• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • junilejon

Nejnu ska jag ut till solstolen och bättra på min solbränna...otroligt härligt väder idag...redan 20 g i skuggan....härligt!!!

• start september

Nenne,

dumma test. Fast du har ju inte känt något än?? Kanske kan Pergo också göra att det förskjuts lite? Jag håller fortfarande tummarna, vänta några dagar och testa igen!

Jag som är testoman har mest kört med dyra apotekstester, såväl vanliga som digitala. Jag har plussat snabbare på det vanliga än på det digitala även om det varit svagt, men aldrig innan BIM-dagen. Denna gång var det nog BIM+2 som jag testade visade det sig i efterhand, ÄL var två dagar sen jämfört med vad den brukade och jag har normalt alltid 28 dagar, men hade tagit progesteron cykeln innan vilken meckade till det.

Och än så länge är jag inte på väg till BB vad jag vet

Kram!

• start september

A.M, idag är det BF. Fast det är ju bara ett datum, jag börjar tro att jag är en sådan klassisk förstföderska som kommer gå många dagar över tiden.

• Izzie

Jäkla skit Nenne! Men jag, liksom de övriga, har inte gett upp hoppet ännu. Så länge inga spår syns av tantjäveln så håller vi tummarna så de vitnar!

kram

• fru AM

Start september: Hur länge tillåter din BM dig att gå över tiden? Kommer inte ihåg var du bor? I Sthlm blir man ju igångsatt efter högst 14 dagar (vilket i o f s skulle kännas som en evighet). I Göteborg är det nog 3 veckor (rätta mig om jag har fel).

• fru AM

Start september: Har du inget planerat framöver då det VERKLIGEN INTE passar sig att hänga på BB? Det är ju då den kommer ...

• fru AM

Nattson - hur var det med urinvägsinfektionen? Var det GBS?

• CamillaetCamillus

Hej! Vad innebär detta med barnkarusellen? Om det innebär att man är på smällen så är jag med, är v. 22. :)

• Mrs  B

Nenne
    Håller tummarna för att tnaten inte kommer till dig!!!!
    Hon kan komma hit istället.

Här har jag värsta ÄL idag, krävs tom trosskydd idag,
    värsta Niagrafallet.

Inte konstigt att jag kännt mig konstig i kroppen den senaste tiden; magen som krånglat, illamående, menssmärtor, sötsug mm.
    Tur att maken är iväg.....

Annars krånglar Malte som vanligt med sömnen på natten, vaknar 1-2 gånger per halvtimme varje timme från 23-06, inget vidare!!!
    Förra gången han gjorde så här hade han en utvecklingsperiod enligt BVC så det är kanske så nu med. ???

Gröten köper han i alla fall just nu så det är ju alltid något. Tänkte testa grönsaker nästa vecka.
    Får se om han köper det......

• Nattson

AM, läkaren har inte ringt tillbaka så jag antar att det inte var GBS. Tack för att du frågade!
    Men du (och ni andra som fött barn) här kommer en dum fråga: måste man ha sammandragningar o värk på samma gång? Eller kan de komma separat? I tisdags kväll hade jag återkommande värk som kändes inne i underlivet (sorry for details) kändes som om det vred om på något sätt, men inga sammandragningar.

Svar på tråden Barnkarusellen 2