Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hallååååååååååååååå....
Long time!
Jag kommer inte ihåg när jag var inne sist, och vad som har hänt o om jag har kommenterat ngt....
Hur som helst, jag har varit i Blekinge och som jag vet att jag nämde så är min farmor inte bra, hon hålls vid liv med dropp nu för hon har slutat äta och dricka, jätte tråkigt och vi är väldigt nära varandra... Livet har sitt lopp, man föds och man dör...
Piff och Puff mår bra tydligen, skummat varannan sida och det gläder mig!
Vinkar till Vänner!!!!! Kul att du trivs i Blekinge so far och att de är goa mot dig på jobbet, det är ju skönt med en fin start.
Jag tror jag tar en sådan där masskram till er alla! Lika bra det!
Så det är Lappis och Nenne som Bimar här näst... spännande!
Jo du Nenne, jag smällde till min man med ett grytkock (om det nu inte var hela kastrullen) strax innan BIM och sen vet jag att jag kastade en laxfile på honom med. Det var på onsdagen, jag hade BIM på torsdagen och testade + på söndagen, det är ngt jag aldrig kommer glömma, ha ha och många här inne kommer uppenbarligen i håg. Mitt första tecken var faktiskt nästäppa, som kom ca 5 dagar innan BIM.
Izzie, om ni har begränsad budget, så har de räkfrossa på M/S Vindhem, en tur i skärgården på 3 timmar, mellan 19-22. ostbricka till desert.Kostar 240 kr per person, är ju trevligt och hyffsat billigt och lite romantsikt...
Victor har tagit sina första 3,4 - 5 steg, räknade inte för jag blev så paff, han har stått också själv! Galet!
Han är med frustrerad som fasen och jag känner igen mig sååååå i Mugglans inlägg om Moa.
Han går jätte bra om han får hålla mig i handen eller i ett finger. Han springer liksom... Hans problem är att han inte kan resa sig själv (ha ha ha), jag tycker det är mycket smidigt o bra dock, men jag vet inte vad som är bäst, han är ganska gnällig när han inte kommer på hur han ska göra. Krypa har han aldrig fattat, han ålar sig fram på golvet... ja ja dessa små lig.... om ett par veckor fyller han 1 år!
1 år sedan man stod på danderyds sjukhus parkering och skrek i smärta att man ville ha lavemang och epidural! Ha ha, det är fanimig helt otroligt. Detta året sa bara sluuuuuuuuuuurp...
I lördags var jag på smoking middag, det var kjul att få klä upp sig i långklänning och göra sig snygg Men det var länge sedan jag sprang i så höga klackar och balansen var inte den bästa efter att man hällt i sig lilla drinken när man gjorde sig i ordning och sen mellan drinken medan naglarna torkade och sen fördrinken innan fördrinksgästerna anlände, sen fördrinken här hemma, sen fördrinken på festen.... shit pommesfrittes!
Någom som har koll på Nice?
Jag ska dit på semester i sommar (kombinerat med ett bröllop) o har aldrig varit där innan.
Nu ska jag nog surfa lite på det...
kram
Hej Cicci! Så Victor har också börjat gå, snart går alla utom Iris! Tjejen i föräldragruppen som är född samma dag som Iris springer ju runt nu men Iris vill bara krypa...
Vickan, heja, heja!
MSW, tror ju tyvärr inte att det är meningen att man ska kräkas upp det igen, trist!
Cicci, det där med grytlocket var ju det roligaste jag läst på bra länge så det kommer jag inte att glömma!
Åh Nice är fantastiskt, älskar Nice, men Lappinette är väl den med bäst tips kanske?
Åh, Nenne!! Hur gick det med budgivningen? Egentligen är jag (borde vara iaf) på väg till jobbet, men var juh tvungen att titta in och se hur det hade gått, men jag får väl hålla mig till ikväll då!
*Vinkar till Telis och Cicci!*
fuck fuck fuck vi fick inte huset
Vi var 10 från början och de andra 8 hoppade av vid 1 710 000:? (utgångspris 1 325 000 :-, jag får ju inte låna så mycket när jag inte har fast jobb längre) så jag var övertygad om att vi skulle få det. Men en kärring gav aldrig med sig så vid vår gräns på 1 910 000:- så lämnade vi in handduken och idag mår både jag och framförallt maken såååå jävla dåligt. Ingenting kan vi klara av. Barn, hus, jobb... Cicci, hur får man jobb i Dubai? Vi vet fan inte vad vi vill göra av våra liv längre, maken vill flytta hem till mig men här hittar vi ju ingenstans att bo och vi har inga jobb som håller oss kvar här. Men Dalarna lockar inte. Än. FAAAAAN!
Om jag dessutom inte är gravid den här gången HELLER så är det ju.. jag vet inte ens vad. För jävligt. Snart orkar jag inte mer och det är inte lättare av att mannen är helt i botten heller. Tycker så synd om honom och önskar så att det har tagit sig den här gången så att vi kan leka tv-puckhög i köket som vi brukar när det hänt något roligt.
cicci (igen)
usch, otroligt tråkigt med din farmor!! *kramar om*
Vickan
du är grym! Helt otroligt! Lycka till med packningen...
MSW
angående ingripandet vet jag inte om det var så modigt. Hade jag inte vetat vem han är så hade jag nog inte vågat, med tanke på hur arg han lät. Då hade jag nog ringt polisen istället (efter att ha smugit på dem lite ). Jag tänkte att om det hade varit skarp läge så hade jag nog hoppats på att han skulle bli medveten om att jag har koll på honom och kan sätta dit honom när jag vill. För sånt där tolererar jag inte (det gör väl ingen iofs), även om vi känner varandra.
Shit, skrev ett inlägg och så fick min dator psykbryt! Idag är det seeeeegt, blev både fördrink, rödvin och skumpa igår på tjejmiddagen. Attans så trevligt vi hade och sent i säng.
nenne - vad trist att tanten inte kunde sluta buda i tid!!! Hoppas nu att den andra tanten har hyfs att inte ens dyka upp så ni får lägga er i hög i köket.
Cissi - vad vill du ha för tips? Är dock inte superhemma i självaste Nice men kan Cannes och Rivieran i helhet. Kommer du ha tillgång till bil?
Nämen Nenne - vad f-n
Så jädra trist att ni inte fick huset Skickar en låååååång kram!