Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
god morgon ladies!
Såg att jag var saknad och det är inte meningen att jag ska hålla er på halster. Men jag har inget nytt att meddela, så jag avvaktar till imorgon som jag sa, med att testa. Men tanten är inte här än, men det är väl det enda symptom jag har.
Angående dagis vs dagmamma så har jag testat båda och tyckte nog bäst om dagmamma, faktiskt. Men det beror nog helt på vem man hamnar hos. Kände mig tryggare där för henne vågade man berätta för om något annat barn var dumt. Dagisfröknarna satt mest och fikade, och vi hade en kille från Stockholm som var skitbråkig som såklart hette ett namn som slutade på Y (hahahah, vilken klyscha) som slogs med allt och alla och de hade väl ingen koll på vad de skulle göra med honom. Sen var det en annan kille, som jag nu fattat att han hade ADHD) som inte heller var så snäll men honom behandlade de annorlunda så att det kändes orättvist för oss andra (läs: Mig). Han "slapp" en massa saker som var för svåra för honom medan en annan fick fila i timmar på den där jävla smörkniven på träslöjden (fast nu är jag nog på lågstadiet), behövde inte klippa figurer med sax eller måla hela sin avritade kropp på papper med krita (som en annan fick nöta ända ut i kanten innan fröknarna var nöjda). Men det var ju på tidigt 80-tal så de hade nog ingen pedagogisk utbildning som de har idag. Sen var det ju långt ut på landet också. Så idag skulle ag nog ändå välja dagis/förskola (som det så vackert heter)
Jag vill ha mina barn på Ur&skur!
Sweetan; du har inga pojknamn att tipsa om om du inte behöver dem??
För flicknamnet struntar vi i om det ligger bland de fem första i Frankrike - det här namnet har vi haft i huvudet när vi skojat om barn i 10 ar Och i Sverige är det inte sa vanligt, plus att det är ett namn jag har i familjen, vilket är lite kul.
zozo
var det ni som funderade på Hippolyte? (eller hur det stavas)
Shit vad spännande nenne!!!! Håller tummarna så de blir blå.
Japp Sweet här firades det med bubbel. Har druckit skumpa både måndag och tisdag... men ingen bånge, har fortfarande mens . Dessutom var vi aldeles för trötta och fulla igår när vi kom hem efter att ha ätit avsmakningsmenyn på Lux.
September - såg att inget hade skett så som igår kväll. Får kolla senare om du tittar in här även idag.
Måste också kila in och titta på Piff och Puff i galleriet.
mmm jag vågar inte hoppas något än, för mensen har varit sen förr (senast i februari var cykeln 33 dagar lång) och det är dag 33 imorgon. :-s Men jag har inga spottings!
start september
hur går det, gumman? Något stort på g än?
*Fniss* Nej.. det är ett släktnamn; liksom Viking, Reinhold och andra icke-överhuvudtaget-tänkbara-alternativ! LOL
hahaha! Ja, jag har förstått att det inte är så vanligt. Min gamla chefs brors barn (s kusins farmors faster) heter så, nämligen.
Gomorron allihopa!
Har varit en massa ute på vift den senaste veckan plus besök i några dgr (Sala i helgen, Halmstad i måndags & så Varberg igår m Mugglan - mysig dag, förutom att jag blev anfallen av en mås-J-L som snodde min french hot dog
- jag är dessutom RÄDD för fåglar, fyy f-n vad rädd jag blev, tappade taget om vagnen i det allmänna kaoset som uppstod
). Men nu har jag förhoppningsvis en liten stund över & massor som jag tänkt kommentera
Cicci - stora kramen, det är verkligen jobbigt när närstående dör. Även om de levt ett långt liv.
Lappis - grattis i efterskott på födelsedag, förlovningsdag & bröllopsdag
Nenne - jädrar vad det hålls tummar i Götet!!
Tinga - tack för att du tar dig tid & rapporterar härinne med jämna mellanrum! Tänker massor på er & vad bra att det går framåt för Piff & Puff & att de ökar i vikt & längd. Kram
Muggles - jag har också tänkt på det där att "smakisar" klingar stockholmskt
Start Sept - håller också på Kalla Fötter - bra serie!!
Ang dagis/dagmamma så funderar vi på att börja med dagmamma & sen gå över till dagis när Amanda är lite större. Det som möjligen skulle tala emot det är "öppettiderna" som du skrev om, BS. Men annars tycker jag att det känns som en bra början med dagmamma när de är små. Pedagogiken hinns med tids nog den med, när de är lite större. Ok, att man få skola in flera ggr, men det skulle man ju ändå få göra om man tex flyttar, så det löser sig. På tal om att flytta förresten, vad inskränkta en del människor är. Min syster med familj bodde tidigare i en liten ort utanför Kungsbacka & flyttade ju utomlands för snart två år sen. Jädrar vad mkt skit en del dagis- resp fritidsfröknar pratade om detta! Oansvarigt att rycka upp barnen etc. Så det där att barnen nu efter två år i Tyskland trivs kanon, har massor av kompisar från hela världen & pratar engelska flytande & tyska hjälpligt - det är bara skit eller?! Avundsjuka & missunnsamhet låter det som, i mina öron...