Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Mugglan!
haha! Näe det blev ingen Bugaboo. Haha mitt senaste inlägg heter faktsikt "Våga vägra Bugaboo"...! Hehehe!!!!
Vi tyckte den var 1) för dyr för vår vagnbudget 2) alldeles för vanlig här så vi har nästan funderingar på att det är en sekt!!!!
Och allt sektliknande vill vi helst undvika... haha!
Så det blev en grön Uppa Baby Vista. Liknar Bugaboon lite i konstruktionen (men det gör nästan alla vagnar nuförtiden...) men den var väldigt mycket billigare. Allt som allt blev det nu 700 dollar som med dagens dollarkuirs skulle vara lite drygt 4000 kr. Då fick vi liggvagnsdel, sittvagnsdel (vändbar), regn- och solskydd. Plus att dn har en riktigt rejäl "förvaringsskorg" undertill vilket var ngt vi verkligen ville ha! Vi är än så länge supernöjda, men då har vi ju iofs inte börjat använda den än...
Och magbilder på mig finns det i ett av inläggen för ett tag sedan. Om du kollar bloggen får du scrolla ner. Men det är ingen "supermagbild" bara jag när vi hade picknick i Central Park för ett par veckor sedan. Men magen syns lite där ändå.
BS,
jag tillbringade mycket tid på Öland också när jag var yngre. Mina föräldrar var inbitna seglare så det blev alltid en tripp till Borgholm varje sommar. Sedan hyrde vi ibland bil och bilade runt där. Och alltid cyklar. Så man har cyklat mycket på Allvaret och till Köpingsvik och ja runtomkring. JKag tycker Öland är superhärlgit. Trollskogen i Norr är ngt som är supermysigt att gå runt i!!!!
Nu har jag inte varit på Öland på säkert drygt 10 år....
Hoppas ni kan få bättre väder igen, för då är Öland toppen!
Nattson,
om du känner dig nere så hoppas jag att vi kan hjälpa dig här också! Stöttning i tråden är ofta superskönt tycker jag när jag känt mig nere.
Junilejon,
skönt att du känner dig lugnare med mammarollen nu. Jag känner mig allmänt stissig. Hu! Det är massor jag funderar över men däremellan ränker jag att tja, egentligen inge vits att fundera eftersom jag ahr noll koll på hur det blir. Får ta det som det kommer...
Mest är jag nog stressad över jobbet dock. Hm!? Allt jag vill hinna innna BF. Och för en svensk låter det ändå konstigt eftersom jag sedan endast kommer vara hemma ca 3 månader vilket ju inte är något alls jmfrt med svensk standard. Men jag vill ju itne komma så mycket efter i jobbet.... Och att inte jobba i 3 månader är ändå rätt länge känns det som... Men men ska försöka tänka annorlunda och stressa ner lite.
Halloj alla trevliga brudar!!
Har hittat ett litet nät här som ännu inte slängt ut mig, får se om det varar så pass att jag hinner posta detta!
Jag har det fantastiskt bra här, allt känns toppen faktiskt. Flytten var jobbig och vi fick inte riktigt med oss allt, men sen har det flytit på bra. De är verkligen trevliga på mitt jobb, har tagit emot mig med ett seriöst intro-program. Redan förra veckan var jag ju iväg på kurs och fick god mat, vin, eget rum med stor terass med utsikt över havet. Och mina fogar känns bättre när jag inte släpar runt på en tung bebis. Så mamma-livet var faktiskt mer arbetssamt på många sätt
Oj, dålig tajming, nu är det middag här, så jag måste redan sluta ¨
Men jag tänker på er och saknar er! Hoppas kunna hänga här mer framöver! Kram så länge!
Hej Vänner! När jag var sjuk i tre dagar och blev liggandes i förra veckan så blev min rygg helt bra! Dock var det ju tillbaka till noll igen första dagen jag var frisk igen och fick släpa runt på 15 kg Iris igen. Jag är helt övertygad om att det är mer slitsamt att vara hemma med Iris än att jobba, i alla fall för mina fogar med och min rygg!
Sweet, Trollskogen är fin, gillar vraken man går förbi vid vattnet, men det är väl typ tio mil dit härifrån oss och det är ju svårt att gå där med barnvagn också.
Tada, jag krossade alla murar och tog mig in igen!
