• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Piggelin1

Lappis, det SKA bli din tur också, så det så!!
    Fick mail av en väninna i Sthlm precis, med två barn & hon menade på att varje vår vid den här tiden vill hon vara föräldraledig igen

Samma väninna har förresten precis skickat ut den officiella inbjudan till sin 40-årsfest den 6 juni - så då blir det Sthlm för vår del, som jag nämnt lite förut! Ska vi sikta på brunch den 8 juni? Hade varit så kul!!

• Lapinette

Absolut bt-brunsch den 8 juni OM inte maken har hittat på något otyg, typ en weekendresa i födelsedagspresent eller liknande. Annars ska jag vara i Stockholm!

• Piggelin1

okidoki, men i så fall får vi se till att ses måndag eller tisdagen efter där! Förmodligen stannar Amanda & jag lite längre (& våldgästar kompisar ännu mera...). Tänkte att det är lika bra (& kul!) att stanna några dgr längre när vi ändå åker upp & man inte ska tillbaka & jobba på måndagen. Passa på liksom! Även om Götet är HEMMA & bäst på sitt sätt, så har jag ju faktist bott i Sthlm en gång i tiden Tänkte ta det rätt lugnt, bara strosa runt, ha det bra & träffa lite kompisar för lunch/fika etc. ...och självklart ska det bli kanonväder just dessa dagarna, jag har redan lagt in en beställning hos Pohlman

• Piggelin1

Ja just det, du fyller ju snart år! fråga mig inte varför, men av ngn anledning tror jag att jag lagt datumet på minnet, 19 maj? Har iofs en gammal gymnasiekompis som fyller då med, så det underlättar för minnet!

• Telemarkgrrl

Jag vill också vara med på brunch den 8:e! *viftar frenetiskt*

Jag skriver inte så mycket här nu för jag känner mig så långt man kan komma ifrån barn och barnaproducerande men jag läser det mesta iallafall. Och håller självklart alla tummar och tår för mina favvosar Nenne, Lappis, Frejis och Gosnosen!

• Lapinette

Telis - tänker på dig med jämna mellanrum och förstår känslan. Har själv inte mycket att tillföra just nu mer än att jag förmodligen kan skriva TANT om några dagar.

Piggelin - vilket minne! Skäms nu över att jag inte minns din födelsedag mer än att jag har för mig att den ligger i början på året typ januari...något med stenbock har jag för mig?

• nennesjuttioåtta

hej hej i försommarsolen! Heeelt otroligt vilket fantastiskt väder! Synd att man sitter inomhus och jobbar idag, men det ordnar nog upp sig (nappt 4 veckor kvar tills jag är "ledig")...

Lappis
    jag tror aldrig jag fick något utslag, så det kanske inte blev någon ÄL. Det var billiga stickor och det var varje dag två streck, men i instruktionen så stod det att de skulle vara lika starka eller att det bara skulle vara ett streck (inte kontrollstrecket som visar att det är ok utfört) om det skulle räknas som ett positivt resultat. Men lite halare sekret var det i måndags kväll, men det verkar inte vara någon garanti för att det skett någon ÄL. Tråkigt som fan, så jag vet inte om jag ska hoppas eller inte. De erbjöd inte heller någon UL för att se om ÄL är på G (och hur många i så fall, ibland tror jag att det blir 5-lingar bara för att jävlas). Men den som lever får se.
    Jag har även hunnit söka 2 jobb idag och 2 jobb igår (2 annonserade och 2 CV till potentiella arbetsgivare). Hoppas att jag får något av dem och att det inte börjar förrän i höst.

Det är ju en bra bit kvar till BIM nu. Den värsta tiden! Men nu kan vi inte annat än säga att vi gjort vad vi kunnat. Nästa vecka är det budgivning på huset så jag har annat att tänka på så länge.

har inte hunnit kolla så mycket vad ni skrivit, men Izzie - hoppas att du får hjälp av din man med nätterna!! Det är inte alls konstigt att du tycker att du drar det tyngsta lasset.

Piggelin
    picknick-bruden! Hoppas att jag har barn nästa vår för då jäklar ska det utflyktas!

junilejon
    gött med båtisättning! Ha en riktigt skön helg på böljan den blå!

telis
    tack för tåhållning, akta ryggen bara!

• nennesjuttioåtta

ja, alltså jag tänkte att jag skulle kolla själv om de kunde kolla om ÄL blivit av, men jag är ju så lat. Kommer inte iväg till tandläkarn eller blodcentralen om de inte skickar kallelse heller... *somnar om*

• Liten med Mindre

Härligt väder vi har! Jag har ju verkligen drömt om att få vara mammaledig när det är sol och värme- och så blir det sant. Sååå skönt!

Gick en långpromenad i morse och Mindre höll sig halvlugn eller sovande hela vägen. Annars börjar det bli lite knivigt att gå för länge - någon vill inte alls ligga ner längre utan ligger och gör "crunches" för att komma upp i sittande. Men lite till får hon nog vänta med sittvagn.

Har varit till naprapaten i veckan och blivit "utskriven". Skönt! Måste bara komma ihåg att gympa axlarna efter amningen så att de inte låser sig igen. Och så hann jag med fika med koko och lillgrabben (charmtroll när han kom igång, med riktigt mysig kalufs ). Jättemysigt att kunna sitta på soligt kafé i Ulriksdal och snacka. Mycket fokus på bebisar och mammarollen. Känner mig lite enkelspårig...

Magen är väl sådär, fick byta behandling och nu är det lite meckigt att medicinera eftersom jag måste ligga till sängs 15 min varje gång, minst. Försök säga det till lilltjejen. Nåja - på kvällarna går det i alla fall hyfsat, så det är morgondosen som blir lite kort.

Izzie - Mindre är heller ingen jättebebis - vi har halkat under kurvan vid senaste mätningen. Det triggade ytterligare att köra igång med smakisar. För i övrigt ammar hon ju helt, och vägrar flaska (och därmed försvann chansen med avlösning ens helgnätter ). Det är lite klurigt att veta att hon faktiskt får i sig tillräckligt. Men hon är ju rätt glad för det mesta, så jag antar att det är ok som Oms säger.

Sweet - skönt att du kan lyssna på kroppen och ta det lite lugnt. Och en så modest viktökgning är nog bara att vara glad över när värmen når NY på allvar. Eller har den redan kommit?

Cicci - kramar! Jobbigt med farmor.

BS, hang in there! Hoppas att ni orkar med tills maken är tillbaka. Se till att du får lite tid att stretcha ryggen och göra några styrkeövningar. Kanske medan Iris leker på golvet? Mindre har varit jättegnällig i slutet på några av gympapassen, men när hon får vara "viktplatta" vid situps och rumplyft blir hon jäggeglad. Och gör jag andra övningar bredvid henne så flinar hon gott med.

Tinga - heja heja heja!

Piggelin - jag måste fråga - gjorde ni något speciellt för att få ordning på Amandas "dumpande" på nätterna? Mindre fyller fortfarande blöjan typ 4-5 gånger per dygn, varav minst en på natten. Lite träligt.

Och - nu var den korta friden slut. Vaken bebis igen. Hon sover visst gott varannan dag tror jag...

KRAM!

• Liten med Mindre

Nenne - om vi någonsin piggnar till ordentligt här hemma ska jag ta dina historier som inspiration till en hetare tillvaro...

Svar på tråden Barnkarusellen 2