• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Izzie

Här har det varit fullt upp det sista... Har varit rejält förkyld och haft superont i bihålorna, men det börjar bli mycket bättre. Det bästa av allt är dock att Matilda verkar komma ur sin fas. Hon sover och äter bättre och framförallt är hon på mycket bättre humör Så skönt!

Häromkvällen var vi på kosläpp (som min man kallar det)! Alltså, när kossorna springer ut på sommarbete. Jättesött, de var så glada och uppspelta! Vi hade med oss Matilda som täckmantel, men det var förstås jag och maken som hade mest behållning av evenemanget detta året

Annars har helgen ägnats åt lite shopping. Har halvt letat ihjäl mig efter en klänning att ha på ett bröllop jag ska gå på om knappt två veckor. OMG (snodde det rakt av, Nenne!)vad tråkigt det är att leta kläder när magen är så stor och degig. Bröstomfånget hjälper inte heller till. Gnäll gnäll.

Tack igen för presenttipsen på ställen i Sthlm dit jag kan bjuda mina föräldrar! Har surfat på fina avsmakningsmenyer halva dagen. Fast allt låter ju inte supergott... Läs detta tex:

Isomalt tryffelägg på krispiga fläskpannkakssmulor
    med kaviar i destillerad blåstångsgelé & kaninpastej

eller:

Confiterat grishuvud med blodkrämsbröd serverad
    med glaserade jordärtskockor & äppelmarmelad

Hmmm, själv blir jag inte supersugen...

Muggles - Skoj att Moa börjat krypa! Då kanske frustrationen lossnar nu då!?

Tinga - Åh, du skriver så gripande och detaljerat! Sitter med tårar i ögonen varje gång. De är så små och söta på bilderna! Jag tänker på er varje dag ska du veta!

Piggelin - Vad gullig du är som tänkte på en liten tråddejt när jag var i GBG! Tänkte själv tanken, men jag åkte i en bil med ett par tjejer till (varav några som jag inte känner), så det var inte läge den här gången att be dem stanna. Tiden vi var där var fullspäckad med aktiviteter, men jag kommer ju till Göteborg fler gånger. Skulle vara superkul att träffa er då om ni har tid och möjlighet.
    Tänk att Amanda är ett halvår redan! Tiden går så fort. När har du tänkt att gå tillbaka till jobbet igen?

Liten - Skickar en styrkekram till dig! Lät som läget var sådär... Matilda är oxå ett barn som i princip aldrig är still och hon håller på precis så som du beskriver Mindre. De är väl bara väldigt aktiva barn. Jobbigt, men oxå kul eftersom det är full fart och det är spännande med alla framsteg de gör utvecklingsmässigt. Hur går det med dina smakisar? Jag lyckas inte alls...

Frejis - Tröttsamt med den sega nedregleringen. Hoppas att det ändå tar fart snart. Kram!

Snart sept - Häftigt, snart är det dags! Jag håller helt med de andra - satsa på Kalla fötter! Superbra serie. Min make gillar det oxå. Annars har vi plöjt boxar med Vänner (de kan man ju se hur många ggr som helst), 24, Lost, Sex and the city och nu senast Vita huset. Älskar DVD-boxar!

Nenne - Håller mina tummar så de vitnar! Hoppas hoppas hoppas! Skrattade dessutom gott åt ditt gästinlägg i AM's blogg. Tycker def att du ska satsa på skrivandet!

Lappis - Grattis grattis! Hoppas du fick fina presenter och blev uppvaktad med lite god mat!

Nu måste jag fixa lite mat...

• fru AM

Grattis, Lappis - säger jag lite för sent när du redan loggat ut ...!

Har ägnat större delen av dagen åt att sy en medeltidskostym till en skolpjäs. Övriga föräldrar kommer säkert hata mig men sonen kommer vara fin(ast!)

Läste också artikeln i SvD. Började genast noja över hur en ev graviditet ska gå eftersom jag definitivt är 35++ ... Trodde samhället ville få upp födelsetalen ytterligare - eller gäller det bara för kvinnor under 30?

Ha en trevlig kväll allihop och speciellt Lappis!

• BrudSommar2006

Hej AM! Kommer ni någon vart med att bestämma er för en liten till? Sy medeltidskostym, vilken skräck, jag kan inte sy!!! Iris får inte vara med i några skolpjäser det hör jag det. Hu, stackars Iris om hon måste vara utlämnad till mig när det väl gäller!

Nu har vi fått plats på ett dagis här och ska gå dit och titta i morgon, lite dumt eftersom vi redan tackat ja till dagmamman men, men.

• MSW

Grattis lappis!

Åh så roligt det var att ser hur ni ser ut allihop, ingen av er såg ut som jag hade tänkt mig..

Jaja.. Får kommentera mer en annan gång, nu är det soffan och csi som gäller!

