• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • junilejon

Nenne...lycka till nu!! Håller mina tummar och tår att huset bli ert ikväll och då vill jag se bilder på det sen!!

Här har vädret varit fint idag...det skulle ju inte det så jag blev lite chockad när det varit strålande sol,klarblå himmel och ca 20 grader ute..men imorgeon lär det bli kallare...

Nu sticker jag till båten..tittar in ikväll och då vill jag se att huset är ert nenne

• nennesjuttioåtta

junilejon
    jag ska göra mitt bästa

• Sweetstreet63

Å Lycka till Nenne!!!
    Hoppas att huset blir ERT!!!

• MSW

Bs: Frågan är om samarinet hjälper om man kräks upp det nästan direkt igen.. Idag har det dock inte varit lika farligt med halsbränna, men har känt av det..

Nenne: Otroligt modigt gjort att gå för att ingripa, även om planen var lite luddig.. Jag hoppas att jag också hade vågat, men är inte säker..

Junilejon: Håller helt med angående vädret, var inte alls inställd på att det skulle vara så fint idag som det har varit, här var det lite halv mulet och tråkigt väder igår och det hade jag väntat mig skulle hålla hela veckan.. Men jag klagar inte på att det blev sol och skönt i stället..

Nenne: om det var tre timmar kvar till budgivningen vid 14 så är den i full gång nu? Eller har ni redan vunnit kanske?? Håller tummarna gör jag i vilket fall!

• muggles

Oj här har det varit action och Vänner har tittat in också! *vink, vink*

Jag har intensiva dagar med Moa nu; hon är frustrerad för att hon inte kommer någonvart. Hon verkar ha bestämt sig för att lära sig krypa och gå samtidigt och växlar mellan att försöka krypa (kommer ingenvart och blir grinig) och att stå och gå med stöd, tex en stol (kommer visserligen en bit men sedan slår hon sig och blir grinig för det). Det är många djupa andetag som gäller för otåliga Mugglan nu Bäst är att vara inne så lite som möjligt, så fort man kommer ut blir hon som en omvänd hand - i portuppgången vänder humöret typ. Hur glad och solig som helst och flörtar med folk på caféer osv men hemma är hon ett åskmoln.

Fick iaf bytt lite leksaker med en kompis med barn i samma ålder så att det finns lite nytt till imorgon. Alla vispar och husgeråd har hon ju redan gått igenom och ratar nu...

Länge sedan man hörde från Cicci nu va? Undrar hur det gick för hennes farmor?

Nennelainen: lycka till med huset - hoppas det blev ert! Gullig make du har...

Lappis: hoppas att det blir BIM och inte BOM denna gång...

MrsB: skulle vi ha tråddejt på lördag? Det blir väl kanske bara du och jag, el möjligtvis Pirr också? Kan du mejla mig på mugglesfan@hotmail.com så bestämmer vi ngt?

Nattson: svårt att veta om du kommer att åka på förlossningdepression. Jag var inte speciellt deppad under grav (utom de första veckorna i början när hormonerna lekte med mig) men drabbades ändå. Jag förstod inte att det var det för jag hade tänkt mig att förlossningsdepression var en riktig depression - en sådan man knappt orkar ur sängen. Och så var det ju inte för mig. Men psykologen på Bvc förklarade att det eg inte är en depression i klinisk mening utan mer en nedstämdhet som är ganska vanlig. Jag var skitsur på alla som tyckte det var så himla mysigt med bebis - för så kände inte jag. Jag har läst om tex Camilla Läckberg som också drabbades och gud, vad jag kände igen mig i hennes beskrivning.

• muggles

Oj vad torr och tråkig jag lät! Jag hoppas iaf att vi kan stötta Nattson om du blir deppig! Och det bästa är väl att ni som följt tråden ett tag nu är ganska förberedda på hur det blir de första månaderna med sömn, kräks, bajs, skrik etc. Och allt kul däremellan.

Izzie: vi har inte haft ngt larm men nu i efterhand tänker jag att ett larm och låta barnet sova på mage kanske hade varit bättre. Alla barn som jag hört talas om som sover på mage har sovit bra. Och ett larm är om inte annat lugnande för föräldrarna. Och egentligen är det ju hål i huvudet att inte ha larm bara för att barnet sover på rygg. Ryggsovandet är ju bara en parameter som minskar PSD, det garanterar ju absolut inte att det inte händer. Så till nästa ev barn vill jag ha ett larm oavsett tror jag och så ska vi testa magsovande. Men jag har hört att de går att hyra om man inte vill köpa??? Flum, flum, vet inte om du blev klokare på det här...?

Nä nu kallar maken...

• Telemarkgrrl

Heja nenne+make!! Ta i så att ni kräks (det säger alltid min svärfar när man ska köpa bostad )!

• Telemarkgrrl

Izzie, kanske afternoon tea med ett glas champagne i Cadierbaren på Grand hotel? Det blir inte så dyrt för er, det kostar 395 kr per person men det är kanske något som dom inte skulle kosta på sig själva? Och det kan ju kännas jättelyxigt efter en dags shopping eller museibesök eller vad dom nu roat sig med på dagen. www.grandhotel.se/restaurang_bar/cadierbaren/afternoon_tea.asp

• muggles

Vilket bra tips Telis! Skulle jag kunna tänka mig att prova ngn gång i Stockholm... Har ni bott in er med den nya soffan och allt?

Hur är det med Frejis - borde inte hon ha slutat spraya och börjat på nästa steg?

Vickan: hur har det gått med dina sista kilon? Du går väl ner nu när du bara renoverar antar jag...

Sweet: ang jobb. Det är ju lite annorlunda för dig för när du lämnar så är det ju ingen som gör ditt jobb. Jag lämnade över vissa bitar till en kille på jobbet men enl rykten så har han väl inte gjort jättemkt med det. Känns bra att det märks att jag är borta haha! Oj, dina 3 mån kommer att gå fort...

Svar på tråden Barnkarusellen 2