Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Cicci, det låter som att du har en trevlig helg framför dig i alla fall! Ha det så jättebra och ta dig en ordentlig funderare över helgen.
Vem är det som brukar vara så bra på att komma ihåg oss alla, är det Tinga? Hon har ju så klart annat för sig just nu annars hade ju Godisråttan kunnat få sig en lista pronto! Mrs B, har du kvar listan med födda, BF, ort och ålder på oss alla??
Pust, när Iris har somnat tänker man att det ska bli så skönt att få sätta sig en stund men icke så här på landet, först ska det diskas (ingen diskmaskin), sedan ska tvätten tas in (ingen torktumlare) och så allt annat man vill pyssla med. Ändå så lever vi ju inget "riktigt" primitivt stugliv för här finns ju både dusch och toalett!!!
Idag gick vi en lång promenad ute på alvaret, jättemysigt, bara det att när vi kommer hem upptäcker vi att Iris bara har en sko på sig så det var bara till att vända. Längst bort på slingan låg den så klart! Hon skaver av sig skorna mot fotstödet på vagnen.
Tänk vad man lever sig in i allas problem ändå, jag sitter här och tänker att oj vad mycket det har hänt och man känner sig nästan lite deprimerad själv för man tycker att det är så mycket jobbigt som hänt en och så inser man att mig har det ju inte hänt ett dugg!!!
Nenne, när var intervjun nu igen, när ska man börja hålla tummarna? Inga hus på gång?
Fast det är klart, jag tänker mycket på mamma som tillbringar sin semester sittandes på sjukhuset hos pappa. Hon sitter där fyra timmar varje dag oavsett om han orkar vara vaken eller sover för han vill det, det är så länge man får lägga i pengar i parkeringsautomaten tydligen och hon tycker att det får räcka!
Cicci: Ja, det kan låta lite ego att ta bort det, för att det inte är rätt tid.. Men å andra sidan är det väl lika ego att föda ett barn till ett liv man inte tror/känner är det bästa för barnet...
Ja det går att vrida och vända hur som helst, men det är du och din man som för stå "till svars" för beslutet, oavsett..
Bs: Typiskt med skon.. Rejält med luft blev det juh för er iaf..
Nenne ja: Var det idag intervjun? Eller i morgon? om det var idag, gick det bra?? Annars lycka till i morgon!
Hej igen!
När var jag senast här inne två gånger samma dag? Tusen tack för alla varma kramar och för att ni tänker på oss!
Det har verkligen varit en tuff vecka, den här senaste, men idag har det faktiskt varit lite bättre.
Piff har kräkt ett par gånger idag också, men betydligt färre gånger än de senaste dagarna, och framför allt har han kunnat hantera kräkningarna mycket bättre. Tidigare har han oftast satt i halsen när han försökt svälja ner det som kommit upp, vilket lett till dippar i syresaturationen. Idag har han svalt och andats _samtidigt_, vilket gjort att han inte alls blivit så tagen av kräkningarna.
Dessutom har han legat utan syrgas hela dagen idag! Halv åtta i morse stängde de av syrgasventilen och när vi gick hem för en halvtimme sedan var den fortfarande avstängd!
Vi vet ju naturligtvis fortfarande ingenting om när vi kommer hem, men det ser iallafall lite ljusare ut. Och BS - det är ingen risk att den ena kommer hem tidigare än den andra, utan vi får ha båda kvar där tills båda är redo för att komma hem. Dock blir det troligtvis så att Puff kommer att behöva syrgas även en tid här hemma, men det är vi inställda på. Att ha två med syrgas är minst en för mycket, så därför blir det tidigast hemgång när Piff är helt syrgasfri. Anledningen till att Puff kommer att behöva syrgas längre tid är att han var tillväxthämmad - statistiken visar att sådana barn brukar vara syrgasberoende lite längre tid.
Kramar till er allihop!
Ååååå!!!!!!
jag har inga kloka råd eller så att ge till dig Cicci. Det finns ju inga råd. Du måste fatta det beslut som känns bäst och rätt för dig. För er! Vill bara skicka kramar och stöd!!!!!
Och Tinga gumman!!!!!
jag började gråta när jag läste ditt tidigare inlägg och Piff. men nu efter ditt senaste känns det bättre.
jag känner så med er!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi hade ju bara Lill-Snorpan 2 veckor på neo, men det kändes som en evighet bara det. Och det är ju verkligen en droppe i ahvet jämfört med er och killarna!!!
Men jag hoppas verkligen att det piff blir bättre snart så att er hemgång inte blir uppskjuten särskilt länge!
KRAAAAAM!!!!
Godisråttan,
välkommen in i tråden! Alltid roligt med nya!
Som BS (tror jag det var) så har många i denna tråden hängt här i flera år nu... så därför är det många som känner varandra rätt bra.
Men som sagt, vi har fått nya personer under hela tiden så du kommer säkert snart att känna dig mer hemma här (ifall du fortsätter skriva).'
Själv har jag nyligen fått en liten dotter efter att ha kämpat i ca dryga 1,5 års tid (vilket i denna tråd inte ens är särksilt länge tyvärr....).
Vi bor för tillfället i New York, därför skriver jag ganska ofta "nattetid" (svensk tid).
MSW,
å vad härligt att du snart är ledig!!!
Hur mår du nu annars??
Hur känns det?
Förresten!
Har någon hört något från Nattsson??????????
Själv mår jag bra.
Ska till jobbet imorgon! Ser jättemycket fram emot det.
jag känner mig dock ibland vädligt osvensk och kanske inte som den "ultimata mamman" eftersom jag redan nu har börjat jobba lite (försöker att få till en dag i veckan). Detta trots att Lill-Skruttan är så liten än. Men jag trivs jättebra med det msåte jag säga!
Jag älskar att vara med henne, men att få en dag per vecka när jag får vara på jobbet och vara bara "mig själv" och inte mamma, det är underbart!!!!
Hm, jag vet att detta låter makabert. Särksilt i de flesta svenskars öron, men det känns så härligt!
Jag har verkligen insett att jag behöver annan stimulans utanför "mammaskapet" också för att må riktigt bra.
Dessutom har vi fått veta att vi nu har fått dagisplats! Det känns hur lyxigt som helst!!!!
Hon kommer börja nu im september vilkt är precis när min "mammaledighet" är över, vilket var supertiming. Enda orsaken till att vi kunde få plats nu var att hon ju föddes för tidigt! Så DET gjorde att vi "sprang förbi" alla som var före oss i kön. Eftersom de inte har fått sina barn än, haha!
Å jag är såååå glad att vi slipper fundera över detta med nanny!!
Och dagiset känns superbra!
Vi var där häromdagen opch pratade med föreståndaren och det känns som klippt och skuret för oss!!!! Så jäkla bra!