• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • sweetstreet

Vickan!
    Coolt jag ska kolla min inbox!

• sweetstreet

FruLLan!
    Skitkul att se dig i tråden! Tycker det låter som om du har ett prima liv nu! Först Irland sedan skärgården med tjejgäng!

Jag tar det faktiskt mycket lugnare än normalt nu. Framförallt eftersom kroppen faktiskt säger ifrån. jag blir så mycket snabbare trött, får ont etc... Så det GÅR liksom inte att hålla samma speed och tempo som jag normalt gör. Kanske är det detta som gör att jag känner mig lite smått frustrerad emellanåt också...!

Men tack gumman för omtanken! Och jag lovar dig (precis som jag nyss lovade mamsen där hemma... ) att ta det lugnt och inte föda för tidigt...!

kram och ha en härlig helg i skärgården!

• Lapinette

Morning girls,

Ytterligare en fantastisk dag! Åhhh, vad härligt med värme och sol!!! Ja, som ni märker så är jag helt OT för jag har inget att rapportera in på barnfronten. Inga sprutor, inga kurer som kan hjälpa till och hela inget barnskrikande att rapportera. Emellanåt blir jag så faschinerad över att tiden har gått så fort t ex att det inte alls är långt kvar tills Sweet ska få sitt lilla knyte (i juli är det va?!) och Mugglan ska snart börja jobba igen. Själv så känns det ju som tiden stått stilla. Vi är fortfarande på ruta ett. Känns helmysko!

Omsan - låter jättejobbigt med din äldsta tjej. Hoppas det löser sig och att hon får sina vänner tillbaka. Så jobbigt med gänggrupperingar och attityder.

Sweet - vad skönt att du kollade och allt ser bra ut. Fixerat läge redan, innebär det att det kan vara dags när som helst?

BS - japp Frejis skulle spraya länge pga semestern. Jag har bara ingen koll på när hon skulle iväg men antog att det var nu då hon inte varit inne här på ett tag. Någon som vet?

Nenne - hur går det med ÄL-testerna? Har du fått något omslag på stickan än.

Vickan - lycka till med renoveringen!

Frullan - skärgårdshelg med tjejerna låter supertrevligt och speciellt denna helg. Hur blev det med Dublinresan? Tänkte på dig igår kväll och undrade om ni hade varit iväg eller ska åka snart?

• junilejon

Jag håller med dig Lappis...idag är det ännu en underbar dag med strålande vackert väder...love it!!!!

Sweet...vad glad att du bara gått upp 6 kilo,själv har jag gått upp 17 kilo redan och det är 2 månader kvar men nu har den lugnat sig lite...skönt är det!!! I den här värmen är det jobbigt att helt plötsligt väga så mycket....

Idag ska jag sjösätta båten..så snart bär det iväg till Ängelholmn hamn för en heldag i solen

• Piggelin1

Gomorron!

Inte varit inne & skrivit på några dgr, men som förmodligen många av er andra, så är man ju ute i det underbara vädret så mkt det bara går om dagarna & kvällarna Det är verkligen HELT UNDERBART med detta sommarvädret!

Har redan varit tre ggr i Trädgårdsföreningen denna veckan (en härlig grön oas/park i centrala Gbg för er som inte känner till det). Två ggr har jag traskat dit på egen hand & haft med lite fika, dagens tidning & Amanda har sovit sött sin eftermiddagslur. Den tredje gången var det fika med tre andra tjejer & deras småttingar. Jag njuter verkligen så mkt det bara går!
    Igår var jag även en vända på mitt jobb (andra gången sen jag gick hem), dels lite socialt att träffa kollegorna, dels prata med chefen om när jag ska börja jobba igen. Som planerna är nu blir det 1 sept & sen är mannen hemma i minst sex månader & sen är jag antagligen hemma 1-2 månader igen. Vore kul att vara hemma när hon är lite större med, fick tipset av en bekant & det verkar inte vara några problem för chefen att okeja det. Skönt!

