• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Att flyga ballong verkar spännande på fler än ett sätt!

Nattson, jag går fortfarande och väntar på att jag ska glömma bort det där med förlossningen, jag har heller inte återhämtat mig så till vida att jag har fortfarande ont i kroppen på ett sätt som jag inte hade under graviditeten men som jag haft sedan dess, tror att jag pajade ryggen och bäckenet.

Mrs B, de kan inte tänka sig att ha med Max själva en gång till?

• nennesjuttioåtta

Cicci
    åh herregud vilken dramatik! Tänker på dig jättemycket!!! Hoppas, hoppas att du fick upp allt och om inte, att det ska vara så pass lite som du fick i dig så att det inte är någon fara (mest för att du ska slippa oroa dig i onödan, det kan ju även vara så att det går bra ändå trots medicinen, eller? Å jösses vilken tuff sits!). Ojojoj, ta hand om er ordentligt nu i Nice!!!!!!!!! *kramar*

Lappis
    vilken resa! Upp och ned och hit och dit

MrsB
    Hmmmm, låter som et tbra förslag att du åker dit en stund i egen bil och kan åka hem med Malte när du vill, det viktigaste är ju att Max ska få visa dig vad han kan och sen vill han nog bada som vanligt.

Nattsson
    Låter bra att du har börjat prata om förlossningen, hoppas att du får all hjälp både hemma och på BVC för att bearbeta det!

Sista stunden vid datorn för drygt en vecka framöver, imorgon drar vi en snabbis (hehhehe, ja kanske det )med tåg till Sthlm för fest hos en kompis och på fredag åker vi tillbaka hit för att ta bilen till norge. *svettigt* vädret verkar bli perfekt även däruppe!

ÅÅÅh ett annat i-landsproblem. Vi var och tittade på hus idag. Ska besstämma oss för om vi vill lägga ett bud eller inte, helst ikväll. För en gångs skull är maken mer på än jag, men det är nog mest för att det var så inpyrt i rök så det gjorde nästan ont att andas. Det ligger riktigt på landet, 7-8 km från stan, med hästhagar och hela skiten. Grunden är gammal, runt 1890-1900, men renoverat -70. Stort kök och vardagsrum, men övervåningen är rätt knepig med lågt i tak och ... äh vet inte varför jag tvekar. Det känns som så mycket jobb men det skulle kunna bli hur mysigt som helst. Tomten är gigantisk och lite konstig den med, huset är liksom vänt åt fel håll, sett till tomten och var man parkerar bilen (garaget står i vinkel med huset och "tunet" som blir är ju liksom gården, men dörren är på baksidan då, om ni fattar). Man får gå runt hela huset för att komma in. Jaja, ni kan nog inte hjälpa mig med det (det finns inte på internet heller) men måste man verkligen känna att det är superrätt från början? Det har ju potential men jag hatar rök. Men för rätt pris så iofs...
    VICKAN! Visst var ert hus också rätt inpyrt? Har ni fått bort det med enbart färg eller hade ni något annat klet på först?

• nennesjuttioåtta

BS
    har du varit till någon kiropraktor då? Det kanske är så "enkelt" att du blev lite sned (det är jag redan, utan förlossning) och då går det ju att fixa med lite knakelibrak. Jag gör det en gång om året ca. När jag är sopm sämst kommer jag knappt i och ur badkaret för att det gör så ont att lyfta på benen, det strålar från ryggen ner i det benet som är kvar i backen, liksom. Och det känns som att man skujlle vilja rulla ihop sig till en boll för att stretcha men det hjälper inte ändå, för man kommer inte åt i svanken. Men efter massage och lite knak så är jag som en ny människa. Lite överrörlig de första två dagarna kanske, men sen *wooaahhhh* *måtter en karatespark mot takkronan*

• Liten med Mindre

Nenne - vad gäller huset skulle jag nog gå på magkänsla. Och skulle jag känna mig tveksam, så skulle huset behöva vara i väldigt bra skick för att jag skulle hoppa på. Du måste nog älska huset som det är för att vilja lägga ner en massa jobb på det.

Och vad gäller inpyrdhet - maken har grundat betongen (överallt) i lägenheten med 2 lager oljefärg. Här luktar inget nu (tidigare 20 års inpyrd rök), och maken är extremt känslig för stanken.

