• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Nattson

Tinga - vilka sötingar o fina namn! Stora kramar till er!

Efter att ha läst ditt inlägg känner jag mig urbota barnslig som klagar o är nere. Klart att allt är relativt för varje individ men fy fasiken vad jag ska vara glad att Mini stannar kvar i magen tills det är dags helt enkelt!

Var inne på förlossningen i förmiddags för jag har knappt sovit en blund i natt pga sammandragningar. Men det visade sig vara urinvägsinfektion. Allt var bra med Mini och jag har fått piller mot infektionen.

Lappis - vilken skit tant som inte har vett att lämna dig ifred!

• Liten med Mindre

Hinner inte läsa allt - men måste tipsa Izzie om avsmakningen på Mancini. 750 kr italiensk gourmetmat. Tillkommer vin.

Hej hej alla - vi mår ok. Kämpar på med smakportioner och nattamningar.

Kram!

• viktualia

Tinga - jag tror att jag har en liten bild av vad ni går igenom, min bästis gör det för andra gången. Lilla L kom för 3 år sedan och är pigg som en mört. Lilla J föddes 4 april och han har hunnit med samma typ av dramatik som Piff och Puff, plus en hjärtoperation. Skittungt och urjobbigt!

*skickar ALLA styrkekramar i världen*

• Piggelin1

Hej igen,

Start Sept - ojoj, det är ju dags nu! OM det skulle ske inom de närmaste dagarna: Stoooort lycka till!

Ang listan MrsB - August, henne måste väl varit minst ett halvår sen ngn hörde av eller? Minns att vi efterlyste henne några ggr, men tror hon försvann rätt snabbt efter att hon plussat. Synd, för hon var kul - men frågan är om hon "förtjänar" att vara med på listan??

Lappis - jädra skittant

Nu är jag slö & orkar inte bläddra tillbaka, men Nattson, när är det nu det är dags för dig? Kanske ska önska dig lycka till också, när jag ändå är i farten! Bra & omtänksamt att mannen din kollar läget med dig om dagarna!

Imorgon blir Amanda ett halvår Tiden går sååååå snabbt!!
    Fast så mkt till fira blir det nog inte, kommer att sitta i bilen hela kvällen imorgon

• Piggelin1

Nenne, vilken gullig make du har som skickar MMS med blommor!

• Piggelin1

Tinga - fina namn, speciellt gillar jag Piffs namn! Skulle jag kunna tänka mig om vi fick en pojke, helt klart!

• Liten med Mindre

Hej igen!
    Mindre somnade redan 20.10 - har nog inte hänt någon gång. Får se vad det blir för kväll/natt. säkert en härlig en eftersom jag under dagen haft min första huvudvärk på evigheter, och eftersom jag ska till jobbet och träffa chefen imorgon. Tur för mig att jag redan sett vad de planerar för löneökning, så att jag slipper vara nervös.

Tinga - fler här som satt på nålar under läsningen. Massor med styrka till både er stora och de små. KRAM!

Nattson - var inte rädd för att prata om hur du känner. Det är nog det som hjälper bäst. Och ta upp det med BVC efter förlossningen ifall du fortsätter känna dig nere. Det kommer att gå fint, och på något sätt kommer vi nog alla upp på fötter, även om man snubblar till ibland.

Själv satt jag och grät på föräldragruppen i måndags. Blev så frustrerad över att alla andra barnen satt lugnt i mammornas knän och blev klappade eller sov. Mindre klänger runt, ska upp i knät eller ner på golvet, ska äta (5 sug) eller stå eller sitta eller slita en Bamse-bok i bitar utan att någonsin bli nöjd i mer än 30 sekunder (känns det som). Så är det ofta. Är det mig det är fel på? Henne? Kan vi göra något.

Kom på efteråt att allt inte är hennes fel i alla fall - tror min mamma sa att lilltjejen kan bli aktivare av kortisonet jag får för magen. Undrar bara varför jag inte blir aktivare...? Och inte hjälper det heller. Magen är lika kass som någonsin i det här skovet. Får inte ringa läkaren o klaga förrän nästa vecka heller, när jag prövat den har medicinen i 2 veckor.

Får väl se om det finns någon kur. Har tagit mod till mig och bokat tid hos en sån där näringsterapeut à la Skipper (Du är vad du äter). Får se vad hon kan rekommendera mig att stoppa i ansiktet. Säkert inte Anton Bergs chokladägg och vaniljglass i alla fall...

• BrudSommar2006

Svinkoppor, vad är det egentligen? Det låter inte roligt i vilket fall.

Juli kommer att bli en spännande månad med potentiellt fyra småttingar som kanske tittar ut då!

September, lycka till! Vi märker väl när du inte tittar in här helt plötsligt. Många av oss har gått någon vecka över tiden men jag tror inte att vi haft någon igångsättning än vad jag minns? Så risken att du ska behöva vänta så länge är nog liten!

• BrudSommar2006

Liten, trist att du inte blir bättre! Iris var likadan som Mindre, jag är fortfarande avundsjuk på de andra mammorna som jag upplever har det lättare än jag har med Iris som är så stökig och lätt blir på dåligt humör och dessutom är svårsövd! Nu är vi ju på Öland och sedan har vi ju varit sjuka så mycket också men det vore roligt att ses framöver. Det är väl mitt fel att det inte blivit av, jag pratar och pratar om det och så blir det aldrig av av olika anledningar!! Främst för att det är lite knepigt att passa in utflykter med Iris sömn så att man inte får packa ihop och åka hem när man precis kommit...

Nej, nu är det läggdags strax, Iris sover ju så dåligt på nätterna så man får passa på.

• Tinga

Åh, ni är för söta allihop! Tusen tack för alla snälla kommentarer om bilderna på Piff och Puff och deras namn (Muggles - det blev rätt! ). Det är inte alls någon uppoffring för mig att skriva här, utan jag lägger gärna lite tid på det, för jag känner att jag får så otroligt mycket tillbaka från er allihop. Jag önskar verkligen att jag kunde kommentera era inlägg ett och ett, men den orken finns tyvärr inte. Och det är klart att ni som är gravida får beklaga er över att det är jobbigt i slutet, men det är ju inte utan att jag är avundsjuk på er, och verkligen önskar att jag också fick gå runt med en gigantisk mage och svettas i värmen. Men nu är det inte så, och jag försöker gilla läget. Jag blir i alla fall inte sur på er för att ni beklagar er.

Idag har Piff blivit av med respiratorn igen, och han andades som en kung resten av dagen. Han är verkligen som ett helt annat barn nu, och det är så himla härligt att se. Dessutom har han nog lagt på sig en del, för nu har han fått rumpa! När han föddes var han (eller båda två egentligen) väldigt platt där bak, men nu är där en liten bak.

Puff har haft en lite jobbigare dag idag, med återigen lite ökade andningsproblem. Han har dock också en infektion i kroppen, om än att den verkar lite mildare än Piffs, och slemmar igen ganska rejält i både näsan, munnen och svalget, och det är klart att det inte är så lätt att andas då. Sköterskorna suger honom med jämna mellanrum, för att underlätta andningen. Får väl se vad som händer imorgon, men det finns en liten risk att det blir respirator, om han inte blir bättre på att ventilera ut koldioxid.

Vickan - skönt att höra att det gick bra för din kompis första barn! Alla positiva berättelser om prematurer är välkomna (de negativa får ni gärna bespara mig).

Kramar till er allihop!

Svar på tråden Barnkarusellen 2