• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

BS
    Tack, tack! *fnittrar*

• nennesjuttioåtta

piggelainen och start
    måste ju tacka er med, såklart.

• nennesjuttioåtta

ska barnalbylen öka blodgenomströmningen, eller hur var det? Fäster det lättare eller?

• Lapinette

September - hur känns det, nervös?

• nennesjuttioåtta

vad är egentligen vaggisar??? (att det är vagitorier har jag fattat )

• MSW

Roligt pladder att läsa igenom idag! Låter intressant med bugaboo till ninen!

Läste ikapp igår, men när jag sedan skulle kommentera så startade vår %%#¤%&!=dator om sig (den är inte som den ska...) och då blev jag så irriterad att jag ville inte sitta mer vid den! men här kommer lite kommentarer (av vad jag kom ihåg att jag ville kommentera):

Tinga: Jag läste med ena ögat stängt kändes det som (ni vet så där man gör när man ser på något hemskt/äckligt på tv och vill men ändå inte vill se), tills jag såg att allt blivit så bra som möjligt efter omständigheterna! Hoppas att det är all "Uppförsbacke" ni får, så att allt går bra nu..

Lappis: tråkigt med tantuschlingen! Vi får fortsätta med att rabbla triss-uppmaningen "Plötsligt händer det".. Och ta tag i adoptionen ordentligt, om inte annat så blir det juh något lite annorlunda att lägga energin på!

• fru AM

Ni som frågat om bloggen:
    minstoralillavarld.blogspot.com/

BS: Det som de kollade idag på 18-månaders: att hon kan bygga med 2-3 klossar (det har vi tränat - klarar 9), att hon förstår uppmaningar utan att man pekaroch visar, att de kan säga 8-10 ord, att de kan peka ut sin näsa, mun, mage och sitt öra (Livia föröskte skämta och tittade skälmskt i sin stövel när BVC-tanten frågade var näsan var ...). Och så mäts längd och huvud och vägs.

12-månaderskontrollen minns jag inte ens. Om det var då det var en läkare inblandad så kollade han hals och ögon och längd och vikt och förhörde sig allmänt om barnets vanor och hälsa. Denna 18-månaders kontroll är väl egentligen den första "stora" kontrollen - där utvecklingen kollas.

Du frågade om sovandet, BS. Hon sover bättre nu igen. Men det är ju så att alla stora händelser i livet påverkar barnens sömn. Det de inte lever ut på dagarna får de ta igen i drömmarna/på natten ... Stora utvecklingssteg åtföljs också av orolig sömn. Det var nog det som hände senast nu när hon var så ledsen flera nätter i rad. Efter det började hon plötsligt prata/låtsas prata ordentligt.

• start september

Lapinette,

en blandning av nervositet, rastlöshet och längtan. Men ändå känns det overkligt att det faktiskt ska ske något. Svårt är det också att koncentrera sig på något, även på roliga saker. Jag har köpt en massa Greys Anatomy avsnitt som jag tittar på i soffan, det är det mest avkopplande jag kommer på.

Svar på tråden Barnkarusellen 2