• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Tinga - härligt att höra att ni mår bra och om grabbarna blir lika duktiga som Zlatan så kan du nog luta dig tillbaka och köpa ett hus på Rivieran som pensionär . Självfallet förstår vi om du inte har tid att kommentera det vi skriver om här inne. Stor KRAM till dig och familjen!

Frejis - trist att vädret inte varit bra. Vi som har haft det så fint "här uppe". Välkommen hem och sen vill vi (åtminstone jag) ha en uppdatering på IVFandet. Mår du bra och när börjar du spruta?

Gosnosen - vad skönt att åka iväg. Det är så mycket lättare att slappna av och inte tänka på alla problem men har hemma när man byter miljö. Ha det riktigt skönt och njut av varandra!

Själv printade jag ut lite info om adoption igår. Det är det närmaste och första steget i den processen. Hittills har jag bara tjuvkikat lite på hemsidor och diskuterat med maken och vi båda säger "ja, vi ställer oss i kö" och sen händer inget. Innan sommaren ska vi baske mig stå i kö! Sen får vi ta ett definitivt beslut senare...för jag är fortfarande inte helt övertygad.

• Piggelin1

Tinga, TACK för att du tar dig tid att rapportera lite om dig & pojkarna! Jag tänkte på dig en hel massa igår & undrade just hur det var med er. Vad skönt att det går framåt & att pojkarna inte längre klassas som "värsting-fall". IGEN så fällde jag en lite tår av rörd-het när jag läste att ni haft pojkarna hos er & även detta att du sörjer dina tre månader av "förlorad" graviditet. Jag har försökt jämföra med min graviditet där, dvs om Amanda hade fötts precis när vi kommit hem från USA i somras. Det var ju först från vecka 30-32 & framåt som jag mentalt började ställa in mig ordentligt på förlossning, att bli mamma etc.

Lappis, spännande att ni börjat kolla på adoptionsprocessen & detta att ställa er i kö. Gläder mig att höra att ni har en plan, även om väntetiden kommer att bli lång.

Tinga - kul anekdot om Zlatan

• Piggelin1

BS, angående picknick, så har jag passat på (när jag varit iväg själv några ggr) att tajma in det med Amandas eftermiddagslur. Om hon inte sover ngt långt pass på fm, så brukar det ofta bli ett längre pass (ca 2 timmar, ibland tom lite till) på em & det är då jag passar på att gå hemifrån & ta med mig tidningen & några mackor. Trädgårdsföreningen ligger bara en kvarts promenad hemifrån för mig, så det är nära dit & sätta sig på en bänk där. Tidigare när det var kallare ute & inte läge att sitta ner ngnstans så traskade jag istället i uppåt två timmar. Härligt att vara ute helt enkelt. Speciellt om jag är trött, då piggar jag på mig mha dessa promenader & lite solljus.

Izzie, var det idag du skulle vara i Götet? Lite sent i så fall att fråga om du har en stund över Tänkte frågat tidigare i veckan, men har hela tiden glömt av det. Hoppas möhippan blir lyckad!

Liten, det stämmer att Amanda "dumpade" 4-5 ggr per dygn innan. Kom som ett brev på posten efter varje gång jag ammat. Först rap, sen gjorde hon i brallan -> blöjbyte
    Det som blev vår "räddning" var faktist när vi började ge ersättning sista målet på kvällen (då var hon strax under fyra månader) & framför allt när vi började med smakisar. Då reducerades det till 1-2 ggr per dygn & numera händer det i princip aldrig nattetid. Men jag minns att Vänner tipsade om salvan inytol, den är så tjock att den skyddar rumpan om bebisen "dumpar" på natten, så man kan faktist hoppa över att byta, utan att det gör ngn skada på bebisrumpan. Har för mig att det var hennes BVC-tant som tipsade om det!

• sweetstreet

Tinga,
    Så skönt att höra att pojkarna mår bra!!! Attallt fortsätter i den riktning det ska!
    och jag fick också tårar i ögonen (igen) när jag läser om hur ni har pojkarna hos er utanför kuvöserna. Skönt att ni nu fått eget rum. Och verkligen skoj det där med Zlatanrummet! hahahaha! jag skrattade när jag läste att din man gnidit huvudet lite extra...!

