Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Kram pa dic Cicci! Usch.. mer kan jag just inte säga.
Nennegumman - mina tummar har varit blaa läänge redan!
Tack för alla kramar, de behövs...
Tittar in framåt...
Lycka till alla med allt från plus tll barn...
krarmar om er tillbaka....
Kramar till dig Cicci!!!!!
Vet hur det känns....
Tinga
Vad skönt att höra att det går så bra framåt med Piff och Puff!
Kramar till er också!
Kram till Cicci, beklagar sorgen. Det gör ont att förlora någon man tycker om. Men det låter bra att du har möjlighet att åka söderut och vara med familjen. Victors reaktion låter också som en gåva.
Tinga, låter mycket bra att de nu fått vara ute hos er lite mer. Jag förstår att tiden inte riktigt till ens för att prata bara med de närmaste. Kom ihåg att det är viktigt att du och maken äter och sover bra för att ni ska orka både nu och framöver. Tack för att du tar dig tid att rapportera här ändå! Förhoppningsvis kan tråden fungera lite som dagbok för dig senare, att du kan gå tillbaka och läsa hur du kände då..
Junilejon,
jag har nu pratat med BM som trodde att det jag känner som svider när jag rör mig är en liten bristning i magmuskeln. Det kan hända även tidigare i graviditeten, beror både på hur barnet trycker/sparkar, hur tålig muskeln är från början och om man själv överansträngt sig med något konstigt lyft eller sträckning. Muskeln läker sig själv, men det tar lite tid (troligen för mig inte förrän barnet kommit ut). Ska alltså inte vara någon större fara alls.
Junilejon,
jag har nu pratat med BM som trodde att det jag känner som svider när jag rör mig är en liten bristning i magmuskeln. Det kan hända även tidigare i graviditeten, beror både på hur barnet trycker/sparkar, hur tålig muskeln är från början och om man själv överansträngt sig med något konstigt lyft eller sträckning. Muskeln läker sig själv, men det tar lite tid (troligen för mig inte förrän barnet kommit ut). Ska alltså inte vara någon större fara alls.
Oj, förlåt det vart lite väl bra...
Här går jag på helspänn för att känna om något är på g. Jag har inte haft så mycket jobbiga sammandragningar tidigare, men sista veckan har jag känt en del. Det i sig betyder ju inte att det nu är på väg att sätta igång någon gång rimligt snart, men man kan inte sluta undra...
Åh Cicci, vad tufft med två så tunga saker att hantera samtidigt. Skickar en stor varm kram till dig! Men jag måste säga att det rann en tår när jag läste om Victor. Visst är det fantastiskt ändå hur de kan känna av läget! Sedan är det bra tror jag att bli påmind om allt bra som finns när det känns som tyngst...
Tinga - Jätteskönt att höra att dina små killar fortsätter att må bra! Hade en tjej som var i min föräldragrupp som födde sin dotter alldeles för tidigt, men nu har hon hämtat sig och är jättepigg. Fördelen med neo, sa mamman, var att hon kände sig väldigt säker i sin mammaroll när de väl kom hem. De hade fått mycket hjälp på sjukhuset och hon hade haft tid att "öva" samt återhämta sig själv rent fysiskt från förlossningen när de sen väl kunde flytta hem. De fick komma hem ca 2 v innan BF och allt har verkligen gått superbra för dem, och den lilla flickan är jättegullig!
Min mamma jobbar som förskollärare och just nu har hon hand om en liten pojk som var väldigt för tidigt född. Det var nätt och jämnt att de klarade honom och han hade en hel del komplikationer under vägen, men nu är han drygt två år och är en sådan kämpe! Mamma brukar berätta om honom och jag blir alldeles tårögd. De har ju tystnadsplikt så jag vet inte vad han heter eller vem han är, men den lilla ungen verkar fantastisk! Det finns verkligen bara möjligheter för dina små pojkar!