Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nenne ? jag tillhör också din beundrarskara, och om du tänker börja skriva mer regelbundet någonstans vill jag veta var. Gillade ditt inlägg på AMs blogg!
Maken instämmer dessutom. Himla spännande med din Pergo-BIM den här månaden; håller tummarna för att allt går vägen.
September ? lycka till på förlossningen, närhelst det blir!
Frejis ? förstår din frustration kring det här med klimakteriet; att först vara alltför mycket i klimakteriet för att kunna få barn på naturlig väg och sen alltför lite för att kunna göra IVF låter ju helt tokigt! Hoppas att det löser sig.
Lappis ? så himla trist att tanten skulle dyka upp den här gången också, även om hon var väntad. Hoppas att det är FET som gör susen för er.
Muggles ? skulle inte ni till Sardinien på semester i sommar? I senaste numret av Vagabond (nr 4) finns ett trevligt reportage om just Sardinien, och där finns bl a flera förslag på dagsutflykter.
Och så förstås stora kramar till er allihop i tråden! Piff och Puff hälsar också! Kul förresten att så många av er gillar deras namn; vi hade stora våndor att hitta två pojknamn vi gillade, men nu känner vi oss nöjda med våra val. Både maken och jag gillar namn från en äldre generation, samtidigt som vi inte ville ha samma namn som ?alla andra? ger sina barn. Får väl se om något år om vi lyckades, eller om alla dagiskompisar heter samma sak då.
Tinga - Stort grattis till sönerna och vad roligt det är att läsa att det går framåt. Vilken resa ni gör, tänk vilken FAMILJ ni är nu! Tycker ni har satt upp ett bra mål, hoppas tiden går fort till dess. Kram!
sweet - Helt rätt att gå tidigt, passa på när det finns möjlighet!
Är väldigt nyfiken på frejis kaninvagn, fast jag ser nog en paraplyvagn framför mig, verkar mer ändamålsenligt än en bugaboo, hahaha...
Vill ni ha tips på mer hokuspokus (utöver rosenrot, bisolvon, barnalbyl osv) läste jag på FL om boragoolja. Var tvungen att gå in på tråden "vi som äter borago" eller vad den hette, eftersom vi precis då smetade borago i håret på conny för att behandla hans skorv (vad är det för dumhuvuden som äter det liksom???)... Tydligen är boragoolja nåt som finns på hälsokosten och de i tråden verkar iaf tro på det. Såklart.
Och sist men inte minst: världen förtjänar en nenne-blogg!
koko - har en lapp i plånboken där det står (måste kolla) borgaolja (gurkfröolja eller glandin 25). Så visst har jag läst om mirakelkuren som gör alla på smällen . Sa till Telis i måndags (tog en lunch med henne) att jag ska testa i sommar. Sen borde jag nog ha testat allt som går att testa.
Tinga!
Å vad glad jag blir!!!!
UNDERBART med sådana nyheter!
och jag gillar också er namn! vet inte om jag skrev det efter att jag tittade in i galleriet.
Sorry hinner inte skriva mer nu.
lappis!
Gurkfröolja.... oj! Med tanke på att Kokosen smörjer in det i Connys hår låter det lite som något slags hokuspokusolja?? men alla sätt är bra utom de dåliga!
lappis - Ja, det verkar ju onekligen finnas rätt många exempel på att det fungerar i nämnd tråd. Det får gärna vara miraklet ni behöver också. ;-p
Sitter i ett tyst hus och tittar på ena katten som rumlar runt i babysittern. Bara för att de inte ska ligga i connys grejjer är absoluta favoritplatserna såklart babysittern, bilstolen och vagnen...
Har fått conny att somna efter en hel del skrik, undrar om han hann bli övertrött...? Är ovan vid att ha dåligt självförtroende, i vanliga fall är jag ju oftast rätt säker på att jag gör rätt, men när det gäller barn har jag ju ingen aning... Blir han otrygg om jag inte direkt kommer springande när han skriker, eller blir han otrygg om jag gör tvärtom? Osv.
Jag har inte hittat någon filosofi som jag tror stenhårt på ännu, det är kanske en del av problemet.
Nä, nu måste jag fixa något att äta!
Äh, det skulle ju vara en till lappis!
koko: kul att höra ifrån dig igen. När det gäller hur man ska göra med barn tänker jag ibland på hur det blir med barn nr 2. Det barnet får ju inte alls samma odelade uppmärksamhet och får ibland vänta ett tag innan det tas upp mm (man kanske håller på och grejar med barn nr 1 och kan inte avbryta) och det verkar ju inte gå ngn nöd på de barnen. Så tänker jag. På Bvc sa de dessutom att man inte måste ta upp dem med en gång alltid men man kan svara tex "mamma ska bara göra klart det här", inte för att de fattar vad man säger men de fattar _att_ man reagerar på deras skrik, att man inte är likgiltig. Så jag har börjat göra lite mer så...
Tinga: härliga nyheter! Var det inte Omsan el Vickan som skrev att ni får bereda er på mkt berg och dalar en tid men sedan så normaliserar det sig så småningom. Jättejobbigt under tiden förstås...
Måste hoppa in i duschen!
Tinga - smart med ett sådant mål!!!
Jag har inte pratat med min bästis sen 30/4, men då var hon rätt less på att slitas mellan sonen som föddes 4/4 (v.28+3) och dottern på tre år.. Förra gången, alltså när dottern föddes, kunde maken och hon koncentrera sig på dottern. Nu är det mer kaos... Och just den typen av snurr slipper ju ni! (I hennes fall har de kommit fram till att hennes livmoder är delad i två delar och det är därför båda barnen kommit till världen i v 28).
Men som sagt - jag tror att jag vet liiite om vad ni går igenom så jag fortsätter att utgöra hejaklack!!!! *KRAM*
Tinga: Skönt att det lugnat sig ännu mer nu, och tänk vad mysigt för barnen när de väl får komma tillsammans, Bara det borde de juh bli ännu piggare av..
Fick liten tår i ögat av ert mål.. Men mysigt lät det iaf!
Sweet: Håller med om att det var helt rätt att ta en kort fredag!
Koko: Det är inte så konstigt att man inte vet vad man håller på med riktigt.. Det är juh ganska olikt allt annat.. (Låter säkert inte lika förnuftig när det är min tur, men bra "taktik" från muggles, ska jag försöka komma ihåg..)
Dags för lördagsfika hos föräldrarna!
Tinga,skönt att dem små liven mår bättre och jag hoppas att dem snart kan ligga tillsammans så att dem lär känna varandra och jag hoppas att hela familjen kan sitta i soffan och kolla på os invigningen
Det är fortfarnde fint väder här nere i skåne,ska åka till Varberg en runda nu...
Ikväll är det ju grannyran på postkodsmiljonären och den gick till Värnamo denna gången (min hem stad) mammaoch pappa var ett nr ifrån att vinna synd!!! Ska bli kul och se om man känner någon som vann...
Nenne...du måste starta en blogg nu!!! Det är ju ditt kall...