Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Å nu ser jag!!! Cicci!
Jag såg inte ditt inlägg förrän nu.
Skickar en bamsekram till dig!!!!!
Jag vet hur det är att förlora någon som står en nära, och det enda jag kan säga är saker som låter som klyschor (men det är sant) - det blir bättre.
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!
Och det värmer trots allt att se att du fick tröst av Victor!
Cicci, skickar stora kramar! Vilken fantastisk upplevelse du verkar ha haft med Victor mitt i allt, det är i vilket fall helt fantastiskt berättat!
Tinga, hej, hur går det?!
Stor kram Cicci - beklagar sorgen!
BS - nä vi har inte lyckats besluta oss än - men klockan tickar ju ... ska det vara syskon så måste det bli snart (jag är ju äldst här inne) ... Som tur är gillar jag att fixa maskeradkostymer - fast det går ju att köpa också! Jag tror Iris kommer bli en stor primadonna (i posotiv bemärkelse) i framtida skolpjäser!
Cicci - massor av kramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AM, det känns som att klockan tickar här också, jag fyller 37 i år och jag måste ju hinna banta bort rejält många kilon innan jag kan bli gravid igen och det kommer ju att ta sin tid. Efter att ha gått ner fyra gick jag upp två igen under veckan på Öland!! Jag stod och pratade med en mamma i lekparken häromdagen och sade att vi kanske skulle snabba på med ett eventuellt syskon med tanke på min ålder men då sade hon att hon var 41 och de tänkte slå till på en tvåa framöver så hon tyckte inte att jag borde känna mig stressad! Tur att jag inte var mer påstridig med det där om ålder och sade att vid 40 kändes det kört eller så! Har nämligen funderat lite så.
Hoppas att Iris får lite skinn på näsan och kan säga ifrån när hon blir äldre, fast utan att bli otrevlig. Som det är nu så kryper hon runt som en ångvält över de andra barnen och sätter sig på dem och tar leksaker ifrån dem. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken eller bara ett tecken på att hon är fysiskt störst på öppna förskolan...
Vickan, lycka till med flytten!
BS: "Som det är nu så kryper hon runt som en ångvält över de andra barnen och sätter sig på dem och tar leksaker ifrån dem" FNISS!!! Livia var nog lite likartad: fast hon härskade på Öppna förskolan tack vare sin genomträngande röst och sina lyckotjut, vilka lamslog alla andra barn ... så hon fick leksakerna för sig själv! På dagis håller hon en lägre profil.
Hej på er!
Vi har haft några riktigt bra dagar på neo nu, och det känns jättebra. Både Piff och Puff andas riktigt bra för att vara 29+3 veckor, infektionerna är borta och det mesta flyter på. Det enda som hänt är att båda pojkarna fått ljumskbrock, men det får nästan alla prematurpojkar. Det beror på att testiklarna fortfarande inte vandrat ner i pungen när de föds, och därför finns det små hål i bukhinnan där de ska vandra igenom. Tyvärr brukar även en del av tarmen följa med, och det är vad som hänt våra pojkar. Om de inte lider av sina brock (vilket de inte gör just nu) väntar man helst till att operera dem tills de inte har något syrgasbehov längre, eftersom de måste sövas. Men läkaren sade idag att ska man välja att göra någon operation på så här små barn så är det just ljumskbrock. Därför har vi bestämt oss för att inte gå runt och oroa oss för de här operationerna.
Både igår och idag har pojkarna fått komma ut på våra bröst, och det är lika mysigt varje gång. I samband med detta har de även vägts, och båda två går upp bra i vikt. Piff, som vägde 1025 g vid födseln, väger numera 1222 g och Puff, som vägde 650 g, väger 815 g. Piffs längd mättes dessutom upp till 37.6 cm, så han är inte pytteliten, även om han har en bit kvar till "normalstor" bebis.
Cicci - beklagar sorgen efter den din farmor. Det är jätteledsamt när någon man stått när går bort. Kram!
Lappis - skickar en grattiskram på födelsedagen i sista minuten! Hoppas att du fick en bra kväll.
Izzie - de där "maträtterna" du beskrev lät verkligen inget vidare! Hoppas att det även finns inslag som verkar goda i de där menyerna.
Oms - jag tackar för erbjudandet om kontakten med din vän. Just nu känner jag dock att jag knappt ens hinner prata med de "närmast sörjande", så för tillfället passar det inte riktigt, men skulle det ändra sig hör jag av mig.