Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
BS: haha!
Nenne: fokusera på du - det funkade för mig och Cicci bla...
Förresten har vi haft tråddejt här i Götet så vi har inte haft tid att ha gröna pluppar så det så! Cicci, MrsB, jag och stackars maken som fick stänga öronen emellanåt (mkt tjejsnack och barnsnack)
muggles - Himla bra, så ska jag också tänka! Skäms lite just nu eftersom conny absolut itne ville somna trots att han var jättetrött, han bara skrek och skrek. Upptäckte plötsligt att det bara var 19 grader i sovrummet och jag hade bara lagt en tunn filt över honom... På med en tjockare och han somnade direkt. Ibland är man inte så smart...
Nu sitter vi iaf och njuter av tystnaden. Har gjort en brasa (som jag iofs måste blåsa lite på), eftersom det känns så ruggigt inne. Ska nog gå och klippa in lite syrener sen så man får någon slags vårkänsla, för när man tittar ut känns det mest som höst...
Heja nenne - Fokus är viktigt! Eller hur var det nu - slappna av så ska du se att du är gravid på nolltid...
Det finns risk för att jag inte kommer ha möjlighet att kika in här i morgon så därför vill jag passa på att säga GRATTIS LAPPIS redan idag!
Nu ska jag sussa.
Jösses vilket minne!!! och tackar som bugar. Har annars slutat och fylla och ska fira dagen som en helt vanlig dag med jobb och träning. På tisdag ska det däremot firas - 2 år som gifta!
Grattis på födelsedagen och bröllopsdagen Lappis!
Solen skiner äntligen i Stockholm igen. Bara +5, men det lär nog höjas till +8 under dagen. Högvärme för penséerna!
Hoppas att ni haft en trevlig tråddejt i Gbg. Är det inte dags för 08-orna att träffas snart?
Vi ska väl träffas den 8 juni då Piggelin är i Stockholm??!! Jag har åtminstone skrivit in BT-brunsch då.
Snacka om deppis helg! Har varit helt ur gängorna. Börjat storgråta inne på Gallerix och kännt mig helt kass. Hade jag inte haft mens så hade jag absolut trott att jag var gravid.
Är det någon som läst dagens SvD? Första sidan så har någon skrivit en insändare om att skaffa barn sent. Den kändes rätt så skrämmande för där rabblades alla risker upp för äldre mammor. I princip var hela artikeln skriven som att vi måste göra något åt problematiken att dagens "ungdomar" väljer att skaffa barn så sent i livet men för en annan så kändes mer som "skaffa inte barn om du är över 35"!
Äh att folk alltid ska tycka om hur andra gör!! Vi har VALT att inte skaffa barn förrân nu; det är inget nagra allmänna "göranden" skulle ha kunnat ändra pa. Langa studier, arbete och langsamma i starten.. sa är det väl för manga idag?! Visst, jag VET att det är bâttre att skaffa barn tidigare men för MIG har det iaf inte varit aktuellt. Jag är 33 going on 34 och det räknas som gammalt det med.
Grattis pa dig Lappis - klart man ska fira dig även om du inte vill göra fest av det - sa schkaaal! (Ok, jag far väl halla mig till en ice tea eller nat men du kan ju dricka champagne för mig med!)
Grattis på födelsedagen Lappis!!
AM förresten: du frågade ju om Styrsö Skäret vid ett tillfälle - vi ska dit på lördag och äta middag för att fira min mans födelsedag. Menyn låter enkel men god tycker jag: http://www.pensionatskaret.se/Menyn/Menyn.htm#
Grattis på födelsedagen Lappis! Ofta läser man om problemet med att dagens kvinnor skaffar barn "för sent" men det nämns sällan att dagens män sällan är särskilt mkt ivrigare utan gärna väntar de med. Männens ålder påverkar ju faktiskt också har man ju numera insett... Varför ska alltid kvinnorna skuldbeläggas??? Det är deras eget "fel" att de skaffar för sent, då får de väl skulla sig själva att de inte blir med barn... Eller?