Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
iiihiihiihihiiihihihhhihihihii *studsar okontrollerat upp och ner*
Idag har Livia varit på 18-månaderkontroll (faktiskt på sin 18-månadersdag!) och fått stämpeln godkänd vad gäller språkutveckling, motorik osv. Sedan fick hon ju även stämpeln charmtroll och det var ju kul. Hon hade dock dippat på viktkurvan (11,2 kg till 84 cm - börjar anta mina forna former ... )
OCH så fick hon den där läskiga, omtvistade, vaccnationen mot mässling, röda hund och påssjuka. Vi vågade helt enkelt inte låta bli - med fler o fler mässlingsfall i sverige (med allvarliga följder). Kändes inte bra. Men hade heller inte känts bra att låta bli ...
Start September: Hoppas du slipper vänta alltför länge innan det är dags! Har du packat väskan? Ett bra knep kan vara att "glömma" att tvätta håret på ett tag så att det verkligen är OLÄMPLIGT om fölossningen skulle starta. Då kan man nämligen ge sig den på att det sätter igång. Eller skicka iväg maken på suparfest ...
Skämt åsida - vet ju hur jobbigt det är att gå o vänta! Kram!
AM, den där vaccnationen pratade min kompis om just. Hon var väldigt orolig för den och vi hade ett långt samtal om hurvida hennes dotter skulle ta den eller inte. Hennes man hade lagt över allt på henne efter som han ville ge den till 100% o kompisen var osäker.
Hon kände som du, kändes inte bra att ge men inte heller att inte ge den. Så vi kom fram till att hon skulle ta den.
September, Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge. Stort lycka till när det väl är dags!
Tinga - styrkekramar till dig! Det här kommer att ordna sig och Piff och Puff kommer att bli fina killar Hur länge till behöver ni stanna kvar på sjukhuset?
MrsB - om det inte kommer upp en röd/rosa ring kring fästingsbettet bör det inte vara någon fara. Ni ska kanske fundera på TBE vaccin, funderar nu om man vaccinerar så små barn. Någon annan här inne vet nog bättre än vad jag gör.
Nenne - håller tummarna för femlingar då är det en sak mindre på den här att-göra-listan
Muggles - förstår dig helt och hållet att du inte vill bli gravid så fort. Med tanke på kroppens förändringar vet jag inte riktigt om jag själv vill bli gravid överhuvudtaget
Min doktor verkar ha slarvat bort återbesökstiden på onsdag så han skulle höra av sig på måndag igen. Jag känner dock, efter att ha sprayat ytterligare ett par dagar, att sprayen inte funkar på mig, känner helt enkelt noll. Kan nog fortsätta spraya i evigheter eller kommer i klimakteriet helt naturligt om några år. En ivf då kanske?
Start september - kan tänka mig att det är jobbigt att gå omkring och vänta, särskilt om man är van att göra mycket på dagarna. Håller tummarna att det sätter igång på utsatt datum så att du slipper vänta alltför länge.
Är det någon som vet hur det är med Gosnosen?
frejis
men det var väl själva faen! Måtte det fungera ändå!!!!!
Jag tror Gosnosen känner att hon inte har så mycket att skriva här (been there, done that) förrän det är dags igen till hösten (?!?) igen. Men jag hoppas hon läser här ändå att vi tänker på henne! *vinkar *
Gosnosen skulle till Grekland med släkt och make. Vila upp sig och tänka på annat.
Fasen Frejis att du ska vara så svår att nedreglera. Otroligt! Hoppas dock att din "känsla" är felaktig och sprayen gör sitt ändå.