Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
tjoho!!!
Semesterfiraren vinkar förbi! Har tillbringat en LJUVLIG vecka i långt ute i skogen med spännande utmaningar och skojiga människor! Trevligt att komma tillbaka till civilisationen är det dock!
Ah, Vickan, vad bra, du är tillbaka! Alldeles i tid för nedräkningen.
Jag säger det igen, vilken heelt fantastisk solnedgång det var ikväll!
Nu har vi packat inför hemfärden imorgon och det är läggdags.
jag har verkligen försökt förtränga hela BIMfrågan allt vad jag kunnat och det har gått jättebra. Lär rapportera om/när något händer....
BS!
Härligt att inget dåligt hänt än!!
Förresten så tänkte jag på Iris när jag läste en bok här (om barn) och i ett kapitel beskrev författarna (ett par, han barnläkare o hon sköterksa, som har 4 eller 5 barn tillsammans) om sitt ena barn som var vad de kallade "a high-need baby". De pratade nämligen om olika typer av barn ocu personligheter och hur man som förälder behövde vara olika mot olika personlighetstyper. Det var jätteintressant att läsa.
Om jag förstod det rätt så skulle ett "high need barn" vara ett barn som krävde mycket mer uppmärksamhe av sina föräldrar för att känna sig tryggt och nöjt. Mycket kroppskontakt, mycket amning, mycket närhet. De berättade att de hade burit runt på sitt barn nästan hela tiden eftersom det skrek så fort de satte ned det (i sängen eller liknande). Att de sov med det i sin säng eftersom hon ville amma ofta och i stort sett vägrade att sova själv. Att barnet helt enkelt "krävde" lite mer än deras andra barn hade gjort.
Nu vet jag ju inte alls om Iris var sådan, men jag har för mig att du sagt att hon inte velat vara så mycket "för sig själv" utan nästan alltid velat interagera med andra runtomkring, så jag tänkte på henne när jag läste detta i boken.
Jag har inte hunnit iväg o köpt salvan än. Men hoppas göra det i veckan.
BS - jag tänkte också på att det låter som en film med allt som Iris & din make råkar ut för - blev nästan lite full i skratt, även om jag vet att det absolut INTE är ngt att skratta åt, speciellt inte för din del... Men hoppas du fattar vad jag menar! Nästan som en parodi, hur KAN det hända så mkt elände samtidigt??!! Nu måste det ju bara var slut på all otur?!
Annars är allt bra här - var på möhippa i Falkenberg i lördags. Jeeesus, vad varmt det var, men kul & lyckat! Annars är det stranden mest varje dag & Amanda stormtrivs med att såväl bada som att vara under parasollen! Håller oss mest i gräset, så slipper man släpa hem hela grustag... Bra med stränder som har både klippor, sand & gräs!
Har börjat packa lite smått inför vår Italien-resa, på onsdag kväll tar vi Kiel-färjan. Nästan så att det känns synd att lämna landet nu när vädret är så grymt!
Zozo, gott att ditt blodtryck håller sig i skinnet!
Liten - grattis till kursen! Ta vara på tillfället nu & sluta genast fundera på om Mindre är för "duktig" eller ej
Nähäpp, dags att fixa lunch till dottern!
Sweet förresten, har tänkt svara på ditt mail hur länge som helst nu, men lyckas ju aldrig komma till skott - sorry! Men den som väntar på ngt gott...?!
Piggis!
ingen fara!
jag vet hur det är att inte riktigt hinna svara på mail....!
Apor vad skraj jag är. Mensskrället har inte synts till än även om jag är lite tidigt ute att börja nojja. Hittills har den inte varit helt exakt så jag vet inte riktigt vilken dag som borde vara den stora BIM-dagen. Men långt dit är det inte.
Träffade maken nyss, efter en vecka i från varandra. Sa något om mensen och han, som ju är MYCKET mer sugen på barn, kommenterade det hela med "Spännande".
Själv har jag mest PANIK och fattar inte hur jag ska palla. Testa mig vore ju en variant - har plötsligt förstått er som förbrukat test i långa banor - men jag vågar helt enkelt inte och jag borde nog kunna vänta några dagar till.
Näeeee så här skrajsen har jag inte varit på evigheter.... är rädd för hela konceptet..... gaaaaaaaaaaaaa
Symptom - mycket svårt att urskilja eftersom jag har tidernas allergireaktion, sov 12 timmar i natt pga utmattning efter veckan som gick och lider lagom galet mycket av värmen.
Hihihihi, vickan, välkommen i klubben!
Min mage började strula igen nästan direkt efter förlossningen, och jag har även haft lite småont i äggisarna på sistone, så jag är asnervös för att min endo är på väg tillbaka direkt.
Fick dessutom mens för 3 veckor sedan, bara en dag, men ändå. Jag och frullan skämtade om att jag som inte ville ha mensen tillbaka säkert skulle få den tidigast av oss fyra, och jag tror det blev så (möjligen att snartis hann före eftersom hon slutade amma). Även jag håller på att sluta amma nu, conny vill helt enkelt inte längre. Ammar 2-3 gånger per dygn nu, och minst en av de gångerna blir en kamp efter bara en kort stund.
När det gäller mat är det fortfarande gröt som gäller. Övrig mat går det rätt trögt med, fast med lite frukt i går det mesta i till slut ändå. Eftersom han fortfarande inte är någon tungväktare får han olivolja i gröten och smör i lunchen, går han inte upp ordentligt nu vet jag inte vad vi ska göra.
Mina tankar går till BS som verkar ha det helt överjävligt just nu. Hoppas ni får lite lugn och ro på Åland iaf.
På lördag ska vi ha barnvakt över natten för första gången. Känns lite nervöst eftersom det är hans farfar som ska ha honom, och han är rätt disträ... Men det är bara för mig att bita ihop, han måste ju få en chans! Som tur är sover conny (peppar peppar) bra på nätterna nu och vaknar bara för (0-3 nappgnäll och) amning vid 6 på morgonen.
Har haft lite kontakt med cicci, inget beslut är taget ännu så vitt jag vet. 1000 kramar till er!
Grattis på bröllopsdan sweet, vad mysigt ni verkade ha det! Och att lillskruttan redan är 7 veckor... Skönt att det fungerade bra med barnvakt också, det är mycket värt!
Gud vad mycket gnäll det blev...
Och vad är tungväktare egentligen???
Hmm, undrar om inte nenne har något bra svar på det?