• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

fru AM - jag har blivit feg på gamla dagar och dessutom så är mitt problem att jag inte vet vad jag vill jobba med. Om jag bara det visste kunde jag kanske satsa.

Ha det så skönt på Sturebadet (på tal om att piffa upp tillvaron)!

• Frejis

Har ju sprayat í nästan fem veckor och hade tid hos min läkare imorse (okristligt tidigt, gäsp!) för ultraljud + blocprov för att gå vidare till nästa skede. Ultraljudet visade att slemhinnan är för tjock och blodprovet kommer förmodligen att visa detsamma, dvs att jag inte är nedreglerad. Som doktorn sade vill min kropp inte riktigt göra det som den ska och han skulle ringa mig på eftermiddag när han hade fått resultat på blodprovet.

Tänkte på Lappis och din senaste ivf direkt.

Så jag får väl spraya i tusen veckor till. Blä, det känns att det är lika bra att lägga ner hela projektet och göra någonting annat i stället.

Ska försöka läsa ikapp nu.

• Lapinette

Frejis - kanske är du gravid? För efter fem veckor borde man väl vara nedreglerad, i Uppsala räknar dem att man ska vara i klimakteriet efter två veckor. Du skulle inte ta något gravtest?

• nennesjuttioåtta

hej frejis! Skönt att höra hur det gått, men jävla slemhinna att vara tjock!

AM ha det gött på sturebadet!

Lappis
    ja, vad fasen ska man bli när man blir stor...?

• Frejis

Hej Nenne, trist att ni inte fick huset och blä för envisa kärringar hoppas att det vänder för er snart så ni får både jobb, hus och bebis.

Lappis - gravid är jag i alla fall inte eftersom jag fick en helt vanlig mens för ett par veckor sedan. Tyckte också att fem veckor borde ha räckt, men uppenbarligen inte *kliar mig i pannan* Läkare sade spontant att vi får höja dosen (dvs ingen gravtest beordrat , men han skulle höra av sig när han fått provet. Jahapp, tänkte jag, först har man ett fsh-värde som är för högt (=klimakteriet), och när man sprayar för att hamna i klimakteriet visar det sig att kroppen inte vill. Jag får iaf inte ihop det.

• Izzie

Nenne - Vilket satans apskit med huset! Håller tummarna för BIM iaf - vilken dag ska jag knipa extra hårt?

fru AM - Låter som du har en ganska skön tillvaro! Härligt (och svårt förstås) att kunna vara sin egen chef.

cicci, Telis och BS - Tack för tipsen ang aktivitet/restauranger till mina föräldrar! Ska kolla upp dem lite närmre. SKulle väl tro att vår budget landar runt 1500kr. Men man kanske kan ge presentkort, så kan de lägga till resten själva.
    BS - var det en avsmakningsmeny som ni åt? Minns du hur mycket det kostade?

Är det någon som har fler tips så mottages det tacksamt. Vill ha några olika förslag att presentera mina syskon...

Frejis - Håller tummarna för att läkaren kommer med något positivt besked i eftermiddag!

• Izzie

Vänner - Skoj att läsa att du verkar finna dig tillrätta på jobbet och att allt verkar så bra! Det gäller väl bara att ha tålamod med boendet ett tag till

Lappis - Är du säker på att du inte är gravid???

• Lapinette

Ahh Frejis så du fick en blödning. Trodde att bara man fick den så var det ett tecken på att nedregleringen funkat. Har för mig att vissa kliniker inte ens tar det där blodprovet utan har man fått blödning så är det dags att spruta. Tänk att det hela tiden finns undantag. Vore skönt om allt bara flöt på enligt en viss mall, eller hur?!

Svar på tråden Barnkarusellen 2