Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
I övrigt var mina värden bra. Både blodtryck och urinprov. Så det verkar som om jag är i rätt bra form trots allt.
Det enda jag funderar lite över är att jag tycker jag ökat så lite i vikt.
Hm, jag vet att jag skrivit det här förut men det känns underlig för att jag trodde man skulle öka mer. Men kasnke kommer det mer i slutet.
Å andra sidan har de inte sagt ngt om detta hos gyn så jag gissar att det är helt normalt. Men jag har bara gått upp ca 6 kg sedan innan jag var gravid. Vet ni ifall detta är onormalt lite????
Här är en till som får sova för lite på nätterna, Iris vaknar ju ofta fortfarande tyvärr och i morse ställde hon sig upp i sängen vid tre och ville inte somna om så vid fyra orkade jag inte försöka längre utan tog in henne till mig och så fick hon snutta och så sov vi vidare om än lite ryckigt till sju. Ser fram emot att maken ska komma hem och hjälpa mig med nätterna igen. Han har ju aldrig brytt sig om att hjälpa till på nätterna förrän han fick i uppgift att få henne att sova i spjälsängen, nu hjälper han till mycket på nätterna faktiskt. Jag tror att han mer känner att han vet vad han ska göra nu för att få henne att somna om, tidigare var hon så beroende av amningen. Nu får hon amma på morgonkvisten vid fem eller så tidigast när hon kommer in till oss.
Sweet, Cicci gick ju bara upp 6 kg hela graviditeten vad jag minns, tror inte att det är onormalt alls, du har väl haft en himla tur bara helt enkelt!! Själv lägger jag ju väldigt lätt på mig och var inte så smal när jag blev gravid, hade just börjat viktväkta men fick lägga det på hyllan, så nu är det massor för mig att försöka gå ner. I samband med att jag blev sjuk nu så fick jag en skjuts i rätt riktning, de första dagarna är ju alltid svårast men nu låg jag nedbäddad de dagarna i alla fall! Så nu har jag gått ner fyra kg men det är som en droppe i havet, gör varken till eller från dessvärre.
Izzie, tycker absolut att du ska be maken, själv tycker jag att han hjälpt till dåligt fram tills nu som sagt och fast jag bett om hjälp så har det aldrig fungerat. Men, men, nu verkar han mer beredd att erbjuda sig frivilligt så nu går det bättre.
Lapinette, skulle inte Frejis spraya extra länge just för att de skulle iväg på semester mitt i? De kanske är iväg nu?
Har varit och hälsat på hos dagmamman ikväll, det verkar trevligt där och vi ska nog försöka ha Iris där i alla fall första året men stå kvar i kön till vanligt dagis och så får vi se hur det går med våra jobb sedan. Det kändes bra i alla fall att det inte var så strikt med sovtider och så utan om något barn behövde sova en stund på förmiddagen så gick det jättebra, annars sov de som behövde efter lunch, antingen på madrass inne eller i vagnen ute beroende på om de var ute och gick eller var inne hemma. Det verkar fungera bra med blöjbyten och lunch och så också så det känns bra att lämna henne där. Förstår inte hur hon kan klara nio barn själv och så är de tre små tjejer som börjar samtidigt efter sommaren men hon vet väl vad hon gör antar jag. Det kanske händer massor i Iris utveckling nu över sommaren som gör att hon blir stora tjejen till dagisstart, vem vet.
Pip!
Först tog det tid att hitta den här tråden. Sen har jag haft pyttelite tid framför datorn och därför inte hunnit läsa ikapp förrän nu. Hela tråden på ett bräde tog sin tid.
Nenne - Tur att du finns och underhåller!!!! *fnissar glatt*
Omsan - kaos med Os kompisar lät tungt, hoppas att hon snart får skapa sig nya umgängeskretsar och får känna sig trygg i andra sammanhang.
Själv - renoverar jag BARA... och jobbar lite ibland....
BS,
jaha så Cicci gick bara upp 6 kg under hela graviditeten! jaja då behöver jag nog inte oroa mig. jag har ju ett tag kvar att gå upp mer på!
ja kasnke är det tur som du säger att inte gå upp mer. Så länge det inte är någon fara för barnet så gör det inte mig ngt att jag inte blivit så stor. Det är tillräckligt jobbigt att släpa runt på den här magen man har nu.
Jag ska nog inte klaga. Men jag är inte van att pendla alls i vikt. normalt går jag vare sig upp eller ner nästan vad jag än gör så har min vikt varit densamma sedan jag var typ 16. Så att min kropp nu ändrat sig så mycket på så kort tid kan göra att jag känner mig obekväm. Och ändå så funderar man ju på detta med låg viktuppgång. Knasigt jag vet!
Låter som en flexibel dagmamma vilket jag tycker verkar bra! Det kommer säkjert gå alldeles utmärkt för Iris där! Och vad jag förstått så lär sig barn jättemycket och utvecklas när de väl börjar på dagis/dagmamma. Detta eftersom de ofta tar efter andra barn och härmas. De flesta jag känner som har småbarn säger att de blir förvånade hela tiden över att deras barn kan
saker som de själva aldrig ens skulle kommit på tanken att visa eller lära sina barn, men som barnen lärt sig på dagis.
Vickan!
Låter som det går framåt med renoveringarna då!!
Kanske blir det några bilder på bloggen senare?!?!?!?
väldigt anonyma sådana då förstås.
Hejsan tjejer
Känner mig som en smygläsare, har läst några kvällar men inte hunnit skriva.
TINGA!!!!!!
Åhhhhh vad skönt att det verkar ha gått bra med barnen. Men ojsan vad små
vad starka och super ni verkar vara du och din make. Håller alla tummar och tår för att det fortsätter att gå bra och att andningen ordnar till sig för båda. Vilken annorlunda första tid med sina bebisar. Grät nästan när du skrev om känslan av att få sitta med sin bebis på bröstet ett tag. Önskar att ni fick ha det så hela tiden. Men det kommer.
Kramar till hela er familj.
Cicci; hade missat det där med din farmor
usch vad jobbigt gumman.!!!
Kramar i massor
Hinner nog inte i morgon men vi får ses på måndag.
Mugglan
Hmmmm
är det en utvecklingsperiod vid 8-9 månader? Vad ska hända då? Har nämligen märkt att borren börjar få mycket bestämd vilja och kunna bli arg
hoppsan...
hoppas som sagt att det går över
vad ska hända i den här utvecklingsfasen.
Hoppas att det går smidigt med moas utveckling. Lät mysigt det där emd mamma
borren börjar också säga något som låter som hej och mama
kul
usch ni som inte får sova på nätterna fy vad jobbigt hoppas att det ordnar uppsig, sömn är så viktigt.
omsan: usch tonårsproblem
lider med din dotter. det var jobbigt att vara tonåring iallafall i de yngre tonåren. Usc och jag tror att tjejer har det lite jobbigare än kilar.
Sweetan: TA DET LUGNT NU!!!!!
du ska inte föda förtidigt så ta det lugnt och vila!!
Usch tjejer
vill skriva mer men måste sluta nu. Måste packa inför tjejhelg i skärgården.
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaammmm
FruLlan, värst vad du är ute och far runt!! Skärgårdshelg låter mysigt nu när det blivit så fint väder.
Sweetan - njaaa det är dåligt med officiella bilder.. men jag inboxar dig en länk....