• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Är åter efter en trevlig men tyvärr rätt regnig helg i Söderköping. Det blev att åka runt och se släkthus, träffa släkt och så konsert i St Anna kyrka på lördagen oc söndagen då det fullkomligt vräkte ned vid frukost stack vi direkt till Kolmården. Så igår travade vi runt bland alla barnfamiljer ... faktiskt ganska skönt utan barn .

Nattson - stort grattis till dottern! Trist att förlossningen var så jobbig men skönt att den nu är över och er lilla tjej mår bra. Hoppas dina hormonsvängningar snart stabiliseras. Låter jobbigt!

Telis - heeeeej!!!! Tänkte på dig senast imorse. Satt och funderade och undrade hur ni hade det där nere i värmen. Säkert aldeles underbart!!!

Nenne - ahh, jag hade något vagt minne av att du skrev att det kom "klumpar". Då är det Boragon för så där har jag normalt inte utan som sagt endast efter mina hormonkurer vid IVF'andet. Min började också "förvarna" med lite små stänk ett dygn innan den kom igång. Fortsätter knapra så få vi se om den har någon effekt?

Annars är jag inne i en fas då jag är helt (nästan) övertygad om att vi aldrig kommer att få barn (inte något som är tillverkat av oss två iallafall).

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Lappis
    Trist att det blev så mycket regn under er helg men hoppas ni hade det bra ändå. Här regnade det också i stort sätt hela dagen.
    Hur var det på Kolmården då?
    Vi åker dit om en vecka.

Idag ska vi bara ta det lugnt jag och barnen för helgen har varit intensiv. I lördags lekte Max med grannflickan och sen var vi på middag hos makens farmor. Igår var vi i ishallen för maken skulle träna och Max prova isen. Sen åkte dem och fiskade medan jag hade besök av en kompis.

Hade som sagt en kompis här som har försökt att bli gravid sen okt 2007 och än har det inte blivit något. Hon var lite ledsen igår när vi pratade om det för två av hennes bästa kompisar är gravida igen (barn 2 och barn 3) och det hade tagit på dem nästan direkt. Hon tyckte det var så orättvist att kompisarna blev gravida direkt när de skulle försöka medan hon själv kämpar på sen i okt med tester och allt.
    Pratade en bra stund om det här och jag försökte peppa henne så gott det gick och gav mina råd och tips.....
    (har ju lärt sig en del sen man kom in i denna tråden )

• Lapinette

Kolmården var trevligt! Vårt favoritställe blev tigrarna som fick mat precis när vi gick förbi. Sen hade vi några "konstiga" zebror som bråkade och gnabbades (såg jätteroliga ut).

• _koko_

Lappis - Söderköping alltså! Såå mysig stad, men vad är det med trafiken? Varje gång vi har kört igenom har det varit köer, lååånga köer! Hahaha, du kan väl ta ett snack med lokalpolitikerna va??

BS - Glädjande att de kunnat väcka din pappa, men vilken jobbig tid ni går igenom!

Tinga - Tråkigt med bakslag, men jag hoppas det är ett steg bakåt och två framåt snart igen.

Nattson - Grattis till tjejen! Tråkigt med din förlossning, den lät verkligen jobbig!! Håller med izzie att det kan vara bra att skriva för att få ur sig det jobbiga.

nenne - Sååå avis på dig som var på rockweekend, hade verkligen velat åka!!! Men det blev maiden iaf, vilket var helt sjukt bra.
    Jag blir också väldigt bra på andra språk när jag dricker öl, undrar vilken ingrediens det är som gör det? kommer man på det kan man säkert bli rik.

Vet inte om jag skrivit det redan, men jag trodde ju att det var tand på g för några veckor sedan - och det var det! Första risgrynet har tittat fram och en till är på väg. Märker att det är lite jobbigt för conny, panodil hjälper när det är som värst.

Nu måste jag äta något, har ju för tusan inte ens fått i mig frukost för att jag suttit vid datorn hela förmiddagen...

• Lapinette

koko - det är den där jäkla broöppningen som sker varje halvtimme som gör att det ständigt är köer till och från den staden. Hade min mamma bott kvar hade hon säkert pratat med kommunpolitikerna, sån är hon! Hennes dotter är betydligt mer timid.

• Piggelin1

Hej på er!

