• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Nattson

Lappis, gick ut på terassen o kollade upp i skogen men såg inget.

• nennesjuttioåtta

hehehe Nattsson vi var borta vid någon soptipp och asfaltsverket. Det fanns en avtagsväg med en bom. Bredvid ligger en hög med vitsippor som jag plockade så det inte skulle se så konstigt ut varför vi kom ut ur skogen. Man kände sig som en bov! Men roligt har vi!

• nennesjuttioåtta

nu behöver du ju inte ut och leta efter spår...

• Nattson

Ah Nenne då vet jag vilken väg ni var på i allafall!

Ni har i allafall en stående fika inbjudan!

• nennesjuttioåtta

tack, det ska jag komma ihåg!

• Nattson

BS, min bil fick inte så stora skador. Repor på bakspoilern plus att den hänger lite löst. Hans var det värre med.

Visst frågade du också om turridningen? Den är i Skokloster. Jag är uppväxt där och tillbringade mycket av min i stallet

• BrudSommar2006

Muggles, Iris slänger bara allt på golvet, hon stoppar i princip inget i munnen frivilligt, inte mer än att hon suger lite på det i alla fall, definitivt inget att bli mätt på.

Jo, vi ska saxa så att en lämnar och en hämtar, det går ju inte annars, men om hon stänger halv fem så måste man åka från jobbet halv fyra och så ska man ha lite marginaler i fall att också så då ska man helst gå från jobbet tre. Jag får gå tidigast fyra enligt min flextid men någon gång ibland kan man ju smita tidigare. Fast här blir det ju inte någon gång ibland utan minst två - tre dagar i veckan jämt. Hon verkar orubbligt, tror inte att vi får lämna eller hämta tidigare, det har hon ingen lust med helt enkelt...

• BrudSommar2006

Junilejon, vet tyvärr inget om hur det fungerar med havandeskapspenning.

Nattson, aha, Skokloster, så mysigt!

• BrudSommar2006

Nenne, jag önskar verkligen att ni får till det där plusset så att ni slipper åka runt så här men vad jag kommer att sakna inläggen med "reseberättelserna"!!!!

• Izzie

Hinner bara med ett snabbinlägg. Matilda är på sitt mest ocharmigaste humör och gnäller och gnäller. Inte vill hon äta heller. Har ätit dåligt i en vecka nu. Har bestämt mig för att ta uppehåll med smakisarna tills hon börjar äta bra med ersättning igen. (Hon avskyr smakisarna och klöks) Dessutom har hon börjat vakna på nätterna igen. Typiskt - hon som har sovit så bra... Nu har jag dessutom vant mig vid att få ett par timmars sammanhängande sömn så jag blir helt slut. Sen verkar jag har förlorat min förmåga att somna om igen efter jag har varit uppe och matat. Kan ligga vaken hur länge som helst...

Ska snart iväg och fixa nya däck till bilen. GnällMatilda får följa med för maken hinner inte hem. Det kan ju bli hur kul som helst.

BS - Hoppas ni kryar på er snart! När kommer maken hem igen så du kan få avlastning? Jobbigt med dagmamman. Finns det fler alternativ i närheten?

Mrs B - Låter skönt att du får sova lite mer nu! Det verkar verkligen gå upp och ner det där.

Nenne - Inget tandborstsex där inte! Hoppas det tog! Alltid kul att ha en liten spännande historia om hur det hela gick till. Dock inte att berätta för barnet förstås Själv hade jag dött om min mamma och pappa berättade det..

Junilejon - vet heller inget om HP. Har du kollat på deras hemsida och tagit hjälp av den där interaktiva "fråge-tjejen"?

Nattson, Lappinette, Mrs B - Tycker synd om er som lider av allergi! Det måste vara skitjobbigt. Så synd, för det är ju en underbar tid annars!

Muggles - Trist att ingen av förskolorna som ni tittat på verkade bra. Finns det andra inom det området där ni bor? Det kanske kan vara värt att åka en liten bit längre om förskolan känns rätt?
    Visst är det kul att se de små liven utvecklas! Jag läser för fullt i den där boken som du rekommenderade (om utvecklingsstegen), och jag kan verkligen sätta bock på det mesta som de skriver om där. Matilda är inne i en klockren 19-veckorssteg nu... Hon är skitjobbig, men hon lär sig mycket nytt!

Sweet - Jajamän, adressen funkar! Kul att läsa din blogg! Såg inlägget om alla kommentarer om magen... Kan verkligen hålla med!

Oms - Oj, det låter som du har fullt upp! Synd om stora tjejen! Så svårt att hjälpa oxå när de är lite större. Ju yngre desto lättare på något vis. Det är mer okomplicerat då och inget i bagaget. Hoppas det reder sig iaf för din tjej. På gott och ont så brukar det ju skifta ganska snabbt i den åldern...

Svar på tråden Barnkarusellen 2