• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

Nattson
    Mina sammandragningar kändes som mensvärk medan värkarna kändes mer, dvs fick pusta och andas rätt för att komma ur dem.
    Vilken vecka är du i nu???

Satt precis en stund med Max och kramades (brukar mysa lite när han kommer hem från dagis) och vet ni vad han då säger????

-Vad fina kläder du har mamma!

Och jag som bara har en sliten tröja och halvkorta urtvättade byxor.
    Det är kärlek det.........

• Nattson

MrsB, jag fick andas mig igenom dessa, är i v 31+4.

Vad gullig sagt av Max

• Mrs  B

Nattson
    Kan ju vara förvärkar....

Kommer de då och då eller hela tiden?

• Nattson

MrsB, Har inte haft några sedan jag tog Bricanyl i onsdags morse. Har haft en idag, än så länge. Men i tisdags kväll kom det flera ganska regelbundet under kvällen.

• Mrs  B

Förvärkar kan man få ett tag innan det är dag så det är nog det du har skulle jag tro, men är du orolig så hör av dig till din BM, det är alltid bäst.

• Nattson

Jo hon vet om det, och jag ska dit imorgon så det är lugnt. Men då måste det inte vara så att SD och värkarna kommer samtidigt?

• Mrs  B

Inte för mig, men det är kanske olika???
    Fråga imorgon!

• Nattson

Tack MrsB då vet jag Yes frågar imorgon.

• muggles

Nattson: sammandragningar är när livmodern (som är en stor muskel) drar ihop sig, ibland gör den det i slutet för att träna upp sig inför "maratonloppet". Då känner du att magen blir alldeles hård, men ofta känns ingen smärta. Förvärkar känns som mensvärk ofta långt bak i korsryggen. Själva smärtan tror jag kommer av nervtrådarna när livmodern håller på att öppna sig. Jag tror att mensvärk är när livmodern öppnar sig för att släppa ut slemhinnan (dvs mens) men då öppnar den sig pyttelite. Rätta mig ngn om jag har fel nu men så här har jag fattat det - kroppen är ett komplext mysterium

Nenne: alltså det här låter misstänkt likt ett plus. Tantkänningar och flytningar men ingen tant. Hoppas att jag inte haussar dina förväntningar i onödan nu men det luktar faktiskt plus. I hope!!!

• Lapinette

Jag hoppas också!!!
    (lilla kaninen)

Svar på tråden Barnkarusellen 2