• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • fru AM

Alicia var fint! Även Vincent faktiskt!

• fru AM

Malcolm fanns med på vår lista ett tag. Men precis innan jag födde så träfffade vi en Malcolm med en sådan osedvanligt töntig pappa (!) så det gick bort då ...

• Zozo

Eric har vi funderat pa men jag tycker inte det är fint pa svenska och jag har daliga associationer till det just pa svenska, konstigt nog inte pa franska
    Hector âr för mycket Illiaden och Odyssen för mig, ung som att döpa honom till Akilleus och namn pa H gar fetbort i Frankrike; De kan ju inte säga H!.

• Lapinette

Vår lilla Hector bor i Strasbourg...så det är en liten Ector.

• Lapinette

Sen har jag en kollega som heter Hector fast i efternamn. Han nämner alltid sig själv som en grekisk gud.

• Lapinette

Själv kör jag på med Nathalie, vilket jag har sagt typ sen jag var 15 år att min dotter ska heta och så har jag Jonathan. Maken är inte helt övertygad men det gör ju inget eftersom vi inte verkar få några barn.

• fru AM

Och på italienska är Hector Ettore ... Livias namne var gift med kejsar Augustus. Vi är lite insnöade på romerskt/klassiskt. (Hector & Akilles fajtades mycket riktigt i Troja - bra Zozo! )

Och Erik givetvis svenskt kunganamn. Storhetsvansinne - inte jag inte

• fru AM

Sedan har jag att alldeles jättehemligt tjejnamn som jag egentligen hade vikt för Livia - men som av ngn anledning ratades just då ... Spar det till det eventuella syskonet. Det är väldigt viktigt att en ev hon blir ensam om det ...

Ledtråd: det finns i en Astrid Lindgren-bok

• nennesjuttioåtta

Am
    Börjar det på M?

Svar på tråden Barnkarusellen 2