• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

junilejon
    håll ut mot röksuget!!! Inte för att jag kanske gör det enklare, men om det är något som jag tycker ser tacky ut så är det rökande mammor. *viftar förmanande med fingret* Och har du klarat att hålla dig ifrån det i 9 månader så är det ju fantastiskt! Och en grymt bra början på ett fortsatt rökfritt liv!

• nennesjuttioåtta

junilejon (igen)
    hahaha tänkte på den där reklamen där han överfalls av cigaretter som sätter sig i hela ansiktet. Är det så det känns? Tänk vad sjukt duktig du är som kämpar emot!

• Nattson

Nenne, tänkte faktiskt på dig o din man i lördags morse. Åkte på vägen där jag tror att ni svängde av. Det stog nämligen en bil där och jag skrattade lite för mig själv och förväntade mig nästan att se en tjej komma ut med en bukett vitsippor och lite rufsigt hår

• BrudSommar2006

Vart tog sommarvärmen vägen! Här är det halv storm och jag hade vagnen ståendes ute efter förmiddagspromenaden eftersom trappen är så lång och brant så det är jobbigt att dra in den bara för att behöva ta ut den några timmar senare, men det gick inte den välte i blåsten! Jo, det har blivit en ny vagn, en Emmaljunga Cangaroo men tyvärr har den sina nackdelar, framhjulet blir lätt skevt när man fäller ihop vagnen så vi har redan haft den på lagning efter att ha använt den en vecka! Nu ska vi vara jätteförsiktiga varje gång vi fäller ihop den men jag vet inte om det hjälper, det verkar vara en jättesvag konstruktion på den funktionen, suck.

Det gick sådär att åka ner med Iris, halva resan gick hyfsat för då sov hon en del men sedan ville hon inte alls sitta i bilstolen mer! Vi gjorde flera stopp men ville ju komma fram också. Glad var hon inte!

Apropå att deppa så är det en tjej i min föräldragrupp som gått in i väggen av att vara mammaledig och ta hand om en busig nu ettåring så i flera månader har hon varit sjukskriven och hennes man föräldraledig med sonen. Bitvis har jag känt det som att det kan bli så hos oss också men så har man bitit ihop! Det skulle ju inte kännas rätt att sitta sjukskriven och deppa medan maken var hemma han med och tog hand om Iris!!

• BrudSommar2006

Sweet, har sett bilderna på er nya vagn nu, det verkar jättefin!

Nu här i blåsten har jag i alla fall fått känna på vilken skillnad det är på vår nya, lätta vagn jämfört med gamla pansarvagnen! Den här välte ju som sagt tom när jag tagit ur Iris ur den, tur att hon väger en del! Dessutom går det inte att hänga skötväskan på den här vagnen när inte Iris sitter i, skulle hon komma krypandes och ta vagnen som stöd att resa sig, som hon gör ibland, så skulle hon få hela väskan över sig för jag tror att vagnen skulle välta då.

• BrudSommar2006

Nenne, antar att ni varit på norra Öland då? Vädret är det väl ingen skillnad på och här på lilla gården som mina föräldrar har så är det jättemysigt plus att gå promenader på Alvaret men vi har ännu inte hittat någon strand som går att vara på. Det är bara läbbig svart sörja till strand överallt, vet inte om det är rutten tång eller vad det är, så där kan ju Iris inte vara och så en lång brygga man ska gå ut på för att ta sig förbi eländet och ut i vattnet men även där är det som att det krälar i lersörjan i vattnet av läbbiga kryp. Likadant överallt här på utsidan på södra Öland, på semestern i sommar ska vi ta bilen och åka runt och leta, kan hända att insidan är lite bättre, det finns ju ett par ställen surfarna håller till på lite längre upp, kanske ligger det någon acceptabel strand där. Men som sagt, så dåligt vatten som det är här har jag aldrig varit med om och det är en stor besvikelse jämfört med t ex Böda men dit är det ju en sju mil eller vad det är härifrån.

• nennesjuttioåtta

BS
    jag var flera somrar (9, tror jag om jag räknar efter) på Öland. 8 av dem i köpingsvik på FBU's kursgård (som idag är vandrarhem). Grymt fin strand men jag kommer ihåg att det var som en sandbank längre ut, så bottnen emellan var lite äcklig och pappa fick bära oss över den illaluktande tången med alla äckliga småflugor. En sommar var jag i Gärdslösa men där var det nog bara stenstrand...? Kommer inte ihåg att jag badade där. Jag gillar ju sjöar bättre, för där luktar det inte Urban och det smakar inte illa av kallsuparna. Sen slipper man algblomning och manetinvasion. Vi åkte runt en hel del (med mamma som kartläsare ? kostigarna känner jag väl till) och jag tycker att det är en tokmysig ö med många fina minnen och platser!

Låter som en kass vagn, om det är som du skriver!

Här är det nästan minusgrader, känns det som (varför tog jag sandaler idag?!?!?!) och det blåser svinkallt! Men det känns som det kvittar eftersom jag jobbar inomhus.

• nennesjuttioåtta

OK, Pappa bar mig inte alla år, jag kunde gå själv tillslut - eller snarare toksprang som en gasell över de där äckliga tångruskorna så att inte småflugorna hann svärma upp och man slapp sjunka ned i den mjuka bottnen och lukta rövhål

• nennesjuttioåtta

Nattson
    *fnissar förläget* Är det ett vida känt pöknäste, kanske?

• Nattson

Nenne *skrattar* pöknäste ha ha nja det tror jag inte... Finns nog andra avlägsna parkeringar som jag kan tänka mig är pöknästen på sommaren.

Svar på tråden Barnkarusellen 2