• MSW

Grattis lappis!

Åh så roligt det var att ser hur ni ser ut allihop, ingen av er såg ut som jag hade tänkt mig..

Jaja.. Får kommentera mer en annan gång, nu är det soffan och csi som gäller!

• Oms

Tinga - precis som jag sa til dig tidigare så är det en berg o dalbana m prematurer, och jag tycker att ni e jättestarka o duktiga du o din make! jag har berättat om dig för min väninna vars lilla Tida föddes i v 27 nu i januari i år. Tida fick flytta hem ca 6v före BF dvs när hon hade kommit upp i en viss vikt. om du vill kan jag förmedla kontakt til henne, hon sa att hon gärna pratar m dig o finns som ett stöd om du vill ha det

Lappis- grattis på födelsedagen!!!

BS, AM mfl - kolla in den här länken så har ni all info om de olika kontrollerna som görs på bvc av läkare o sjuksköterskor
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp&PreView

Nenne - jag håller tummar o tår!!!

minns att det var mer o kommentera men läste allt när jag sövde lilltjejen o hcar glömt hälften...

nu smiter jag ut igen - ska äta sen sen middag då maken precis har kommit hem ifrån jobbet...

• FruCicci

Snabbt inlägg....

Mycket har hänt på sistonne...
    Kom efter mycket om och men ner till Götet och hann träffa MrsB och underbara Mugglan...

Farmor dog i natt och en vän har fått cancer...

Victor mår bra och utvecklas så extremt mycket nu, han är en härlig liten kille och jag är såååå glad att han finns.
    När jag bröt ihop i morse och bara grät, så var han ju i rummet, denna lilla söta unge fattade exakt stämningen och han började helt plötsligt gråta där han stod mot vardagsrumsbordet när han såg mig.
    Sen tog jag upp honom o hade honom i min famn medan jag snyftade vidare. Han satt helt still hos mig och rörde inte en fena och somnade efter 15 minuter i min famn. Det var en magisk upplevelse mitt i bedrövelsen.
    Tänk så små de är och ändå förstår de så mycket.

I morgon flyger jag ner till min familj....

Grattis Lappis...
    Håller tummarna Nenne...
    Hoppas att Piff o Puff mår bra fortfarande, tänker på er...
    Start September, jag önskar lycka till med förlossningen. Det är fantastiskt att föda barn, trots att det gör lite ont... ett nytt litet liv... wow!
    Vet inte vad jag ska kommentera, orkar inte...

Kramar

• Oms

Cissi - jag beklagar sorgen, det är oerhårt tungt när ngn nära försvinner ifrån jordelivet, mina mor o farföräldrar är borta sen länge å jag minns inte riktigt hur det var att förlora ngn så nära. jag skickar en styrekkram till dig!
    ang vän m cancer ja det har jag tyvärr varit med om flera ånger o det är inte alltid det har slutat lyckligt och det är en hemk elak sjukdom så förstör för så många, jag hoppas att du har möjlighet att finnas där för din vän för du behövs!

Nenne, Start september mfl - har ni helt missat kanal 5's nya satsning på torsdagskvällar 22.30? The Big Bang Theory heter den o den e kuuuuul!

• Sweetstreet63

KRAAAAM till Lappis!!! Och GRATTIS på födelsedagen!
    Gumman man kan ha deppdagar ibland. Hoppas det blir bättre.

Nenne,
    ååååå jag håller tummarna så de blir blåååååå. (rim!!!)

September,
    jag tänkte på dig i morse och funderade på om du kasnke var på BB. Men hann inte in här förrän nu. Men ser att du hänger i tråden oförlöst än.
    Ang bra TV-serier eller liknande så gillade jag också "Coupling" (som Nenne rekommenderade) starkt!! Så rolig!!!

Jag älskar dessutom "Scrubs" (den otroligt vridna sjukhusserien). Älskar karaktärerna i den och att det är humor med liten baktanke trots att den är så skruvad.

Följer "Lost" gör jag också, och den nya säsongen är superbra tycker jag!

Om du gillade 24 så kasnke du skulle gilla "Prison Break" också. Iallafall säsong 1-2. Den senaste var inte så bra tyckte jag.

Och så gillar jag "Heroes". Den låter kasnke konstig med övernaturliga inslg etc, men jag tycker den är sjukt spännande och bra!!!! Som 24 och Prison Break så är det cliffhangers varje avsnitt....

Vad gäller amerikanska "tävlingsserier" så har jag verkligen fallit för "Topchef". Vet inte ifall den visas i Sverige? Den är sjukt kul att följa. Uppbyggd ungefär som "Project Runway" (om de nu visar den serine i Sverige??). Fast dessa finns väl inte på DVD gissar jag.

Svar på tråden Barnkarusellen 2