• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Izzie - säker kan man aldrig vara men jag har svårt att tro att det skulle ha funkat typ på det 25:e försöket och två misslyckade IVF'er. Min mens är helt ur spel, det vet jag, så den kommer väl någon dag. Går det ytterligare typ 4-5 dagar så testar jag men jag tror den kommer...det gör den alltid!

• Lapinette

Izzie - har missat det där med presenttips. Vad är det för slags presenter och till vilka? Såg bara Telis tips som jag så tacksamt la ned för ett eget besök .

Själva firar vi 2-årig bröllopsdag på tisdag (min födelsedag på måndag). Har ni några tips? I fjol var vi i Köpenhamn och åt kungligt. I år blir vi stan och har inte en aning om vad vi ska hitta på.

• Frejis

Lappis - det finns ju mallar, men de är inte till för alla

I mitt huvud råder total torka när det gäller roliga saker och Stockholm. Men jag ska fundera om jag kommer på några tips

Ska gå på lunch tillsammans med min pappa som är på besök här. Tittar in i tråden senare på eftermiddag.

• Telemarkgrrl

Mugglan, jadå vi har bott in oss i nya soffan. Det är en stor hörnsoffa och vi ligger som två paschor i varje ände på kvällarna och vinkar till varandra.

Fast vi har fortfarande inte orkat ta något foto på gamla soffan för att lägga ut på Blocket. Och vår badrumsrenovering som skulle ha startat på måndag har blivit uppskjuten till efter semestrarna pga en vattenläcka (alltså, vår byggare har varit tvungen att ta på sig ett akutjobb någon annanstans, ingen vattenläcka hos oss). Snart kommer badrumsgrejorna hem så då blir det lite trångt i vardagsrummet, vi får väl ställa ut badkaret på balkongen och ha som pool i sommar.

Nenne, guuuuuuuud vad trist med huset!! Jag har fortfarande lite småångest för en lägenhet som vi först hade fått men innan vi hann skriva på så dök det upp en kärring som bara skulle ha den och började lägga nya bud. Då gav vi också upp men jag tänker på den (och på kärringen ) varje gång vi går förbi huset. Tröstkramar!!

Lappis, jag är också lite förvirrad, är det alltså typ från och med idag du har BIM? Inte förra onsdagen för en vecka sen?

• Telemarkgrrl

Frejis, vad galet att inte nedregleringen funkat. Vad har du haft för dos hittills och vad ska du höja till?

• Telemarkgrrl

Lappis, har ni varit på Edsbacka? Jag drömmer fortfarande våta drömmar om middagen där.

• Izzie

Lappis - Det är till mina föräldrar som firar 30-årig bröllopsdag nästa helg... Tänkte bjuda dem på en god middag el liknande i Stockholmstrakten eftersom pappa jobbar där. Allra helst skulle jag velat skicka dem till en fin herrgård el liknande på romantisk weekend, men det räcker pengarna inte till tyvärr...

Ang din BIM
    Du vet väl vad de säger på Triss-reklamen - "Plötsligt händer det"...

• Lapinette

Izzie - precis så sa min väninna som äntligen lyckades. Luttrad som jag är så tror jag ändå att tanten kommer. Hon har bara tagit lång tid på sig.

Telis - vet inte själv när jag har BIM. I en normal cykel skulle det ha varit onsdag-fredag i förra veckan men som jag tidigare nämnt så är min cykel inte normal efter alla hormoner så vi säger att normalt är typ 28+6 dagar, vilket borde ha varit igår. MEN jag instämmer där med Frejis - inga mallar stämmer på mig och min tant.

Har inte varit på Edsbacka. Just nu tror jag att inget kommer att överglänsa den middagen vi hade i Frankrike för några veckor sedan. Har sagt till maken att det känns som om vi redan firat både min födelsedag och bröllopsdag. Först shopping där han betalade mina kläder och sen denna otroligt härliga middag. Så jag vet inte riktigt vad vi ska göra för att fira igen?

Izzie - ahhh, ska tänka lite.

• Nattson

Mugglan - tack för dina ord! Nej man vet ju inte hur det blir efter, men jag hoppas att det ska släppa tills dess! Maken gör det också,han vet inte riktigt hur han ska bete sig. Ringer varje förmiddag och frågar hur det är o låter hoppfull om att jag ska vara sprudlande glad. När jag sedan svarar det är ok, så blir han lite modfälld och säger ok.

Nenne - vad trist med huset, jäkla tantaluna!

Freijs - fasiken vad nedrigt att nedregleringen inte funkat, hoppas det blir andra bullar när de höjer dosen.

• BrudSommar2006

Nenne, trist med budgivningen, vi var och tittade på ett par hus som jag fortfarande drömmer mig tillbaka till, retfullt nog gick ett par för inom vår budget också men vi tyckte att budgivningen gick upp för mycket och att det inte var värt det, eller ja, maken tyckte det i alla fall, tills vi/han insåg att budgivningarna alltid går upp massor här. Sedan har vi ju huset vi vann budgivningen på med god marginal men inte kunde komma överens om inflyttningsdatum eftersom Iris precis skulle födas mitt i alltihop, det var extremt retfullt. Fast jag är jättenöjd med vårt hus nu och skulle inte vilja byta. Många har nog jämna tal som gräns, typ 2 milj osv.

Izzie, på wwww.lejontornet.se står det att meny är 795 kr och vinpaket till 795 kr. Vi hade ju som sagt presentkort och betalade inget men det var helt fantastiskt gott i vilket fall och jag som var gravid och dessutom inte äter kött bytte de ut rätter till hela tiden och så kom det mellanrätter mellan de andra rätterna som inte stod på menyn.

Svar på tråden Barnkarusellen 2