Nätet här är ususelt, men är det nåt på internet man bara måste fixa så får man testa om och om igen om man kommer in och sen tar varje sida hundra år att ladda ner. Så jag ber om ursäkt för att jag inte kommenterar så mycket nu!
Som sagt, jag trivs jättebra på jobbet. Känns som att varje liten grej är bättre än på mitt förra och där trivdes jag ändå bra. Självklart kommer jag med tiden sakna allt och alla i Götet en hel del, men än så länge känns det typ som att jag åkt iväg och jobbat utomlands eller nåt. Det känns inte som vi flyttat hit för att stanna (vilket vi ju har). Maken var iväg och köpte en megagrill och då tänkte jag att ja just ja, vi kommer ju kunna grilla helt ohämmat hela sommaren nu ju! Vi bor ju inte i lägenhet längre Appropå det, så är vårt lilla hus inte riktigt klart än, så vi bor inne hos svärisarna och har allt kvar i lådorna. Lite jobbigt är det väl, men jag försöker att inte hänga mig upp på saker jag inte hittar. Ibland är det ju bra om allt man hittar är en kul bok.
Vi tog 1-årskort igår. Prinsen kröp hela tiden ur bild, men tror vi fick några bra iaf.
BS, ja detta med fogarna slog mig både när helgen började och slutade. Jag var lite orolig för att få ont då jag inte ville ha foglossningsbältet på jobbet. Ville inte bli sedd som en sjukling. Men det är inga problem att gå runt en massa utan det där.
Nu ska jag gå och tjuva tillbaka min klocka som Prinsen lekt med medan han somnat.
Hoppas allt är bra med er. Jag messade ju med Mugglan och förstår att det tyvärr inte uppenbarat sig fler plus då jag vet att hon hade berättat det i så fall. Men jag håller tummarna för er!!! Och är så glad att allt verkar gå bra med Piff och Puff!!!
Inga gröna pluppar, så jag loggar ur nu. Tjing!
Vänner!
Å vad roligt att allt verkar gå så bra för er efter flytten! Och jätteskoj att du trivs så fint på ditt nya jobb!!
Låter som om dina fogar kasnke nu kommer få en chans att återhämta sig och "återställas" också. När du inte måste lyfta bebisen så mycket.
Och härligt med grill!!!! Mmmmmm.....
Jättespännande att höra ifrån dig Vänner! Skönt att allt låter så himla positivt (förutom möjligen att huset inte är riktigt klart)..
Nenne: Lycka till med budgivningen!
Idag började jag dagen med ont i ryggslutet (mer än jag haft på ett tag) sen någon gång under dagen byttes det ut mot rejäl halsbränna istället.. När jag tog ett glas samarin i stora klunkar (det är så äcklig smak att jag måste ta det snabbt) så började jag må illa och kräktes! Härligt att vara gravid eller?! Fast nu har jag suttit och tittat och känt på magen i 10 minuter, ser så konstigt ut när magen rör sig av "sig själv".. Så trots att halsbrännan är kvar känns det betydligt trevligare och mysigare igen att vara gravid!
Hade kommit preliminära scheman inför hösten, med åtminstone två lediga tjänster ungefär motsvarande vad jag jobbar som nu kändes det ganska vemodigt att jag inte ska jobba till hösten när det kändes som att jag hade kunnat fortsätta.. Men å andra sidan betyder det nog att jag äntligen har hittat vad jag vill göra "när jag blir stor"..
Oj vad ego det blir.. Nu ska jag gå och hålla maken sällskap framför tv (trots att det är fotboll han tittar på.. )
MSW, jag kräktes aldrig men jag förstår känslan av samarinet, det var urläbbigt och inte lätt att få i sig. Det hjälpte i alla fall, hade inte klarat mig utan.
Tänk, ibland funderar man på hur det skulle vara men en till graviditet och man har faktiskt glömt hur jäkla hemskt det var med svullna fötter, myrkrypningar i benen så man inte kunde sova, sammandragningar, foglossning, illamående, halsbränna så man inte kunde ligga ner, ja herregud, nu kommer allt tillbaka! Tur att man kan gå in här och läsa ibland så man inte glömmer helt! Bergis kommer jag när jag börjat jobba igen glömma bort hur jäkla jobbigt jag har tyckt att det här året hemma med Iris har varit, då får ni påminna mig!!
Nenne, har det blivit någon budgivning än?