Telis - kul att du kikade in från Grekland, kram om du är inne & läser

Koko, så det är en tand på G för Conny? Amanda har fortfarande inte en enda Däremot har hon fått upp en himla fart i sitt krypande nu, nu är verkligen den lugna tiden förbi Hon började ju förra fredagen & nu är det full speed.
    Krukväxter på golvet (inkl blomjord), datorkablar & en massa andra grejor som vi överhuvud taget inte tänkt på att hon kan komma åt...
    Men kul att se - hon är ju superlycklig över att kunna ta sig fram till saker hon ser. Snacka om att upptäcka världen nu! Hon reser sig upp med, så fort hon hittar ngt att hålla tag i...

Nattson, stoooort grattis till Alicia! Jag säger som många andra, fint namn!! Men fyyyy vad jobbigt det lät med förlossningen Känner igen det där med lustgas som inte funkade etc. Jag gjorde ju precis som BS, andades hela tiden/randomly eftersom CTG'n inte gav några vettiga utslag (den gled omkring hela tiden). Funderade på hur många timmar jag var inne innan A till slut kom & efter lite räkning på fingrarna så tog det 10½ timme för min del & jag var öppen 4-5 cm när jag kom in.
    Håller med Izzie - skriv av dig, Nattson! Jag har ju ältat det en hel del här, eftersom jag tyckte det var så himla gräsligt de sista fyra timmarna. Bra terapi, även om jag fortfarande tycker det var gräsligt. Skulle nog kunna tänka mig ett barn till (om det funkar), men förlossningen gör mig skräckslagen. Enda trösten är väl att det ofta går fortare andra gången & dessutom kommer jag helt klart köra epidural då, jag gjorde ju aldrig det med A.
    Sen får epiduralen göra att det avstannar - må så vara - men jag får ju iaf lite andrum då!

Lappis - lät mysigt med Söderköping!

Hmmm, var det ngt mer jag skulle kommentera?
    Ja just det - BS - fy vad jobbigt med din pappa! Tänker på dig & hoppas att uppvaknandet går bra nu.

• Piggelin1

BS, vilken fin ny bild du har intill ditt nick förresten!

• Piggelin1

nenne, hur gick det på intervjun??!!

• nennesjuttioåtta

hejsan heeej!
    Glömde ju skriva angående intervjun... Jag tror det gick bra! Han sa att jag gjorde ett gott intryck och han ska prata med några fler och höra av sig i mitten på augusti. Det är ju ingen tjänst som finns utan de funderar på att anställa ngåon som kan hålla jämn linje enligt deras grafiska profil, nu är det lite häjkon bäjkon.

Sweetie, jag mailar dig vid tillfälle!

koko
    moooahahahahaha *gör djävulstecken och headbangar* Det var riktigt kul! Jag gillar hårdrock som Mustasch men har svårt för Helloween och såna där lite glam-skrän-permanentat-spandex-hårdrock. Europe var rätt kul att se också, men Alice cooper hade en riktigt dålig scenshow tyckte jag, pratade knappt och höll på med någon uppblåsbar barbara som sen blev en riktig dansare som han örfilade några gånger, sen kom det en barnvagn och helt plötsligt hade han en tvångströja på sig. Fattade nada. MEN ölen var billig!!! Jag var ju klädd som en riktig dödsmetallrockare med regnställ och ljusgröna gummistövlar med blomrankor... *harkel* Dock var det bra när regnet öste ner på lördagskvällen.

Idag har vi varit och promenerat en timme före frukost (P provade precis bröllopskostymen och den var mer än tajt över skräppan så nu är det strikt diet några veckor, iaf för hans del ), ätit på balkongen, badat i ån med efterföljande dusch och annat trevligt! nu ska vi på stan och shoppa lite attiraljer till Norgeresan, nya liggunderlag t ex då våra gamla blir som fotbollar när de blåser upp sig... Så klart ska det bli grymt väder här när vi drar till Norge där de oftast bjuds på 10 grader och duggregn.

Vickan!
    Inga symptom idag? Du vet väl att inga symptom kan vara ett tecken...?!?!? EEEEHEHEHEHHEHEHEHEH!!!!!

• nennesjuttioåtta

sweetiepie
    4-11 oktober Vi bor på Chelsea Lodge.

Koko
    Maiden låter ju inte helt fel det heller!

Svar på tråden Barnkarusellen 2