Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
September - Förstår att det känns jobbigt att vänta! Har du tagit dig tid att läsa något om tiden efter förlossningen? Själv läste jag bara på om själva graviditeten och "glömde" tiden efter. Nu i efterhand önskar jag att jag utnyttjat tiden på slutet med att läsa lite i tex "Barnaboken" av AW och "Att upptäcka världen". Tror det hade underlättat tiden efteråt. Har du energi och ork så är det aldrig fel att laga lite mat och frysa in heller. Det är hemskt skönt att slippa tänka på sånt när man är nybliven mamma! Kram på dig!
Cicci- beklagar sorgen! Väldigt skönt att du har möjlighet att åka ner och vara med familjen, brukar kännas bra att vara ledsna ihop!
Tinga- Skönt att det fortsätter att gå bra med pojkarna!
Izzie,
tack för bra tips. Jag läste ganska mycket i Barnaboken för någon månad sen men ska ta fram den igen. Just om sömn och först tiden kan absolut repeteras.
Det är konstigt med vad man orkar. Om jag planerar in att träffa någon orkar jag det mesta. Är jag bara hemma är det jättejobbigt att laga mat. Inte alls logiskt. Men jag ska ta mig samman nu och handla lite så att jag kan laga mat till frysen. Tänkte ut ett par rätter igår iallafall.
Cicci, beklagar sorgen och kramar till dig!
Jag har varit hos läkaren idag och ska få fortsatt sjukskrivning på 25% tills jag går på semester innan födseln. Ska också börja ta bricanyl varje dag för att se om det kan stoppa mensvärken som nu hållt i sig sedan i söndags.
Izzie - vi hade plötslig framgång med smakisarna i söndags. Hemlagad majspuré gick hem. Och igår gick även majsgröt ner på kvällen. Kanske artar det sig så småningom. Det skulle vara sååå skönt att sova på natten.
September - massor med lycka till. såå spännande.
Nenne - sitter som på nålar här. Vill veta!!
Cicci - massor med kramar.
Vad härligt det lät med Göteborgs-dejten. Det får bli nåt mer här framöver. Kanske är ledig när Piggis kommer till stan. Fast just nu är vi mest förkylda. I alla fall Mindre och maken.
På gott och ont ville han inte ha så mycket födelsedagsvin igår när han hade ont i halsen - så jag fick klunka i mig hans Amarone med. Såååå synd om mig. Vilket fantastiskt vin! Och ihop med kött från Texas Longhorn-butiken så fick vi en fantastisk middag hemma. Han var inte alltför missnöjd trots allt. Bästa presenten tycks vara att jag o lillan åker till mormor o morfar och sover en natt så att i alla fall han får vila...
Hej hopp allihopa!
Igar var jag pa ett totalt menlöst informationsmöte pa kliniken Den var sa basic att det inte alls var nagon vits med den. Suck!
Imorse var vi hos gyn och fick det manatliga UL och undersökningen; Allt star bra till och mitt tryck har gatt ner till mitt vanliga 130/80! Whoppee!
Fast ungen vänder fortfarande rumpan till, sa vad det är för nagot lär väl bli en överraskning.
Jag blir knäpp pa det här med namn.. Flicknamnet vi är överens ligger bland de 5 första pa franska topplistan (men under 50 i Sverige) och det är ju lite trist... Fragan är hur mycket vikt man ska lägga vid det egentligen. Pojknamn har vi ett tänkbart men jag är bara sadar.. suck!
Zozo, detta med namn är riktigt svårt tycker vi också! Satt igår men en lista på vad jag gillade för namn, tror alla blev sågade av maken. Han kom på ett tjejnamn som jag ska tänka över, killnamn är vi överrens om. Namnen måste låta bra både på engelska o svenska.
Izzie och Liten
Här är en till som kämpar med smakisarna.
Idag går vi in i vecka 3 med gröten och det är först de sista tre dagarna som Malte har accepterat gröten någorlunda.
Har sen gett honom katrineplommon eller päron för att få fart på magen men det har också gått sådär.
Är inte alls van vid detta eftersom Max åt allt utom majs när han var liten.
Ska vänta några dagar till innan jag provar på smakisar i grönsaker, potatis osv. Vill inte blanda in för mycket och sen har han fått ont i magen mer nu när vi började med gröten. Han har antagligen en känslig mage precis som sin mamma.
Någon som haft ägglossning innan ni slutat amma?????
Har precis de symptomen just nu som jag brukar ha vid ägglossning (illamående, mensvärk och spår i trosorna).
Kommer inte ihåg hur det var med det förra gången. Fick inte tillbaka mensen förrän 2 månader efter jag slutat amma.
Nu ammar jag ju mer är vad jag gjorde med Max.
Tur att vi i alla fall inte har slarvat med skyddet när vi har fått till det.
Nattson; vara maste ju lata rätt pa franska och svenska.. och sa ska man vara överens ocksa