• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • sweetstreet

Mugglan!

Näpps den bilden är inte jag! Har heller inte så stora bazookas...!
    Tror jag glömde skriva i inlägget att bilderna var från nätet, men skrev det i en kommentar istället.
    Min mage har jag dock fotat idag. Den har blivit stor tycker jag, men vi var i en barnvagnsaffär idag och då såg jag så många gravida med mycket större magar att jag plötsligt kände mig liten.

Förresten kpte vi barnvagn idag!!!!!
    Känns superskönt att ha det gjort! Även om det kändes kosntigt att köpa såhär långt innan man har barn. Lite läskigt nästan. Men vi resonerade att vi ju ändå visste att vi ville ha just denna vagnen och med tanke på att Lill-Skruttan fixerat sig i bäckenet nu så vet man ju aldrig OM hon ev får för sig att komma för tidigt. Gynekologen sa ju att det inte var någon stor risk för det, men eftersom jag fick restriktioner för att minska risken så känns det ändå som om det FINNS en risk. Och OM hon skulle komma tidigare så är det skönt att ha vagnen här.

• muggles

Sweet: nähepp. Då får jag leta vidare på bilder av dig då! Vad blev det för vagn då?! Bugaboo el? El ska man behöva läsa din blogg för att få veta...

Jag håller på och roddar med dagisplats (dags att ställa sig i kö och då måste man ranka sina favoriter). Och borde sy färdigt våra nya gardiner till kök/v-rum. Mkt man borde ist f att sitta här...

• junilejon

Sweet...min plan är ju att jag inte ska börja röka igen...men just nu är det väldigt svårt att hålla sig borta ifrån dem,jag tycker att jag ser folk som röker över allt..skulle kolla på den svenska filmen Sprängaren igår,men det gick inte...tyckte att jag såg cigaretter överallt...men jag kämpar på!!!

Ska till BM idag,hoppas allt är bra med den lille kotten och att vi inte ligger över i kurvan
    Nu ska jag ju växa mest enligt alla...gör jag det kommer jag ju se ut som ett hus snart

• Nattson

Sweet, skönt att du blev kollad! Jag håller med dig lite i att det skulle räcka om graviditeten varade i 30v. Men å andra sidan så kanske man får ha lite tålamod när man tänker på att det är en liten människa som ska växa till sig med alla organ som ska utvecklas osv. Kul att ni köpt barnvagn!

Själv är jag lite orolig över att jag ska bli super deppig efter att barnet är fött, jag är i en nedåt gående spiral redan och har svårt att hålla humöret uppe. Pratade om det med en kompis o hennes syster i helgen och de försäkrade mig om att det finns bra hjälp att få ifall det skulle hända.
    Annars har helgen varit bra, min bästa kompis möhippa gick av stapeln i lördags och vi hade strålande väder Nu är det bara hennes bröllop kvar om två veckor, sen får Mini komma när han/hon vill

• nennesjuttioåtta

hej tjejer
    OMG vilken helg!!! Solsken, semesterkänsla och massa kärlek! Kan inte bli bättre. Jag och P har verkligen njutit, inte bara av varandra. I lördags var det cruising i stan på kvällen och eftersom det var så himla varmt så var det smockat med folk på stan, nästan som cityfesten fast utan krimskrams. Vi tog varsin mellanrätt på Cinque (jag åt sparrisfylld ravioli med grillad paprika , P åt saffransrisotto med färsk italiensk korv och nåogn svamp, tror jag) med ett glas vin, saftigt, syltigt och otroligt gott. Dagen hade spenderats i vågrätt läge på en filt under ett parasoll (rädd om mitt blåvita skinn) som barnvakt medan P hjälpte barnets far att spika råspont på deras kolonistuga och mamman rensade ogräs. Jag hade dragit vinstlotten, helt klart! Tjejen som jag barnvaktade fyller 2 i september och är så enkel att ha att göra med. Nöjd och glad och springer inte allt för långt bort och kommer när man ropar. Vi lekte med en traktor, kakor och pruttade på magen.

Idag eller i morgon kväll är det budgivning! Håll tummarna!

• nennesjuttioåtta

Junilejon & sweetie, vilka fina magbilder!

Muggles
    hahaha jag borde sy kuddöverdrag, men kommer aldrig till skott. Nu ligger tygen snyggt lindat runt kuddarna och det funkar ju bra så länge ingen sätter sig på dem.

• nennesjuttioåtta

nattsson
    tror att det är supervanligt att bli deppig. Jag tror själv att jag kommer att åka dit så det smackar om det, mest för att det kommer att kännas som en förlösare (!) av allt jobbigt det här med att det inte har fungerat. Men som sagt, de har ju koll på det och det finns bra hjälp att få!

Annars kan vi damma av deppmanteln här, den ligger här någonstans och skräpar. Vet inte vem som hade den sist (det var ju en trend som allting annat) men den har ju inte spelat ut sin funktion helt.

• nennesjuttioåtta

BS
    ÅÅÅH Öland! Där har man ju bränt sina axlar och knäveck ett antal gånger *drömmer mig bort och får lite brännskadefrossa*

• Nattson

Ja just det Nenne, deppmanteln! Jag tar upp den redan nu faktiskt om ordnar kramkalas ala 70-tal, lider fortfarande av krambrist!

• nennesjuttioåtta

plyschoverallen är redan på!

*kramar om*

Svar på tråden Barnkarusellen 2