• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

fick precis mail från en nära vän som ska ha barn 21 juni, att hennes blodtryck ligger på 138/93 så hon blev sjukskriven ögonaböj. Hoppas att det lugnar ner sig! Mycket sånt nu, känns det som. Min andra vän (hon som jag inte orkar träffa) fick ju havandeskapsförgiftning också. Och så Tinga. Och det är väl fler här som har lite högt blodtryck? Zozo? Usch, låter lite läskigt!

• nennesjuttioåtta

lappis
    det beror på, är det samma tant som hade fullt upp med att lägga bud igår så att hon inte orkar dyka upp hos dig så får jag ju ändå se det som en seger.

• Piggelin1

Haha Lappis - snacka om att bli insnöad här, min första reaktion när jag läste om "TANTEN inte kunde sluta buda i tid", så tänkte jag direkt på eländestanten & tänkte "men, vaddå buda, det kan väl inte "tanten" göra

Kul med tjejmiddag!!

Nenne, fastän jag verkligen tyckte det var skit & elände när jag läste ditt inlägg, så kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag läste om er hockeypuckshög Ni är för härliga!

• Piggelin1

Lite andra snabba kommentarer;

Vänner, kul med livstecken från dig, tänkte på dig i förra veckan & undrade hur första veckan var på jobbet! Vad KUL att det verkar så bra!

Cicci, trist med din farmor - kram!

MrsB, sorry att jag inte gett mig till känna ang tråddejten på lördag, men jag insåg för ca en vecka sen att jag lyckats dubbelboka mig - vi åker nämligen till Sala & mannens systerson som fyller 20 i helgen. Noll koll = jag...

Det var säkert mer jag skulle skriva, men kommer inte på det just nu!

• muggles

Vickan: ja det är otroligt vad du lyckats med! Jag hade för mig att du ville ner några kilon till men det var ju ett tag sedan så du har väl lyckats under tiden... Det svåraste är ju att hålla vikten och jag är impad att du klarat det.

Cicci: kul att höra ifrån dig lite. Ja tänk vad ett år går fort, speciellt när man har barn. Snart fyller väl Iris 1 år (var det 5/6?) och sedan Victor. Härligt att han går! Jag känner att jag har fullt sjå att hålla reda på Moa nu och det har blivit så på bara ett par dagar. Ändå trillade hon och slog sig (inget allvarligt) säkert 4-5 ggr igår, trots att jag försökte passa henne. Men samtidigt är det bra att hon slår sig lite så hon fattar att man kan det - hon får lätt hybris... Hon är lite väl kavat ibland. Jag resonerar som så att bättre att hon slår sig lite nu och aktar sig än att man förhindrar alla små olyckor och så slår hon sig riktigt allvarligt en dag för att hon inte lärt sig att saker kan göra ont...

Nenne: men vafan! Jävla kärring. Fy fan vad tråkigt, jag lider med er verkligen. Det värsta är nästan att se sin partner så nere. I efterhand brukar det dock vara ngn mening med att man inte får vissa hus/lägenheter... Vi var väldigt nära en gång med en lägenhet men idag är jag väldigt glad att vi inte köpte den utan den här som vi har nu. Kanske ingen tröst i dagens läge men... Ni är verkligen värda en tv-puckhög nu!!!

• muggles

Just ja: har nog inte skrivit ngt om det men Nenne, jag tycker det är beundransvärt att knacka på hos grannen för att kolla läget! Jag vete 17 om jag hade vågat... Hade det varit för illa hade jag nog också ringt polisen istället (men de har väl inte tid att komma...).

Vänner: skitkul att jobbet verkar grymt bra och att ni trivs! Skulle vara kul att hälsa på er, få se om vi får till det i sommar... Jag mejlar dig om det.

• Lapinette

Var är Frejis??!! Är nyfiken och höra om sprutandet har startat?

Och Zozo, är hon på semester?

Piggelin - det finns olika sorts tanter .

• muggles

Förresten jäkla jobbigt med din uppfuckade cykel Lappis! Läste jag rätt att du hade BIM i _förra_ veckan?!

• junilejon

Nej men nenne då!! Vilken jävla seg tant då???!!! Ja det var verkligen tråkigt...men det kanske inte var meningen att ni skulle ha det,det kanske finns ett annat hus som väntar på er..

• Lapinette

mugglan - normalt sett så skulle jag nog haft BIM onsdag-fredag men sen IVF'n i november så har cykeln varit försenad. Direkt efter den IVF'n kom tanten på nyårsafton (hon väljer sina tidpunkter väl...liksom midsommarafton!) då var hon 28+6 dagar sen. Cykeln efter hoppades vi ju på att göra ett FET men eftersom jag fick testa med stickor längre än vanligt (5 dagar senare) så hann vi ju dra på semester (alperna). Så jag har kallt räknat med att hon inte kommer att dyka upp i tid denna gång heller.

Svar på tråden Barnkarusellen 2