Ett annat alternativ är att sätta in en maskin som avger ozon eller nåt sånt, som får stå några dygn. Allt enligt makens expertis.

Cicci - massor med jättekramar. Finner inte ord för kaoset. Vet bara att såna där reflexhandlingar har drabbat mig med, men i mindre allvarliga situationer.

• Mrs  B

MSW
    Funderar på att åka till stranden imorgon med barnen direkt på morgonen, men vi har 5 mil enkel resa så jag vet fortfarande inte hur jag ska lösa lunchen för Malte.
    Har en kompis som bor där men jag vet ju inte om hon är hemma och kan ta emot mig och Malte på lunchen.
    Det är en heldagutflykt om vi ska åka.

Alternativt att jag kör själv hem med Malte på lunchen, lämnar Max hos mina föräldrar på stranden och stannar på en mack på vägen hem och ger Malte mat.

BS
    Kändes som om mina föräldrar inte ville ha en heldag till med Max på stranden. Det blir liksom ingen vila och lugn och ro när Max är med. Full rulle hela tiden om man så säger, liksom med Iris kan jag tro?
    Därför vill jag egentligen inte åka dit med båda barnen för nu börjar Malte bli så stor att han inte nöjer sig med att sitta i vagnen. Då har jag ju två att jaga....

Nenne
    Hoppas också att jag kan köra hem med Malte och mina föräldrar tar Max en halvdag. Få ta och ringa dem ikväll och tjata lite...

• Liten med Mindre

Mrs B - kan du inte ställa ut en burk/tallrik mat i solen till Malte, så blir den lite varm. Vi gjorde så med mat till Mindre när vi var på bilresa och hon åt med god aptit.

Annars förstår jag dilemmat med sol och sand och bebisar. Ingen höjdarkombination. Jag tror aldrig det gått så länge på sommaren när jag varken badat eller solat. Sitta i skuggan är ju ingen höjdare. Men armar, ansikte och dekolltage har fått fin färg av alla promenader.

Imorse lät jag lilltjejn gnaga på ett äpple som jag ätit på. Otäckt nog fick hon loss en bit som kom ner i halsen. Turligt nog kunde hon kräkas upp/loss den. Hugaligen vad jag blev nervös ett tag. Inga fler äpplen!

• Mrs  B

Liten
    Trodde inte att man kunde värma burkmaten på det viset...

Har iaf fått tag i min kompis nu och jag kunde komma hem till henne vid lunch imorgon så nu ska jag bara kolla med mina föräldrar också om de kan ta Max halva dagen.

Själv är jag rödhårig och tåler därför inte solen så bra så skuggan är min plats. Har alltid solkräm på mig och tittar ut i solen då och då, det passar mig bäst.

Ruggit med äpplet....
    Skönt att lilltjejen fick upp det igen.
    Jag gav Max äpplen sent men det var för att jag själv är allergisk som jag väntade med det till honom. Men nu äter han det ofta och älskar äpplen och än har han inte satt något i halsen. Man får absolut inte dela äpplet i bitar, han ska äta det helt (så är det med allt annat också).

• MSW

Sweet: Då ska jag nog investera i den, har dock inte bestämt mig om jag ska se om den går att låna på bibblan eller beställa den (kostar hela 36 kr på bokus , iofs pocket, men inte så mycket pengar iaf..)

MrsB: Ett alternativ är kanske att föräldrarna ser efter Malte och du då bara behöver jaga Max andra halvan av dagen.. Skönt att kompisen var hemma oavsett, bra för lunchen och kul att träffas..

Liten: Obehagligt med äpplet, skönt att det löste sig iaf!

Nu ska jag ut i värmen igen, skönt att vara ledig, annars vet i tusan om jag hade orkat med värmen...

• Telemarkgrrl

Cicci, manga manga kramar till dig!! Hoppas sa att det blir bra pa alla plan.

• Telemarkgrrl

Det har varit mulet och kallt och lite regn har i Grekland idag! Verkligen langbyxekallt! Helt otroligt. Hander visst bara en gang per sommar att det blir sa har daligt vader. Men eftersom vi ar har sa lange sa gor det inget, hade jag bara varit pa en enveckas resa hade jag nog blivit lite besviken. Nu far vi ligga pa sangen och lasa och ata godis en dag istallet.

Ha det underbart i Portugal och i Norge, Lappis och nenne!

Svar på tråden Barnkarusellen 2