Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Och vaggisarna i detta fall är Progesteron (graviditetsbevarande gulkroppshormon). Kladdiga och dyra, men bra.
start september
coolt att vara så himla nära målet nu! Jag håller fortfarande på att snöra på mig löpardojorna...
Tack för tipset om Trombylet, kände igen det när jag läste det!
ahaaaa!
AM, stressigt, vi får börja öva med Iris nu!!! Till tiomånaderskontrollen skulle de kunna slå ihop två klossar och ta pincettgreppet och det var med en hårsmån det gick, vi hade inte övat det där med klossarna tillräckligt innan. Knappt att hon vill slå ihop två klossar nu faktiskt. Det där med sömnen verkar vara never ending... tills de blir tonåringar antar jag!
MrsB: om du läser detta så har jag fortfarande inte fått ngt mejl till ngn av mina adresser??! Men jag har ju ditt mobilnr.
Ska läsa nennes inlägg imorgon, nu dvd!
Wow September!!!! Såååå snart!!
Shit! Jag tycker verkligen det känns som att du plussade alldeles nyligen! Helt galet vad tiden springer iväg!!!!
Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge!
Nenne!!!
Du är outstanding tjejen!!!
Jag älskade ditt inhopp i AM's blogg!
*klappar händerna och studsar upp och ner*
Wiiiiooouuuuhhh!!!!
Och så håller jag som vanligt alla fingrar o tår för din kommande BIIIIIIIIIM!!!!!!!
Lappis,
Barnalbyl och vaggisar! Låter som en toppenkombo!!!
Lite snacks och drinkar till det så är väl partyt i full gång?!
FET here we go! Sååå spännande! Jag tror helt klart det komer lyckas denna gången! Med den turbokombon KAn det ju bara INTE gå fel!
Frejis,
spraya på du! Jag tycker det låter bra om du fortsätter spraya tills motsatsen har bevisats... eller vad det nu heter...?!
Men det där med Bugaboo till Ninis?????1111 Njae jag vet inte jag. Jag har efter vår vagnletarsession här i NEW York blivit lite allergisk mot just Bugaboo....
Här springer var och varannan runt med just denna vagn så både jag och maken tror numer att det handlar om en sekt!!!!
Haha, vi har därmed ingått en egen "Våga-vägra-Bugaboo-pakt"!!!
Sorry Piggis.... du kan inte få bli hedersmedlemm i den....
Så fram för annat vagnval till Ninis helt klart! *ropar jag högt*
HA, diag tänker jag smita tidigt från jobbet!!!
Känner mig sååååååååå busig!
Men det ska bli skönt! Ute forsar regnet ner och jag känner att jag bara vill hem!!!!!!!!!!
Har ändå inte så mycket mer att göra här för vi ska flytta hela labbet om ca 2 veckor så nästa vecka blir det till att organisera flytten. Alltså kan jag inte starta några nya experiment och har därför lite mindre att göra just nu. Perfekt för en tidig fredagshemgång med andra ord! Jippie!!
Såååå skönt med helg!
Hm jag skriver verkligen som en alkoholiserad fingerlös struts!!!!!
"diag" ska självklart vara idag!
Grrrrr!!!!
Ha en riktigt underbar helg allesammans!!!
Hej på er!
Känns skönt att kunna gå in här ikväll och ha lite positiv information att komma med. Både Piff och Puff mår helt OK igen, och det känns jätteskönt.
Penicillinet har haft god effekt på deras infektioner, så nu har de bra värden på sänkan igen. Egentligen har nog Puff knappt haft någon infektion, men sänkan var lite förhöjd, så något mysko var det.
Båda två har andats på hur fint som helst idag, så det kändes tryggt att gå därifrån ikväll. Båda två sov så gott i sina respektive kuvöser. Idag har man dessutom plockat bort en kateter från Piff och en från Puff, och nu har de bara en vardera kvar. Det gör att infektionsrisken blir mycket mindre, och så snart man tagit bort de återstående katetrarna kan barnen, åtminstone emellanåt, få ligga tillsammans i samma kuvös. Ska bli kul att se! Så länge de har katetrar kan de inte ligga tillsammans, för då är risken alltför stor att de drar bort dem från varandra. Med tanke på hur de bar sig åt i min mage, med buffande på varandra, är det stor risk att de verkligen hade klöddat till det.
Frejis - du undrade hur länge vi måste vara kvar på sjukhuset, och jag gissar att det kan bli uppemot 8 veckor till. Piff och Puff är idag i vecka 29+0, och generellt säger man att man brukar kunna räkna med hemfärd ungefär vid den tidpunkt när barnen egentligen skulle ha varit födda. Här i Lund tillämpar man dock hemsjukvård, vilket innebär att barnen fortfarande är inskrivna på sjukhuset, men vårdas i hemmet, huvudsakligen av föräldrarna, men med regelbundna besök av läkare och sjuksköterskor. Det innebär att man kan få vara hemma även om barnen fortfarande sondmatas och/eller använder syrgas. Det huvudsakliga kravet är att de ha en stabil andning, eftersom man inte kan övervaka dem på samma sätt som man kan på sjukhuset.
För att inte bli besvikna har vi satt upp som mål att vi ska kunna se OS-invigningen, hela familjen samlad i soffan hemma, och det är den 8 augusti (BF var 31 juli).