• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

idag kom ett paket som jag beställt från bluebox. Eftersom jag har en annalkande 30-årskris jag menar DAG så har jag beställt ljus som bildar orden "29 again" (jag vet, lite smaklöst men min budget är begränsad så då gäller inte den paragrafen), en CD från potomayo med partybakgrundsmusik och lite inbjudningskort. Får se vad det blir, jag vet inte ens om jag orkar ha någon fest för hälften av mina kompisar har precis fått barn eller är två meter i diameter och sprickfärdiga med bebis. Men några andra kan jag alltid skrapa ihop. När jag räknar efter så blir det ju iaf över 20 som kan tänkas platsa (och så alla ni då), så det kan ju bli en skaplig tillställning?! Grillat, tårta och en massa sprit, det gäller ju att passa på medanman är så ung så att man orkar vara vaken till strax efter midnatt.

• nennesjuttioåtta

och lite pinsamt att jag beställt inbjudningskort när jag ju jobbar med det jag gör... *pinsamt* men de var så söta med en jävul i strumplästen.

• Sweetstreet63

Mugglan

börjar du jobba om bar en månad! Shit vad tiden går snabbt!!!!!
    Kul att du ser fram emot det ändå och inte har ångest!

• nennesjuttioåtta

hej sweetiepajen!
    jaaaa jag hoppas attt det krillar omkring för glatta (!) livet därinne, nyspolat och allt! Hur länge orkar de egentligen hålla sig där i väntan på klumpedumpe? Blir det svårare att grabba tag när mossan är utbytt mot galon?

• nennesjuttioåtta

hej sweetiepajen!
    jaaaa jag hoppas attt det krillar omkring för glatta (!) livet därinne, nyspolat och allt! Hur länge orkar de egentligen hålla sig där i väntan på klumpedumpe? Blir det svårare att grabba tag när mossan är utbytt mot galon?

• Telemarkgrrl

nenne, dom där små djävlarna har jag som julgransdekorationer. Så söta!

• nennesjuttioåtta

hahahaah jaaa de är skitsöta! Önskar att jag hade gjort dem själv! JULGRANSGIRLAND! Lol!!

Telemarkgrrl skrev 2008-05-05 21:37:53 följande:
    nenne, dom där små djävlarna har jag som julgransdekorationer. Så söta!
  • Sweetstreet63

Hahahaha!!!!!
    Nenne din tok!
    Hoppas att du har ett litet partaj ändå! Partaj är alltid partaj!

• Sweetstreet63

Förresten!

Jag har glömt att skicka någon magbild till Mugglan och nu har jag ingen tagen så nyligen.
    Fast ni som läser min blogg kan ju se bilder på mig där sedan vår resa till Boston och Caper cod. På ett par av dem så ser man magen ändå!

Min blogg har förresten blivit nominerad på Sicastyle blogg för veckans blogg.
    Och om ni läser bloggen innan torsdag denna veckan får ni gärna rösta på mig. Det finns länk i det senaste inlägget till Sica's blogg där man kan rösta!
    Men som sagt senast torsdag tror jag det är. Man har dock en röst per dag!

• Tinga

Hej i tråden! Tack för alla hälsningar och grattis! Jag blir ju både generad och stolt över alla era komplimanger.

Livet på neo flyter på, i den mån det nu kan göra det. Store killen klarar sig nu fint utan respirator, och har bara c-pap (motvindsaggregat) och några procent extra syrgas. Lillebror klarar sig också utan respirator, men har haft en lite jobbig dag, fast det verkar ha blivit bättre framemot eftermiddagen kvällen.

Idag har man också gjort dag 3-UL av deras små huvuden, för att kolla efter hjärnblödningar. (Man gör UL på dag 1, 3 och 7, samt efter tre veckor.) Båda två visade fina resultat och inga spår efter några blödningar, vare sig stora eller små. Jätteskönt!

Idag var det dessutom kuvösbyte för storebror, och i samband med det fick han ligga "känguru" på mitt bröst. Jag halvlåg i en vilstol och så låg han på mage på mitt bröst, hud mot hud. Hur mysigt som helst! Där fick han ligga i två timmar, så det blev en rejäl mysstund. Lillebror är ännu lite för liten för att få komma utanför kuvösen, men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge.

Själv kommer jag att bli utskriven imorgon, så då flyttar maken och jag hem igen. Känns lite konstigt efter två veckor på sjukhus, men samtidigt ska det bli skönt. Nu får vi bygga upp en ny tillvaro med rutiner kring sjukhusbesök, omvårdnad, osv. Jag lider inte något nämnvärt av snittet, och nu har jag fått fart på magen också, så hela systemet verkar OK. Och Muggles - vi gick profylaxkursen på helgen innan jag blev inlagd, men vi hade lite nytta av andningen inför varje morgons flödesmätning under tiden jag var inlagd och fortfarande gravid.

Kramar till er allihop!

Telis - jag beklagar verkligen att det inte blev något befruktat ägg den här gången heller. Hoppas att det blir tredje gången gillt som gäller för er. Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen 2