• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta
    Vad snälla ni är! Tack så mycket! Jag får se vad jag hittar på när jag bllir arbetslös... Det gav onekligen en riktig egokick. *fnissar*

Sitter här i västra dalarna insnöad. Vi kom fram halv 10 igår kväll och imorse var det 2 dm snö och det snöar fortfarande. Blötsnö, så det packas ju en del men det är helt otroligt att se så mycket snö på utslagna björkar och buskar. Tur att pappa hann klippa gräset i veckan, hahahah! Förra helgen var det 27 grader här och idag -2,2. helt sjukt!
  • nennesjuttioåtta

alltså, när vi kom så var det bart. Så det har kommit MYCKET snö på kort tid. Tjofaderittan!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Underbara nyheter!!!

Koko, Lappis
    Ja, det där Glandin hade jag tänkt prova om detta inte har fungerat. Jag sa ju det, här ska FOKUSERAS!!!

Idag när vi skulle till zooaffären här i byn för att köpa fiskedrag och djurfoder till mammas marsvin, så sopade vi av all snö från framrutan och drog iväg. men det blev en hög på huven kvar som P kom på den geniala idén, att om vi bromsar hårt så borde det åka av. Sagt och gjort. Test 1. IIIIIIHHH!!! Näe. Ingenting hände. Fortsätter ut på gamla landsvägen. Test 2. IIiiiiiiiiiKKH! POFF! RIDÅ! Hmmm, all snö från taket åkte ju av i alla fall. Rätt över vindrutan. Det blev helt svart i bilen... Tur att vi bor på landet, så vi körde vidare på känsla. Nej, jag skojar bara. (helt oväntat)

• nennesjuttioåtta

dagens symptom
    öh va? Vadå?? Ska det kännas något nu?

Glömde skriva metallsmaken i munnen på min lista förut, men det berodde nog på att jag och Anne delade en flaska Chateau Musar i granntråden.

Nu skojade jag. IGEN!

Nej, här är det BOM på gång

• nennesjuttioåtta

fasen vad dåligt med gröna pluppar här idag... Är ni ute och solar, eller?!?!?

• nennesjuttioåtta

*surar lite och tittar ut genom fönstret*

• nennesjuttioåtta

När jag berättade för mamma att jag hade varit gästskribent på en blogg så varnade hon mig för att prata med en massa fula gubbar. Så AM - du behöver inte skicka numren till mig.

• nennesjuttioåtta

nehej, nu ska jag åka till min morbror och bröllopsplanera lite. Jag har fixat deras inbjudningskort och jag och P ska ju vara toastisar. Skoj! Han är 10 år äldre än mig och hans sambo är 3 år äldre, så vi brukar ha skoj. Iaf så länge de är vakna, för de somnar rätt tidigt, småbarnsföräldrar som de är. *suckar högljutt och skakar på huvudet*.

• Lapinette

Sitter åter igen och skrattar åt galna nennelainen!!! Nenne, du behöver inte vara orolig solen skiner inte i Stockholm men vi har sluppit snön. Ni får väl gå ut på tur du och maken, på Norges nationaldag passar väl det utmärkt.

• BrudSommar2006

Här på Öland gick folk man ur huse tidigare idag för att titta på en ambulans med tjutande sirener som åkte förbi! Det var nog ingen som kunde påminna sig att de haft sirenerna på när de åkt förbi tidigare. Nu måste de ta reda på vad som hänt, kanske får vi veta det nästa gång vi är nere!!!

Iris har krupit runt och sagt pappa, pappa samtidigt som hon pekat planlöst här och där och vi har sagt att pappa ja, han är inte här. Men det visar sig ju att hon har krypit runt och pekat på alla lampor och sagt ampa, ampa! Hon måste ju ha trott att vi är idioter, stackarn!!!

Svar på tråden Barnkarusellen 2