• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

hallå världen!
    *spanar ut över nejderna*

BS & MSW
    no, budgivningen var visst imorgon. Mäklaren ringde så snällt och emddelade denna nyhet. Stackars maken är helt uppe i snurr, han har msn:at med mig hela dagen idag om att han hyperventilerar för att hans å gärna vill ha det! Jag är kolugn, men hade han varit cool så hade jag varit stissig istället...

Vänner
    vad härligt det låter! Skönt att jobbet är så bra och att allt känns bra med flytten (huset blir ju klart så småningom, eller hur? )

Sweetie
    hellouu over there *använder megafonen*
    gratulerar till vagnen!

• nennesjuttioåtta

idag när jag stod på loftgången och målade våra balkongmöbler så hörde jag grannarna bråka som SATAN! Han vrålade en massa fula ord, om att hon var helt dum i huvet, jävla idiot osv och det höll på ett bra tag. Så jag blev ju helt stissig och tänkte att "nej, nu jävlar pucklar han nog snart på henne" för så jävla arg lät han. Hon är dessutom knappt fyllda 20 (han är 33) och gravid (de ska ha barn i början på juli). Så jag tog min pensel och sprang ner och plingade på dörren. Tänkte att jag skulle avleda honom iaf (vi känner ju varandra, inte så jättebra men vi brukar ju prata och så) och kanske ge han en örfil med penseln
    Men efter att jag plingat på så ser jag att han sitter och pratar i telefonen och hans flickvän kommer gående från parkeringen. Så han sitter och skriker i telefonen (förmodligen till sitt ex) och jag som trodde helvetet brutit lös. Så jag frågade om han hade lacknafta och viftade lite med penseln, men det hade han inte. Men jag tror att han vet varför jag kom...
    Vad skulle ni ha gjort? Efteråt var jag lite skakis men jag kände att jag hade mått sämre om jag bara hade ignorerat det. Och sen mött henne på gården i gigantiska solglasögon och undrat om hon var blålila under...

• BrudSommar2006

Nenne, vilken dramatik men bra jobbat!!!

Läggdags här nu, nattinatti.

• nennesjuttioåtta

ja, hehe, jag kände mig lite mallig att jag vågade. men om de hade bråkat på riktigt så vet jag inte vad jag hade gjort. 163 cm lång och 54 kg tung - föga respektingivande. :-s

• nennesjuttioåtta

ja, jag tänkte att man kan ju alltid stoppa den i käften på honom så att det blir tyst!

• Lapinette

nenne - du är för skoj! Smart drag att fråga efter lacknafta.

Här inget nytt under solen varpå jag inte skrivit så mycket här inne heller. Väntar fortfarande på mensen som borde dyka upp när som helst. Trodde den var på gång igår men den håller nog på och "värmer upp".

Annars har jag njutit av solen och ska ikväll ha tjejmiddag hemma. Maken är ute och reser så jag passar på.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    hoppas att hon inte dyker upp heller det närmaste året !

Jag har mer än en hel jävla vecka kvar till BIM/BOM och ömsom känner efter och analyserar, ömsom bannar mig själv för att jag ens kan tänka så idiotiska tankar. Herregud, dessa symptom har jag haft förut och det var ingenting då så varför ska det vara nu? Samtidigt som jag inbillar mig att jag känner det på mig, att det skulle vara något riktigt stort på gång. GAAAH!!!! Och efter att ha läst på FL (dumma jag) så är jag skitskraj att jag har blivit överstimulerad av pergon och har släppt 18 vändstekta ägg. De har ju inte kollat mig och jag har inte orkat ringa och kolla om de vill kolla. Samtidigt så borde det ju inte vara några symptom nu, det ev befruktade ägget har ju knappt fäst vid det här laget... *morr*

Nåja, ikväll blir det budgivning så då har jag ju annat att tänka på och kan bocka av ännu en dag i kalendern.

• Lapinette

nenne - visst blir man galen! Mest galen blir jag över att jag inte kan kontrollera mina tankar. Spelar ingen roll att jag haft typ 20 BOM så kommer de där tankarna ändå smygandes ... kanske, kanske??!! Fast mestadels är jag förnuftig och tänker nej, hon kommer, hon brukar vara sen efter IVF så det är ju därför. Helt jäkla naturligt som helst men ändå så finns det jäkla hoppet där!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

Nenne
    Lycka till ikväll!!!!!
    Vi hade också budgivning en kväll och den var inte slut förrän halv elva, men huset blev vårt!
    (snart 5 år sen)

Vänner
    Skönt att höra att flytten gick ok och att du trivs på ditt nya jobb!
    Är det i Karlskrona ni håller hus nu eller????
    Jag och en kompis som också har bott där kommer att åka dit en dag nu i sommar för att strosa runt och dela minnen, förhoppningsvis helt barnledig. Ska bli kul!

Pratade med en kompis make igår på Max fotbollsträning. De gjorde en ivf för ca två veckor sedan och det visade sig att det inte hade gått bra där heller. De har en flicka på snart 5 år, fick ett mf för 2 år sedan och nu vill det sig inte alls.
    Maken var riktigt ledsen och hade tagit det hela rätt hårt. Ska nog ta och ringa frun, min kompis, för att föra hur hon mår.

Svar på tråden Barnkarusellen 2