Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Å Lappis!
ha det super på er semester!!!!!
Här hade de en luftballong i Central park idag. Men den "flög inte fritt" utan man kunde endast kliva i och så åka upp och kolla utsikten. Den var liksom förankrad med en vajer i marken.
Nenne,
jag har itne svarat än och nu vet jag itne ifall du kollar mail när du åkt till Norrland (o Norge) på semester. Men jag sak svara ändå.
Izzie,
låter härligt med Västervik! Vi var där varje sommar (seglade med familjen) när jag var liten så för mig är det verkligen en sommarstad!
BS,
fyyyy vilken dag du haft!!!!!!! hoppas att din man snart blir bättre så att ni alla kan njuta lite mer av semestern. Och att Iris sår i foten blir bra. Här i USa finns det salva som heter neosporin (tror jag) och som har viss antibiotika i sig, vilket är superbra om man får djupare sår. Jag använde den när jag skar mig under foten på lavastenar på Hawaii förra sommaren, och den var verkligen bra för att slippa infektioner. Här finns även plåster med denna typ av salva. Finns det i Sverige?
Om inte kasnke du vill att jag postar något sådant till dig. kan ju vara väldigt bra att ha om man har småbarn som lätt gör sig illa??
Liten,
jag tycker det låter jättebra att ni kan få hjälp med Mindres sovvanor! Spelar väl ingen roll hur hon sover när kursen väl är. Ni HAR ju haft lite "problem" och om de bättrat sig tills kursen startar kan ni ju alltid dela med er av er erfarenhet och kasnke berätta om hur, varför eller på vilket sätt Mindres vanor ändrats till de bättre?!
MSW,
det närmar sig med stormsteg!!
Hoppas du får tag på boken. jag tyckte som sagt att den hjälpte mig även om jag varken hann läsa klart den, eller fick en vaginal förlossning.
Ingen som hört ngt från Cicci???
jag tänker så mycket på henne.
Godmorgon!
Hoppas alla som är/ska iväg får det super bra!
Själv håller jag på och tvättar för att sedan packa till en vecka i bohuslän.. Större delen av min familj ska dit och bo i hyrda stugor en vecka från imorgon, då pappa fyller 60 på onsdag, och det verkar juh som det fina vädret ska hålla i sig så det känns superhärligt!!
Nu har jag iaf beställt "Att föda" förhoppningsvis hinner jag läsa i den efter nästa vecka, även om jag helst hade velat få tag på den innan denna vecka, då det känns som att jag har ganska gott om tid på mig att läsa..
Igår var vi på UL, och allt såg bra ut, doktorn sa(och även skrev i journalen): "att det var en livlig bebis, vilket var bra..." och så fyllde maken i med "men det gör ditt jobb lite svårare" då svarade doktorn: "ja, och ert sen när den kommer ut".. Lite roligt sagt av honom tycker jag..
Och så tänkte jag på Iris.. Livlig är väl ett ord du har använt för att beskriva henne, bs?
Men det var lite roligt att höra/"lära sig" något personligt med skrutten i magen! Jag märker juh att den rör sig en del, men har juh lixom inget att jämföra så jag vet juh inte hur livlig den är jämförelsevis med vad som är "normalt"..
Pratade även lite om planen inför förlossningen, vilken jag nästan hade listat ut själv hur den skulle bli, för förberedelsevis ska jag fortsätta med mina behandligar, fast med högre/fler doser..
Också hade de pratat om lite mer akuta, om någon blödningssituation skulle uppstå under förlossningen, så det kändes bra!
I vilket fall som helst hoppas jag att bebisen håller sig innen även denna vecka också, så vi kan njuta av sista semestern innan vi blir tre..
Nenne och Sweet: 31/8 stämmer, och det känns som att börjar bli lite "läskigt" nära nu...
Nu ska jag se vad jag ska hitta på att göra medan första tvättmaskinen blir färdig!
Puss och Kram på er! Har en bra helg!
Vilket långt egoinlägg det blev.. Sorry!
Lapinette, ha en jättetrevlig semester, fast ni kanske har åkt redan nu. Det låter i alla fall som en sådan där trevlig semester som man ska göra innan man får småbarn!
Hur länge skulle Cicci vara i Nice? Hoppas att de har det bra i alla fall.
MSW, jag har i alla fall upplevt att Iris sover sämre än andra och har sämre humör än de flesta! Dessutom är hon klåfingrigare och mer intresserad av att fara runt och riva ner saker än att sitta och ha trevligt med de andra barnen på öppna förskolan.
Lycka till nu så får vi se hur länge vi får se dig här!
Maken kan i alla fall vara uppe och gå nu och idag får vi besök av ett par från öppna förskolan och deras lille son, de har hus här nere också. Just nu försöker maken lägga Iris för förmiddagssömnen men det går sådär. Om vi inte skulle få besök senare så var det väl ingen brådska men nu vore det verkligen bra om hon kunde sova en stund.
Sweet, finns det sådan supersalva hos er, det har jag inte sett här! Om du orkar vore det ju super att få en hitskickad! Jag letar några sidor tillbaka och ser om jag hittar din mailadress.
Sweet, nu har jag mailat dig!
Har inte åkt än utan grunnar lite solbränna på balkongen med att återigen läsa på lite om Portugal. Tänkte lite på det Piggelin skrev ... att vi i år kunnat ta den där trippen till Västkusten som vi avbokade i fjol pga vädret men, men Västkusten lär väl ligga kvar?! Kan ni hålla kvar solen och värmen tills vi är åter så vi får fint väder i Dalarna.
Lapinette, ja visst ja, ni skulle till Dalarna också, blev det Tällberg? Då åker ni genom Åls socken som är där min släkt kommer ifrån! Minns nu inte om det var farfars far eller farfar men han och hans bror skulle i alla fall in i det militära och de hette då Örn i efternamn men eftersom de inte fick heta det båda två så fick en byta och fick då efternamnet Åhl efter socken han kom ifrån, vet inte hur det extra h-et kom med i bilden. Hursom, själv heter jag ju något annat i efternamn numera men jag är väldigt förtjust i Tällberg! Har dock bara varit där på vintern på senare år.
Igår läste vi att algerna invaderat Stockholms skärgård igen, antar att det är likadant på Åland då, nu blir det väl inget bad där i alla fall då. Jaja, ingen skada skedd, Iris gillar ju ändå inte vatten, vi hade tänkt försöka ta veckan där till att vänja henne lite mer bara men, men.
Skulle också vilja se mer av Västkusten men det blir aldrig av vad det verkar, vi fastnar alltid i Alingsås...