Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Piggelin, vaderprognosen lovar vaaaaaarmt vader i Italien nasta vecka!
Vinkar till Telis!
Vi hade också en dag med mulet väder (vår sista dag) när vi var i Parga dock inte fullt lika kallt som ni verkar ha det. Japp, snart vankas semester och arbetsmoralen blir bara lägre och lägre.
Ojoj, vet inte vad jag har gjort...
Mindre har blivit antagen som arbetsmaterial i Anna Wahlgrens kurs för sova-hela-natten-lärare.
När jag såg annonsen kändes det jättelockande att få hjälp med nattarbetet. Men nu sitter jag och känner (typiskt svenskt?) att inte är väl våra nattliga rundor så jobbiga att vi måste få hjälp från en hel hoper folk? Det är ju inte så att vi står upp i timmar och vyssjar på natten, men att hon vaknar till och skriker ideligen men ganska lätt somnar om, och inte vill sova längre än 6. Nu känns det plötsligt som att jag kanske lurar dem att tro att hon är ett "problembarn", fast det kanske löser sig tills dess. Eller inte... Velig. Kursen är i augusti, och maken tycker jag är dum om vi inte tar den här chansen och åker dit.
Gulp! Vill inte stå där med en hop besvikna kursdeltagare som inte fick slita sig svettiga för att få bebben att sova hela natten. Men samtidigt skönt om hon faktiskt fick sova gott och fick lite mer matlust igen. Lillskruttis har ju inte gått upp i vikt de senaste 8 veckorna. Men givetvis åt hon bättre idag än hela senaste veckan.
Ilandsproblem här med...
Godnatt vänner! Nu ska jag läsa vår nyinköpa bok om sömn.
Förresten finns en plats kvar på kursen, för arbetsmaterial-bebisar vill säga. Någon mer som har en sömntrasslare som vill lära sig sova hela natten? 4-10 månader fick de vara.
Liten, men oj, det låter spännande! Lite läskigt samtidigt men hoppas att det blir bra. Här har vi en sömntrasslare på högsta nivå, har alltid varit och ser ut att så förbli! Fast vi ligger ju inte inom åldersgränsen. Vet inte om jag hade slagit till i alla fall i och för sig, jag blir så nervös över sånt där! Gå upp i vikt har förresten aldrig varit ett problem för vår 16-kgs klump... Läskigt med äpplet, jag har inte tordats ge Iris äpple annat än rivet än, dagis har lovat att hålla sig till banan och mjuka päron till att börja med också eftersom Iris kommer att vara yngst i gruppen.
Mrs B, Iris äter sina favoritburkar kalla om det kniper.
Jäkla skräpdag det här förresten, vi var till en 4H-gård vid Kalmar och gick in till getterna eftersom det satt en skylt att man fick det. Det var två grindar, fast när vi gått genom den första och öppnade den andra så fick de största getterna spel och stångade sig igenom och det gick inte att få tillbaka dem igen, alltså kom vi inte ut därifrån. Maken försöker knuffa och dra tillbaka dem men de bara stångas och helt plötsligt får han ryggskott! Vi lyckas vinka på någon som kan gå efter hjälp och till sist kom det ett par tjejer som fick hämta mat i en hink för att försöka få tillbaka getterna in igen. Det tog lite tid men till sist lyckades de. Sedan fick vi kämpa för att få in maken till bilen och så iväg till akuten, fast det visade sig att vi skulle till vårdcentralen på Öland istället för Kalmar så in i bilen igen och till sist fick han i alla fall hjälp. Så nu sitter han här och kan inte röra sig, suck. Det är så kämpigt med Iris när man måste göra allt själv.
Sedan lyckas Iris skära sig ett ordentligt jack i foten på undersidan av ena duschväggen och vi hade bara vanliga plåster här som inte räckte så vi fick muta Iris med vällingflaska och åka vagn till grannarna, hos granne nr två fick vi napp och fick hjälp att lägga om med lämpliga verktyg.
Så jag har sprungit runt här och försökt fixa middag, plocka undan, bada och lägga Iris, hämta in tvätten och jag vet inte allt, det har tagit ett par timmar men nu äntligen får jag sitta en stund, bara det att nu känns det som läggdags, suck.
Nenne, hur blev det med huset? Tyckte att det lät mysigt fast jag är ingen fixare så jag kan aldrig avgöra hur lätt eller svårt det är att åtgärda saker.
Nenne, förresten, nej, jag har inte varit till något kiropraktor, borde kanske komma iväg, borde nog ringa sjukgymnast också men har hittills satt min tro till att jag blir bättre när jag får börja jobba och slipper bära runt på Iris på dagarna. Tror fortfarande att det kommer att lösa ett och annat i och för sig men det kommer bli trist att inte får vara med henne längre på dagarna, har inte varit ifrån henne en enda hel dag än. Extra kämpigt är det eftersom jag ju ser hur dåligt det går för maken att göra saker med henne, hon blir helt hysteriskt ledsen. I morse skulle jag få lite sovmorgon, detta var innan ryggskottet ju, så maken gick upp med henne och skulle äta frukost men det gick ju inte, hon illvrålade så hon nästan svimmade och till sist fick jag huvudvärk av att lyssna på henne så jag fick gå upp. Då hade hon varit hysterisk rätt länge, jag tror ca 45 minuter i alla fall.
Lapinette, när åker ni? Vart ska ni, är det strandsemester som gäller?
Nenne, blev det några gummistövlar?!
Cicci, hoppas att ni får en bra semester i Nice, jag älskar stället! Fast det får nog bli något med lite badvänligare strand när vi ger oss ut nästa gång med tanke på Iris men nu var det ju inte därför ni skulle dit!
BS: Oj vilken hopplös dag! Det enda positiva att säga är väl att morgondagen bara kan bli bättre! Hoppas maken kryar på sig snabbt!