Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Jag älskar våren! Skulle helst av allt vara ute vid någon liten sjö, sitta på en filt med lite picnicmat och bara njuuuuuuta. Men i fjol så upptäckte vi att makens konstiga "förkylningar" inte alls var det utan pollenallergi. I Cannes har de inga björkar så där klarade han sig bra. Han tar piller varje dag men just skogspromenader ska nu undvikas.
Izzie!
jag har inboxat dig min bloggadress!
Hoppas det fungerade!
Mrs B
vad härligt att ni fått sova så bra inatt!!!!! Och det låter så gosigt att du gosar med Malte!
Lappis,
Är din man allergisk mot mandel också??
Har för mig att många björkpollenalleriger är allergiska också ot mandel och ibland även äpplen. Detta pga av att allergenet i björkpollen är mkt likt allergenet i både mandel och äpplen.
Jag älskar också våren men här går den faktiskt rätt trögtjust nu. För att vara maj har det varit rätt kyligt hittills. och mycket regn. Fast egentlgein borde jag vara glad över att värmen inte kommi än För NÄR den kommer gör den det ju ofta med besked. Och ju längre tid jag slipper ha ACn på inne desto bättre!!!
Sweet - tror han klarar mandel och äpplen dock äter han dem väldigt sällan och det här med björkallergin är ju ny för honom så vem vet?
Hur är det annars Sweetis? Som du redan vet så är det helt underbart här. Träden börjar bli gröna, tulpanerna blommar och folk sitter på uteserveringarna. Så härligt! Hoppas bara det inte blir som i fjol...varm vår och sen en skitsommar.
Jag mår bra men våren här är som sagt lite senare än förut. men som sagt det gr inget här eftersom här vet man ju att det komer bli superhett under sommaren. Så man borde kanske njuta av att det "bara" är ca 15-20 grader nu!
Magen min växer och jag har börjat få lite småproblem med ryggvärk etc, men inget allvarligt.
Om du vill kan du kolla min blogg för jag har just lagt in två bilder på mig med magen. De är visserligen inte helt nya (så magen är ännu större nu!
men de är ca 2 veckor gamla så man ser defnitivt magen där nu.
När är det dags för FET????
Jag håller som sagt fortfarnde alla tummar för er!!!
Nu måste jag dra!
Tittar kanske in här igen senare!
kraaam!
Nattson: Obehagligt med olyckan, men allt verkade juh lösa sig till slut.. Men förstår att han blev lite "paff" när han såg att du var gravid.. Alltså.. Man vill juh inte krocka med någon, men kör man på en gravid känns det nog ännu värre kanske..
MrsB: Grattis till god natt sömn och mysiga stunder med Malte!
Tinga m familj: Tänker ofta och mycket på er! Skönt att allt flyter på så bra det går! Var tillräckligt oroligt med min systerson som föddes "bara" 8 veckor för tidigt, men det gick över förväntan bra med honom också, men era små killar är juh ännu mindre!
Lappis: Måste vara ganska stor skillnad på löv och blommor och sånt även om ni "bara" varit borta över helgen? Jag tycker att det känns som det har hänt så himla mycket sista dagarna...
Här är det förkylt med mig.. Funderade lite på om det ev var någon allergi, men så vitt jag vet får man inte ont i halsen och blir hes av det.. Jaja, verkar som att det har vänt, igår var värsta dagen idag känns det bättre.. Iofs har jag juh ledigt på tisdagarna och jobbar måndagarna så det kan juh vara därför jag inte känner mig lika dålig idag..
Förkyldning till trots har jag lekt lite trädgårdsmästare idag och planterat ut broccoli som jag får grott inne och sått morötter, huvudsallad, persilja och dill.. Så nu hoppas jag frosten (och allt annat som kan förstöra) håller sig borta!
hej hej tjejer!
ny tråd o ny händelser - grattis Tinga till pojkarna! skönt att höra att de mår bra trots allt. Jag vet att det är en berg o dalban upp ner i käbslor fram till det tilltänkta bf-dagen - min närmaste väninna fick ju sin yngsta dotter i v.27 den 17 januari och vi har pratat mer eller mindre dagligen sen dottern föddes - det e jobbigt men tveka inte att prata om det - det underlättar! ena dagen är allt bra o sen sjunker syrsättningen o så kommer stressen igen, eller så börjar bebisen kräkas upp det lilla den sondats o får feber o så är provtagningen igång igen - ALLT e dock normalt! det går upp o ner i början, ta det lugnt o ge varandra tid även utanför NEO så ska ni de att tiden springer fram o att ni snart kan glädjas m de små liven i hemmet m lite hemsjukvård!
grattis igen o lycka till!
Hej, nu är maken i USA och Iris och jag kämpar med att bli friska, det går sådär. Febern släppte ju till sist men Iris hostar fortfarande, själv dras jag med lite snuva bara.
Suck, vi var ju så glada att vi fått plats hos en av dagmammorna här på vår gata men nu kläcker hon ur sig att hon bara har öppet mellan åtta och halv fem på dagarna. Vi har ju båda en timmas resväg till jobbet så med de öppettiderna hinner vi ju knappt jobba! Visserligen är Iris liten så vi ska försöka hämta och lämna så att hon inte behöver vara så långa dagar i alla fall men sådan tidspress vill man ju helst inte ha. Kommunen säger att hon är skyldig att hålla öppet den tid vi behöver men det tänker hon ju helt uppenbarligen inte göra. Lite fräckt att få betalt för att ha öppet för heltid och sedan ska föräldrarna betala för heltid också och så måste man ändå jobba deltid för att hinna. Så nu är vi nog utan plats igen, vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra än.
