• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

By the way... idag har jag flera gravsympton dessutom! Trötthet, lite illamående, konstig fadd smak i munnen . . . men det kan ju bero på alkohol jag hävde i mig på tjejmiddagen igår !???

• Mrs  B

Muggles

Träffas gärna på lördag i Götet.

Vi kommer att lämna Max hos mina föräldrar vid halv åtta på morgonen och sen kör vi vidare.
    Räkar med att vara uppe innan elva. Mailar dig snart!

• nennesjuttioåtta
    LAPPIS!!!!!! Testa för bövelen!!! Eller är du bara bakis?

angående huset. Jo, jag försöker intala mig att det inte var meningen att det skulle vara det här huset och att det kommer att duka upp ett ännu bättre (?). Men det är så sjukt jobbigt att leta, gå på visning, planera, flytta in och renovera i tanken, hoppas och sen bli besviken. Det räcker ju med detta jävla barngörandet... Och det dyker inte upp så mycket hus här, framförallt inte i de områden som vi vill bo i. Vi är ju lite kräsna också.
  • Lapinette

nenne - förstår att det känns förjäkligt med huset men det kommer att dyka upp något som blir ert! Jag kan fortfarande sucka när vi åker förbi det huset som jag hade hoppats på skulle bli vårt men samtidigt är jag så glad över att det blev en lägenhet i stan istället för hus. Så perfekt att bo mitt i stan när man ändå är barnlös!

Jag är bakis, inget mer än så. Tanten kommer när hon behagar och dessutom var min förra mens lite konstig. Tror jag tjatade här inne om att den inte kom igång ordentligt. Det var bara lite (läs inte om du är känslig) blod men när vi väl kom till Hong Kong så var det rena rama niagrafallet...så jag vet inte riktigt vilken dag som jag ska räkna som startdag.

• fru AM

Hej i tråden! JAg har försökt hänga med de senaste veckorna men min supersega dator har lagt hinder i vägen (imorgon klämtar klockan för den för då ska jag köpa NY!). Här händer det grejer som vanligt. Att victor nästan går - det är helt galet! Föddes han inte nyss?

Lappis - även om du inte vågar hoppas på något så är mina tummar blå.

Nenne - håller givetvis tummarna hårt för dig också! Måste bara säga detta om huset: SYND att ni inte fick det. MEN: en kompis till mig bjöd på ett hus för ett par månader sedan. Fick det inte! Gråt och tandagnisslan - för det var verkligen deras DRÖMHUS. Det stod liksom deras namn i eldskrift på det - det så g t o m jag. En vecka senare ringer mäklaren och frågar om de har lust att köpa det - för den ursprungliga köparen ångrade sig! De flyttar in i juli. Så kan det gå! det var meningen - dom och huset. Lycka till med allt husköp, barnalstring och jobbsök! JAg tycker du borde skriva - men det har jag nog sagt förr. Kram!

Här hemma går vi på knäna lite grann just nu. Livia är som vanligt världens gladaste - på dagarna. Nattetid vaknar hon (vid 11-12-01 någon gång) och håller sen både oss och sig vaken med gråt. Hon verkar rädd att somna om. Och så är hon arg dessutom - man får INTE klappa på henne, däremot gärna sjunga ... Det kan hålla på flera timmar. GÄSP!

• nennesjuttioåtta

hej AM!
    ge datorn en round-kick! Vad blir det för dator? En mac eller?
    Jag har faktiskt ibland funderat på om jag ska skriva (mest tack vare era hejarrop, faktiskt ). Jobbar ju på en byrå som är känd för sina långa texter i reklamen, men tror inte att jag vill bli copy. Men vad finns det kvar då? Krönikör? Vem vill läsa det? Och var? Och hur gör man? Du frilansar, eller? Känns som att tåget har gått om man vill börja blogga.
    Mannen är mest sugen på att sälja allt och dra till Thailand och öppna en bar.

• Lapinette

nenne - det där med baren i Thailand låter trevligt! Jag kommer och hälsar på.

• nennesjuttioåtta

lappis
    du har en stående inbjudan!

• fru AM

Nenne: Bloggandet är ju inte inkomstbringande direkt. Mer som en hobby. Webbredaktör kanske är något för dig?

Ingen Mac blir det - vill inte köpa alla program i ny tappning ... En Sony Vaio! Längtar jättemycket efter den. Och sen ska jag köra återställning på min nuvarande dator och så ska sonen få den. Han har ett gammalt tröskverk utan internetuppkoppling just nu. Jag blir glad, han blir glad, Sony blir glada - win-win-win!

Svar på tråden Barnkarusellen 2