Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Tinga: Måste instämma i kören: Så söta & fina de är Piff & Puff. Och namnen ni valt var också bra! De bästa välgångsönskningar för deras och er skull. Vilka små kämpar!
Nattson: Urinvägsinfektion. Be dem kolla om det är GBS-bakterien (om det inte redan är gjort)= VIKTIGT! Om det är det ska du ha antibiotikadropp under förlossningen. Jag hade UVI med GBS och fick ha dropp. Hade massor av sammandragningar de fyra sista månaderna också förmodligen beroende på UVI:n ... Hoppas dina går över!
Nenne: Trött? Magsår/magkatarrkänningar? Säg inte att du fryser också ...? Då behöver du ju inte ens testa!
NU ska jag lägga in dig på min blogg förresten ... Ge mig en kvart o titta sen ...
KRAM till alla trådisar
Mrs B
tror att om de plockar fästingen så fort som möjligt ska det inte vara någon fara. Har jag hört.
hahaha AM, jo jag fryser men det har jag gjort hela vintern härinne, det är något knas på värmen i detta hus där vi jobbar....
Nenne
Mamman sa att hon hade fått ut allt så det borde väl inte vara nån fara, men man blir ju orolig...... (kycklingmamma????)
MrsB, jag får fästingar nästan varje år, och än så länge har jag inte blivit sjuk. Jag ska vaccinera mig när jag kan göra det igen. Men vänta o se hur det utvecklar sig, blir det rött o svullet eller röda ringar kring där fästingen satt så ska ni åka o kolla. Jag håller alltid koll på stället där den bet i ca 1vecka.
Nattson
Tack för infon!!!!
Max har haft en fästing innan men det var nog 2 år sen nu och då blev det inget heller. Lovar att hålla koll!
Usch för dessa insekter!!!!!!!!!!!
ja, fy fasen! De finns knappt hemma hos mig, har aldrig plockat någon från någon katt där ens. Men i Falun och här ute vid kusten så finns det ju en hel del. Skitäckliga! Kliade en hund en gång och hittade en och fy fasen vad äckligt när den började krilla med benen. Jag trodde det var en leverfläck/bröstvårta eller nåt. *rys* HUAAH!
AM, läkaren sa att hon skulle återkomma till mig ang vad det var för bakterier om det var så att det var avvikande så jag antar att det var GBS bakterien hon syftade på då?! Jag tyckte det verkade lite overkill eftersom jag skulle fatta noll av de olika bakterierna, men nu förstår jag bättre! Tackar!
Bra Nattson att de kollar. Då är jag lugn. GBS är inte så farligt så länge man vet om den och vidtar åtgärder. Är det GBS så fråga gärna mig om du vill veta mer ...
Nenne: Och du finns på BLOGGEN! Den gula nunan piggar upp! Tack för det!
Mrs B: ska man få en fästing så var det väl ändå bra att få den på kinden. Där upptäcker man ju en eventuell borreliaring!
Måste läsa ikapp lite känner jag - är Start September på väg t förlossningen???
MIN NYA DATOR ÄR SÅ SNABB SÅ DET ÄR HELT OTROLIGT!!! Ett helt nytt liv för mig!