Jag förstår verkligen att du känner dig "lurad" på graviditeten och att det säkert kommer ta ett tag innan du kan ställa om dig på att ha pojkarna hos dig redan nu och inte om ett par månader. Sörj det och prata med folk i din närhet! Det ÄR ju verkligen något speciellt med att vara gravid. MEN personligen så måste jag säga att jag faktiskt börjar bli less. Och då har jag 10 vekcor kvar. Självklart vill jag inte att skruttan ska födas för tidigt eftersom det skulle innebära så mycket stress och oro. Sådant ni går igenom nu. Men jag skulle verkligen inte haft något alls emot om en normal graviditet bara varit i 30 veckor ca.
    Låter säkert superego och kasnke helt okänsligt att säga så här. Men jag känner mig verkligen ganska färdig med att vagga runt som en anka, ha "mensvärkar", och vakna varje jäkla natt med kramp i benen... Att inte längre kunna göra sådant jag normalt vill och kan, utan att nu ta det extra lugnt och vara supertrött....

Men jag hoppas iallafall att du verkligen kan prata av dig om hur du känner. Jag kan ändå försstå dina känslor trots att jag själv känner som jag gör. Och jag är jätteglad att ni verkar bli så väl omhändertagna som ni blir!

Tusen och åter tusen kramar!!!!!

• sweetstreet

Frejis!
    kul att du tittar in!
    Du har varit saknad!!!!!
    Hoppas ni ahft en underbar semester!

• sweetstreet

Lappis,
    hurra!!!! Tycker det låter såååå bra att ni tar tag i det där med adoptionskön nu!!!! Jag menar oavsett vad som händer och hur det går för er så skadar det ju aldrig att stå i kö! Ni behöver ju inte bestämma er för något alls på stört, men köa kan man alltid göra.

Måste man bestämma från början vilka länder man vill "köa till" eller är det en allmän kö först och sedan mer detaljerat.
    O, jag tycker detta låter såå spännande. Ursäkta... Jag är ju själv adopterad, men tror att saker och ting ändrat sig rätt mycket sedan mina föräldrar gick igenom denna processen på 70-talet.

En annan undran. Om du ska göra FET i slutet av maj/början av juni måste du spraya och så då? Eller väntar man in sin vanliga ÄL och sedan sätter in lilla eskimån???

• sweetstreet

Piggelin!
    Synd att vi inte kunde chatta häromdagen. Men det blir lätt så med tisdsskillnad. jag har ofta Skype på på jobbet men sitter ju inte alls alltid framför datorn utan springer runt så jag missar ofta folk. Men ibland har jag konversation med folk i Sverige på det där "sick-sack-sättet". De skriver ngt som jag svarar på typ 30-60 minuter senare. Sedan svarar de ytterligare 30 min senare osv... Haha! Lite hackigt men man blir iallafall ofta lite uppdaterad...

• sweetstreet

Nenne!!
    jag håller tummarna stenhårt nu!
    Ert pippande ute i bushen måste ju verkligen ge utdelning någon gång!!!!
    Själv måste jag ju leva i avhållsamhet nu ett tag framöver... Fast pilla kan man ju alltid göra som du brukar säga!
    Det går bra med korv bara man skippar såsen...!

• MSW

Sweet: Min syster gick upp sex kg under hela graviditeten, och så vitt jag vet var det inget "Problem" med det..

Hann inte läsa ikappallt, och nu fick vi gäster! Återkommer i morgon!

• junilejon

Tinga..skönt att höra att allt är bra med piff och puff...och att det går åt rätt håll!!
    Jag förstår med att du känner dig snuvad på din graviditet,visst det är kul att gå med magen och alla undra när det är dax...

Har lagt in lite nya bilder på mitt galleri här och 2 st magbilder som jag tog hos våra vänner idag när vi var och hälsade på dem i båstad (tog båten ditt på vår jungfrutur i år....härligt)

Ang min gravidete så har jag gått upp ca 17 kilo och jag mår väl bra..men herregud vad mitt röksug har blivit svår att motstå (har inte rökt än) men ju finare vädet det är desto svårare är det att stå emot. Jag slutade ju 1 vecka efter att jag fick reda på att jag hade en liten kotte där inne och har inte haft några problem alls,men NU...herregud jag är såååå sugen hela tiden....

Nu hade jag tänkt att bli miljonär ikväll på lotto
    Trvlig försommar kväll allihopa...

Svar på tråden Barnkarusellen 2