• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Sweetstreet63

Å Tinga!!!
    Sitter här med tårar i ögonen. Igen! Förstår aatt det varit mardrömslika dygn för dig och maken. Fy vad hemslt. En av de värsta sakerna måste vara maktlösheten!!!!!!

Känns iallafall otroligt underbart att både Piff och Puff nu mår bättre!!!!Jag är så glad för er och deras skull!

Har nära vänner vars ena dotter föddes med nedsatt andningsförmåga. Hon hade c-pap ett tag, men sedan var de tvungna att intubera henne. Hon har sedan dess andats med hjälp av respirator. Så även nu trots att hon nu är drygt 2 år. Men hon tränar sina andningsmuskler och kan nu vara utan respirator flera timmar på dagarna vilket är fantastiskt! Målet är att hjon så småningom ska klara sig helt utan resp på dagtid och andast behöva den på natten när hon sover.

Jag är absolut ingen expert på detta med respiratorer men har lärt mig en del av mina vänner. Iallafall ska ni absolut inte se respiratorn som ett nederlag!!!! Det är en hjälp! Ett verktyg! Och det är fantstiskt att barnen kan få hjälp att andas.

För er del låter det dessutom bra att lillkillen troligtvis kommer att kopplas ur respiratorn snart. Det visar ju att han har blivit starkare, och förhoppningsvis är infektionen på tillbakagång.

Å, Tinga!
    Vet att jag inget kan göra men skickar iallafall varma varma KRAMAR till er!!!!
    Och så fort Mugglan har satt in fotona i vårt galleri ska jag titta!

KRAAAAM!!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    *rörd till tårar*
    Shit, jag vågade knappt läsa vidare! vilken pers ni går igenom men vilka fantastiska pojkar ni har som verkar vara envisa och starka trots sin litenhet! Jag tänker på er varje dag och hoppas att allt fortsätter att gå åt rätt håll! Många långa kramar och önskar att jag kunde göra något för er. Och om jag känner mig maktlös kan jag inte ens föreställa mig hur NI känner er som lever i det varje minut. Ta hand om varandra, du och din man. PUSS OCH KRAM!

• Zozo

Tinga - kraam pa er alla! jag vet ju hur till mig i trasorna jag blev när maken hamnade i respirator i februari - och han e vuxen! Man star ju sa himla maktlös bredvid.

• Lapinette

Tinga - jag var tvungen och "fuska" och titta nedåt i din text om det fanns glada eller ledsna gubbar innan jag kunde fortsätta läsa. Glada gubbar, vill se mer!!! och en stor kram till dig och Piff o Puff!!!

Här har mensen kommit, inte på full kraft men det gör den nog under dagen. Allt är m a o normalt och imorse funderade jag åter igen på adoption eller kanske ett liv i sus och dus (dvs inga barn, bara lyx och en massa skumpa ).

• muggles

Åh Tinga, jag fällde en tår faktiskt. Gud vad ni går igenom! Vad otroligt mkt känslor att hantera på en gång. Jag har lagt in bilderna i galleriet - hoppas att jag fick namnen rätt?! Jag anade nästan att ngt hänt iom att du inte varit inne, men känn ingen stress över att uppdatera oss - det viktigaste är att ni tar hand om er själva om ni har en stund över... Vilken otrolig vård vi ändå har i Sverige!

Lappis: det var ju jävligt tråkigt återigen.

• junilejon

Tinga...herregud vad läskig läsning. Jag vågade knappt läsa hela texten...vilken pers ni varit med om och vad starka och vilka kämpar era små killar är. Det måste kännts jätte skönt att få ha lilla Piff på bröstet efter allt som hänt...jag är så imponerad av dig och maken att ni är så starka!!!
    Tänker på er varje dag och hoppas att små killarna ska växar till sig och bli stora och friska...många kramar

Men Lappis då!! Vilken jävla envis tant du har...så tråkigt för er jag lider med er och önskar ibland att jag kunde göra något för er!! Livet är allt bra orättvist...

Idag ska jag till sjukhuste i Helsingborg me maken och gå en rundtur där,så att vi vet vad vi ska och vad som händer när det väl är dax. Sen åker vi nog över till Helsingör och shoppa lite... det är ju så skönt väder idag

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Fasiken!!!! Men å andra sidan, ett liv i sus och dus ÄR ju inte ett sämre alternativ, faktiskt!

Tinga
    OMG, vad andäktigt det är att se bilderna på dem, och vilka fina namn! Jag fyller ju år på den enes namnsdag. Som muggles säger, tänk inte på att hålla oss uppdaterade! Ta det när ni känner för det och när ni verkligen har tid. Krama om varandra mycket!!!

• BrudSommar2006

Tinga, vilken dramatik och med ett bra slut dessutom!! Stora kramar!

Lapinette, har ni kommit någon vart med adoptionspapperen än? Blir det färd till Uppsala om ett par veckor eller så nu då?

Idag ska vi åka till Borgholm, äta lunch och eventuellt shoppa lite om Iris är på humör, det är hon ju oftast inte när hon måste sitta i vagnen och gå runt i affärer så det blir nog inte så mycket med det. Nåväl, det är ju ändå så trist väder, halvsol men kallt, så man kan ju inte var ute och sola hemma precis. Lika bra att komma iväg och göra något annat en dag.

• BrudSommar2006

Tinga, vilka mysiga namn, och så söta småttingar!

• Mrs  B

Skickar många kramar till Tinga med familj. Ska snart ta och kolla in era småkillar i galleriet. Men vilken läsning!!!!!
    Säger som de andra, var tvungen att se om det kom glada gubbar längre ner.....
    Vilken pärs!
    Ta hand om er nu!

Lappis
    Trist med tanten!

Pratade med min faster igår och det visade sig att jag har ett kusinbarn på väg, sep/okt någon gång. Kul!
    Sen har min faster 6 barnbarn och alla utom en har kommit på 3 år. Lite stressigt......

Svar på tråden Barnkarusellen 2