Tinga, har nog inte kommenterat det, men jag släppte några tårar när du beskrev att du haft den store på bröstet i två timmar. Måste verkligen känts speciellt Kram på er, dig & maken

• Piggelin1

Sweet - jag tror jag skrivit det innan, men min syster har aldrig gått upp mer än sex kg totalt under ngn av sina tre graviditeter. Så känn dig lugn!

• Piggelin1

...och så hade jag ju en mysig picknick ute vid röda sten med Muggles efter babysimmet i onsdags också! Tack för fikat!! Jättehärlig em!
    Ikväll blir det nog picknick igen, med mannen & Amanda vid Näckrosdammen (också en park här i närheten), lyxvarianten idag med havskräftor, en matig sallad, gott bröd, en fruktsallad, lite tzatziki, kaffe, rosévin, lite ost & kanske lite kyckling också. Hmmm, jag får nog ta en lätt lunch idag om man ska orka äta allt det Picknickmarodör, moi???!! Älskar att planera picknickar!

Annars så var mannen borta natten till idag (iväg m jobbet i två dgr), faktist första gången sen Amanda föddes! Han skulle ju åkt till Kina i jobbet i ett par tvåveckorsperioder, men eftersom han bytt jobb & saker & ting skjutits upp med resan, så blev det aldrig av, vilket jag är rätt glad över, två veckor ensam är rätt mkt! Men igår var vi alltså själva & det gick hur bra som helst! Vi bytte från babykorgen till spjälsäng i förrgår & första natten var hon lite orolig/ovan, men inatt gick det finfint
    ...och jösses vilken PRATKVARN till dotter vi har. Hon pratar mest hela tiden, undras vem hon brås på

• Piggelin1

Oms, hoppas att det ordnar sig för din äldsta dotter snart. Kan tänka mig att det verkligen skär i hjärtat. Det är helt klart en av mina rädslor, dvs Amanda så småningom skulle bli utsatt för utfrysning/mobbing. Eftersom jag själv gått igenom ett & annat på den fronten själv när jag var barn, så är det det sista jag vill att hon ska vara med om...

Izzie, klart att din man ska kunna ta ngn vardagsnatt med! Visst att han jobbar, men du kan ju inte gå omkring som en zombie hela dagarna & må skitdåligt. Vara hemma är ett också ett heltidsjobb, dock utan fikapauser eller lunchraster Ni är ju TVÅ föräldrar till Matilda & kan en natt hjälpa dig att vara lite mer människa, då är det ju värt hur mkt som helst!
    Själva flyter det på med Amandas sömn, somnar sista gången vid 22-tiden & vaknar 6-7-tiden. Helt underbart att få så lång sammanhängande sömn. Ok, vissa nätter vaknar hon till, men nätterna då hon sover alla dessa timmarna är för tillfället i klar majoritet

• Nattson

Sweet, som många redan har svarat så är det ingen fara att du "bara" gått upp 6kg. Jag har gått upp totalt 12kg och de sista 4kg bara på en månad! Så det kan gå snabbt på slutet! Men jag samlar på mig en del vatten också så det väger in.

Piggelin, det är verkligen uppfriskande att läsa om dina picknickar i parker och hur du njuter! Jag hoppas också kunna njuta så när det är min tur

Själv är jag väl inte så vänligt sinnad till värmen kanman säga.. Det är varmt, lite tugnt och man svettas för minsta lilla. Men jag blir glad över hur det ser ut i naturen med alla blommor osv. Har hittat två par mamma shorts som går till knäna. Jag har fått godkänt att ha dem på jobbet också så det kommer att bli min räddning närdet blir varmare. Provade en kjol också men jag och mamma skrattade så mycket i provhytten så expediterna började titta konstigt på oss Fram satt kjolen jätte tight över låren och bak stod den rakt ut! ha ha

• Lapinette

Vill också ha barn och picnicka hela dagarna!!!! Piggelin det låter superhärligt, I love picnics!

Svar på tråden Barnkarusellen 2