Jag är helt paj i ryggen av att vara själv med Iris, när jag låg sjuk i tre dagar hann jag bli helt bra i ryggen men nu är det värre än någonsin igen.
Jag har haft sååå lite tid för BT o datorn på sistonde... och det av flera anledningar. Maken har jobbat massor o jag har haft fullt upp m tjejerna, haft kanske 30min egen tid per dag o då prioriterar jag att duscha hellre än att sitta vid datorn...
lilla tjejen har helt plötsligt ändrat sina sovtider igen... hon som sov så perfekt i ca 1 mån tid tycker nu att sömn är överskattat o speciellt dagtid och håller sig vaken in i det längsta, sen på nätterna har hon börjat vakna o leta efter nappen - ngt hon inte gjort tidigare... såååå irriterande, jag är nog mer sur över att hon har ändrat på de "perfekta" rutinerna än på att hon sover mindre, hon lyckas på ngt sätt ändå komma upp i hyfsat många timmar/dygn (ca 13-14 timmar) sen så är hon blyg för främmande människor om de inte är killar för då går det lötsligt bra...haha mysko tjej
stora tjejen då... ja där pratar vi huvudvärk och jag känner mig helt rådvill... hon har försatt sig i kompisknipa och nu kan hon inte ta sig ur den. i ren frustration så drog hon till m en sak till en tjej bara för att såra den tjejen (den tjejen hade inför hela klassen sårat henne bara några dagar tidigare) problemet var bara att den tjejen gick direkt hem till mamma o berättade som sen drog igång en värsting grej... tjejen var tyvärr inte helt ärlig mot sin mamma utan lämnade ut sin egen delaktighet vilket gjorde att det blev än värre mellan alla inblandade... orkar inte ta hela historien men slutet blev att min dotter inte ska vara i samma gruppering som den tjejen i skolan eller på fritiden... allt hade varit bra om det inte vore så att den tjejen lyckats få över de andra tjejerna på sin sida så nu har min dotter plötsligt ingen av sina vänner att vara med då hon inte får vara i samma gruppering som tjejen hon bråkade med... mitt härta värker när jag ser hur hennes ögon tårfylls och hennes röst bryts när hon berättar om hur det är nu... min dotter är ingen ängel - hon har gjort fel och efter mkt om o men så erkände hon det men ändå - vi har ju rett ut det...
Sen har vi makens lillebror boende hos oss och det mina vänner e inte helt lätt! hade systern här förra sommaren och efter lite konflikter blev vi riktigt nära varandra men den här grabben...jag hoppas att han anpassar sig bra men jag e tveksam han e alldeles för stolt och har för mkt tilltro till sig själv för att ändra på ngt i sitt liv - även om det han gör är helt upp över väggarna galet så rycker han på axlarna typ o kör på - grrr! men han e snäll o underbar m Mathilda o Oumie så jag ska inte klaga men...
sådär, lite kort om varöfr jag inte har skrivit o kommenterat på länge!
jag ska läsa igenom lite o se om jag får möjlighet att skriva ngt mer men nu ska jag ringa stora dotterns fröken o prata m henne tror jag, eller så måste ja få fram mer info av min stora först... ge mig styrka ngn!
Tubbis förresten - såg via ngns inlägg att det inte gick vägen denna gång heller, jag blir jätteledsen av att läsa det men skickar en styrkekram o hoppas att det är tredje gången gillt osm gäller för er! jag tar med dig i mina böner o hoppas på en förändring för så här ska det inte behöva vara!
övriga - sorry för att jag inte har kommenterat - det e så mkt jag ville skriva förut till bla BS om iris sömn o till Mrs B om Malte osv men har glömt nu - ska försöka läsa igen så fort allt bara blir lite lugnare här m stora dottern framförallt
kram till er alla!!
Nattson, vad kul med häst och vagn!! Vart ska ni någonstans? Hur gick det med din bil i krocken?
Mrs B, grattis till sömnen! Så länge tror jag inte Iris har sovit än så det är bra jobbat!
Nu har hon ju dessutom i princip inte ätit sedan i onsdags, mest ammat och snuttat ersättning på flaska. Tre eller fyra skedar går bra, sedan slår hon skeden all världens väg, det blir mycket skura golvet... Grinig som få är hon också, inget är bra.
Härom dagen hade hon en stor sticka i handen men som tur var fick jag ut den med en pincett. I kväll hade hon en stor sticka i foten men där gick det inte lika lätt. Jag ville inte låta den sitta för det hade redan börjat bli rött och svullet och jag tänkte att då blir det väl så ömt att vi får gå till doktorn och ta ut den så jag fick till sist spänna fast henne i vagnen och pilla med en nål, stackars, stackars liten Iris!!!!! Jag var så ledsen för hennes skull och det var ett jäkla pillande och jag fick bara ut den i bitar så jag fick hålla på ett tag men till sist så. Hon förlät mig fort som tur var.
Annars tittar hon fortfarande på mig, ler och säger pappa! Verkar omöjligt att få bort.