• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    Låter som att ni hade en fantastisk dag!

• Piggelin1

Izzie,
    kul med kosläpp - har hört fler som varit på det Låter som det blivit poppis på sistone! När vi hälsade på mannens syster med familj i helgen som bor på landet så bara fnissade de åt fenomenet "kosläpp" - typ storstadsfenomen, för att få se kossorna IRL

Hojta till om du är på G till Götet mer framöver! Hade varit jätteroligt att träffas! Hoppas möhippan var kul förresten!

Du frågade förresten när jag ska börja jobba igen - första september är det dags. Känns SNART - man vet ju hur snabbt sommaren alltid går & nu är det redan slutet av maj

Hur gammal är Matilda nu förresten? Fyra månader eller är det fem? Amanda blev ett halvår i fredags

• Piggelin1

...och på fredag ska Amanda & jag ut & flyga för första gången
    Två flygningar dessutom, eftersom vi mellanlandar på Arlanda på vägen upp till Östersund. I ärlighetens namn är jag lite smånervös även om jag efter div tips här vet att jag ska amma vid start/landning, utrusta mig med näsdroppar & näs-frida osv. Det värsta som kan hända är ju att hon illskriker, men flighterna är ju inte långa, knappa timmen till Sthlm & sen dryga timmen till Ösd. Det ska Amanda & jag kunna ju överleva Sen ska vi vara hos min svägerska & mina två tonåriga syskonbarn & bara slappa, tjöta, promenera & enligt uppgift bli bortskämda tills onsdag nästa vecka Slås alltid av att det är så TYST däruppe & väldigt frisk luft (de bor i ett smahälle m ca 2000 inv).
    Har en liten plan att ta med lite färska räkor & havskräftor - det är ju omöjligt att få tag på där uppe! TACK & LOV hade de nästan inte fått ngn snö alls i förra veckan & det kan bli uppåt 15C till helgen Var orolig ett tag att jag skulle tvingas ta med vinterjackan upp

• start september

Jag är kvar än! Väntar ju på Nenne Låter bra att spottings saknas!

Hur var Lux Lapinette? Har hört många olika åsikter, men flera som är kräsna (som jag själv) som varit så där riktigt nöjda.

En mammaledig kollega som bor i närheten ringde just och tyckte att vi skulle luncha, jättebra för mig som denna vecka faktiskt inte varit längre än till brevlådan.

• Piggelin1

Idag ska jag på afterwork förresten! Produktionsbolaget jag jobbat massor med ordnar AW på ett ställe här i stan, så jag tänkte komma ut på grönbete lite grand! De är så himla mysiga alla på den firman, så det ska bli skoj att träffa dem plus att några av mina kollegor också ska dit. Kul!

• Piggelin1

Hej Sept!
    Vad bra att kollegan ringde, så att du kommer ut en vända!
    Har sagt det innan tror jag, men säger det igen - lycka till när det väl drar igång!

• start september

Tack för alla lycka till! Det känns bara så overkligt att det ska bli...

Jag har läst er braiga resetråd ordentligt, fått en massa bra tips inför en tid när det blir resor igen...

• BrudSommar2006

Muggles, lösigt tempo, vad är det, är det långsamt??!!

Det där med dåligt samvete mot dagmamman är ju mest att vi stått och sagt att hennes tider nog kommer att bli jääättebra för Iris, vilket ju är sant, och vi ska försöka hålla de tiderna på dagis också, fast bra att de har öppet längre om det krisar. Måste ringa dagmamman idag, ser inte fram emot det alls.

Nenne, det här låter ju hur spännande som helst, fram för trådens första femlingar!!!

September, jaså du är här fortfarande, håller tummarna för att du får veta hur det går för Nenne och sedan slipper vänta längre!

• Piggelin1

Haha, BS - jag reagerade inte ens på "lösigt"
    Bott länge i Gbg?!
    Japp, långsamt kan man nog säga att det betyder, fast med mer negativ klang liksom.

• Piggelin1

notera att ö:et i lösigt uttalas "ô" (syns det att det är ett tak istället för prickar?)

Svar på tråden Barnkarusellen 2