• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Eftersom flera frågar så kommer här ett fullständigt OT-inlägg. Rekommenderas av mat och vin fantaster och jag döper inlägget till en kväll på Lux.

Vi tog avsmakningsmenyn och njöt av den härliga kombinationen av fräscha råvaror komponerade i samklang med vinet. Verkligen udda viner som ensamma inte alls var min smak (goda men inget jag skulle komma på själv att köpa på bolaget) men tillsammans med maten smakade de helt perfekt. Vår favoriträtt var denna - Tartar på entrecôte från Svartådalen med krassekrydda, riven tryffel och nyknäckt vaktelägg men även efterrätterna blev något av mina favoriter: Suffléade hasselnötter med timjankryddad getost från Gullspira gård och brinnande aprikos-eau de vie, denna tillagades vid vårt bord vilket var ett extra trevligt inslag och så denna - Glasrabarberkompott i mandelnougatine med sorbet på Eskesta gårdsyoghurt och kardemummamjölk. Gillar man rabarber så var denna mumsfillibabba! Hela tiden serverade de bröd från sitt eget bageri, jag tog ett om och om igen som hade aprikoser och lite annat smått och gott i brödet. Så gott! Alltihop avslutade med chokladpraliner till mitt röda roboiste, även dem från Lux egna chokladaffär.

• nennesjuttioåtta

Shit, Lpinette, det lät ju verkligen urgott!

• junilejon

Cicci, tråkigt med din farmor men mysigt med lite mys med victor...ja tänk att dem känner på sig sånt ...kramar om!!!

Tinga,vad skönt att Piff och Puff mår bättre och att dem växer som dem ska...tänker på er mycket!!!

Start September,jag känner verkligen igen mig i det du skrev att man orkar åka och träffa pesoner men man orkar ingenting hemma...vissa dagar orkar jag ingenting medans jag vissa dagar har hur mycket ork som helst...

Izzie, vi brukar med åka på koutsläpp...det är så roligt att se dem springa som om dem var fjäderlätta Första gången vi åkte på det så fick man anmäla sig på arlas hemsida...min man sa att det är väl vi och 10 gubbar till eller nåt...det var snarare ca 250 personer där...vi blev lite chockade

BrudSommar, ang dagis och barnmamma så håller jag med Nenne. Min mamma var dagmamma tills jag gick i ettan,sen gick jag hos en dagmamma efter skolan och jag har bara posetiva saker att säga. Man känner sig trygg och man blir en liten familj med dem andra barnen och familjen..men sen är ju alla dagmammor olika och vår var verkligen underbar...en riktig bullmamma

Lappis...kul att firandet blev lyckad

Nenne..testa idag testa idag testa idag ....är så spännd,håller alla fingrar och tår

• Lapinette

Fattar ni att jag sitter på jobbet idag! Efter 1 glas champagne, 4 glas vin, 1 glas cognac och 2 glas dessertvin. Shit, jag ska kanske börja fundera på mina alkoholvanor...borde ju må pyton.

• start september

Åh, det lät ju fantastiskt på Lux! Vad kul att det var en sådan fullträff!

Tack för förklaringen av lösigt, förstod ungefär men hade inte träffat på det förut...

• nennesjuttioåtta

hahah Lappis! Du osar ju ända hit! *piuuh*

Junilejon
    hehehe fatta vad jag stretar emot varje gång jag går på toa hemma för att inte riva upp ett test ur påsen...

Cicci!!!
    Glömde kommentera (läste ju för flera dagar sen men loggade inte in men trodde att jag sagt något)
    Beklagar verkligen sorgen!! *kramar om* Vad fint du skrev om dig och lillpysen, jag blev alldeles rörd. Ha det så bra där nere, trots allt, och ta hand om varandra!

För övrigt känner jag mig risig i kroppen, som om jag har en förkylning på g. Vaknade inatt av att jag hade ont i halsen och nu känns det som att jag har feber. Lite rinnsnuva också. Jag vill ju inte vara sjuk!!!

• Lapinette

nenne - du är inte sjuk, du är gravid!!!!!

• BrudSommar2006

Nenne, hoppas att du får hålla dig frisk! Här har jag konstant ont i halsen av att ha sjungit Vyssan lull för mycket varje gång Iris ska sova!

Junilejon, den här dagmamman vi har på gång verkar jättemysig så jag är säker på att Iris skulle fått det bra där. Fast hon har ändå nio barn själv och på dagis är de femton barn på tre fröknar. Visserligen är de ju inte alltid där alla tre men ändå.

Vi ska bli med katt! På lördag är det meningen att han ska komma, Rasmus, en ettårig birma som Iris ska kunna dra i svansen utan att en enda klo kommer fram!

Svar på tråden Barnkarusellen 2