• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Minns att vi var på en fantastisk restaurang så låg på stranden i Nice, den biten innan udden mot hamnen. Vi var också till en fantastisk klosterträdgård, en vacker rysk-ortodox katedral, i ett palats i gamla stadsdelen och åt gott vid torget på kvällarna. Orkade aldrig shoppa, det var för varmt på dagarna. Trist med vågorna dock, man gjorde sig illa som sjutton på stenstranden och fick skaffa badsandaler illa kvickt, inte så vackert men man slapp gråta varje gång man skulle i vattnet i alla fall! Vad heter den där fängelseön utanför Cannes, där såg det mysigt ut att bada och så när vi åkt hela vägen dit, tåg och båt, så upptäcker jag att jag glömt ta med bikinin. Hela dagen blev förstörd!!!!

• BrudSommar2006

Telis och Lapinette, ni som skaffat soffa nyligen, om de nu blir klara med vårt badrum så att vi äntligen kan göra iordning tv-rum av övre hallen så att vi kan flytta upp lilla soffan dit från vardagsrummet så kommer vi att vara på soffjakt snart. Inget vansinnigt dyrt i fall att Iris spiller saft i den men vill ha en stor soffa man får plats att sitta många i men tycker att en hörnsoffa ibland blir så att de två platserna längst in sitter man ofta och skaver knäna mot varandra. Vill därför gärna ha en sådan där bananformad soffa, har ni sprungit på sådana någonstans?

• BrudSommar2006

Frejis, har du kört med extra låg dos för att du skulle hålla på så länge??

Lapinette, mystiskt med så lång, skum cykel, ska ni ut och resa igen snart så att det inte kommer att passa om det inte drar igång snart?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag skulle föreslagit picnic men nu blev det ju kallt igen, suck.

Här blåser det som sjutton, det är ju så öppet här, det är bara alvar utanför oss. Trist nog är det så igenkorkat med vatten att man inte kommer ut på det heller, kalkstensplattorna gör att inget sjunker undan.

• Lapinette

BS - nej, nu ska vi hålla oss hemma ända till den 26 juli. Åtminstone jag för maken reser ju i jobbet så honom vet man ju aldrig med. Men det fina med FET är ju att jag inte behöver maken . Ägget är ju redan befruktat.

• nennesjuttioåtta

fy fan vad jag INTTE känner för att jobba just nu. Jag håller på med en årsredovisning och kunden svarar ju aldrig på korrekturet trots att man skrev i mailet att tryckeriet helst hade velat haft materialet igår. Det är ju dem som vill ha det tryckt och klart i tid, inte jag. Sen när man ringer så har de en massa synpunkter på korret men varför hör man inte av sig om det då!?!? AAAARGGH

• nennesjuttioåtta

lapinette
    när är det FET? Skulle ni göra det före eller efter sommaren?

• Nattson

Lappis, hur gör de då när de tinat ägget? Väntar de o ser om det ser bra ut o sen planterar in. Ska det vara på något speciellt sätt osv?

• BrudSommar2006

Lapinette, aha, men då kommer det att fungera nu då tidsmässigt oavsett, vilken tur! När stänger kliniken för sommaren? Antar att man måste göra uppehåll i försöken då vare sig man vill eller inte?

Nenne, trist kund!

Nej, nu är det fika!

• Zozo

Jisses flickor, vad ni skrivit!

Japp, Lappis - en vecka i Barcelona blev det; Nyss hemkomna och relativt utvilade

Nennelainen.. Personligen tycker jag att ett tryck pa 138/93 är en baggis; där ligger mitt tryck i VANLIGA fall (ok, naaagot lägre 130/90 ca) Pa mig mätte de upp 170/100 nu sist.. och här blir man inte sjukskriven för det. Däremot sa fick jag medicin pa lag dos för att halla koll pa det hela. Det lâskiga är ju liksom att man själv inte känner av nagon skillnad; Har man LAGT tryck sa kan man ju bli svimfärdig och sa, men jag känner absolut ingenting.

Pa mig växer magen och jag är troligen i vecka 24.. men inte sjutton känner jag nagra rörelser för det; Bôrjar nâstan tycka det är mystiskt... Jag har iaf fatt tid för ett noggrant UL i slutet av manaden för att de ska bestämma sig för vilket datum BF är. 10-20 september gäller just nu. Och KANSKE far vi da veta vilken sort det är...

Nenne; när vi bodde i Paris pucklade ett par som bodde tvärs över gatan pa varandra som sjutton. vi sag coh hörde dem fran balkongen men kom aldrig pa vilken adress det var. Som tur var slutade de utan större katastrofer - men lâskigt var det!

Hmmm.. tips pa hotell kan jag nog komma med i Nice/Cannes vid behov, men för övrigt har Lappis nog bättre koll.

Svar på tråden Barnkarusellen 2