedan. Det var en omplaceringskatt skrev du, hur fick du tag på honom?

• Lapinette

Oj, två låååånga inlägg från mina medsystrar i föreningen OFB! Kram till er båda!

Telis - menar du att ni inte ska försöka med en låååååååång nedreglering i sommar? Har ni helt och hållet lagt ned alla försök?

Frejis - så blir det att ta sprutor för nedreglering eller är hela den planen nedlagt för den korta metoden istället? Jag menar, har jag fattat det rätt.

• Frejis

Hej Telis! Skickar massor med kramar till dig och jag kan (tror jag) förstå hur du känner.
    Den spontana lösningen som jag kommer på ÄD-problemet är att flytta från Stockholm, köpa ett ruckel någon annanstans och skriva sig där. Vad har andra landsting för åldersgränser för det
    Styrkekramar till dig ännu en gång!

• Frejis

Lappis - sista beskedet från doktorn var ingen nedreglering alls och jag köper det det blir den korta metoden i stället.
    Huddinge sjukhus stänger v 29. Mycket tid kvar, men om kroppen har tänkt sig att strula är det ingenting.

Det börjar närma sig FET för dig eller hur?

• nennesjuttioåtta

åååh men Telis!!! *kramar om och passar på att sparka Stockhoms Läns Landsting i skrevet*

Frejis, är det knark du går på? Du skriver gröna gubbar där jag skulle satt en lila, men jag hänger ju iofs inte med om det är bra nyheter eller dåliga. En avbruten nedreglering låter ju trist, eller?

• start september

Stor kram til Telis. Ni verkar ju haft lite planer på andra orter så kan Freijs förslag om annat landsting och ÄD kan vara ett spår?

Svar på tråden Barnkarusellen 2