Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej på er!
Jag har inte läst ikapp så mycket och kommer inte att hinna göra det heller. Men jag uppfattade Ciccis inlägg. Kram till dig! Vad ni än beslutar så stor kram till er!
Idag blir Alicia en vecka gammal! Helt galet att jag tagit mig igenom första veckan. Usch det har verkligen varit en pers! Jag och hormoner går inte ihop... Har bölat varje dag och igår var det värst. Då ställde vi in de besök som skulle komma för jag satt bara och grät. Idag är det bättre, har lite mjölkstockning på ena bröstet men annars kanske det börjar ljusna lite?!
Alicia vägde 3385g och var 51cm lång när hon föddes. Det var en jobbig förlossning och något jag inte vill göra om en gång till. Från det att jag fick komma in på ett förlossnings rum till att hon var född tog det 7h. Vet inte om det är långt eller kort, men under den tiden han jag svimma ett antal ggr och vara borta ganska länge. Jag testade lustgasen och då kom andningen av sig helt, vilket resulterade i att jag hyperventilerade och svimmade. Varje gång jag vaknade fick jag panik och blev rädd för att det var så mycket folk i rummet som försökte få kontakt med mig. Men tillslut så gick det!
Resultatet är ju så klart värt allt och helt fantastiskt!
Kram till alla!
Grattis Nattson till lilltjejen!!!!!!
Skönt att höra av från er men tråkigt att det blev en jobbig och konstig (?) förlossning.
Med Max låg jag 9 h på förlossningen i intensiva smärtor hela tiden, men med Malte tog det bara 2,20 h men med samma smärtor.
Ta hand om er väl!
Kram
Kavar att föda:
Victory= BF 30/7 2008
MWS= BF 31/8 2008
Zozo= BF 20/9 2008
Hej Nattson, du är efterlängtad!!! Stort grattis till lilla tjejen och skönt att höra att hon mår bra. Om sju timmar är långt eller inte beror nog på hur öppen du var när ni kom in? Trist att det inte gick så bra under förlossningen, jag har då banne mig ingen lust att någonsin göra om det en gång till heller! Vet inte riktigt hur det ska gå att få till ett syskon då bara... Depressioner efteråt, långa eller korta perioder verkar hur vanligt som helst, om det inte går över så finns det ju hjälp att få. Hoppas att du har en bra BM som du kan ha ett bra samtal med nu efteråt? Stora kramar och lycka till framöver! Titta in när du hinner och orkar, vi ser fram emot att få höra mer från dig om lilla tjejen!
Mrs B, hoppet finns ju i alla fall att det ska gå fortare gång nr två...
Är det bara tre kvar att föda nu! Nu behövs verkligen några fler plus! Men jag sätter stort hopp till våra ivfare nu efter sommaren och så AM förstås. Skulle inte FruLlan börja försöka igen snart också och vem mer?
Idag har maken tagit med Iris och shoppat på eftermiddagen så att jag fick städa och nu är de ute och går så att jag fått duscha. Jättesnällt av honom. Iris är så vansinnigt mammig så han kan inte ha hand om henne medan jag stökar med annat i huset, han måste ta med henne hemifrån tyvärr.
Nattson - grattis till dottern och läbbigt med svimningarna!!! *kramar om*
Själv - känner jag mig otroligt ogravid idag och firar semestern genom att dricka lite rosévin! Najs! Imorgon drar jag iväg från civilisationen och återvänder 27/7 på kvällen. Ha det bäst och sköt om er!!!
*kram*
BS: Tack för uppdateringen om din pappa. Hoppas nu att han blir bättre och bättre!
Nattson: Grattis till lilla tjejen - med fint namn också! Jobbigt med en stökig förlossning. Tveka inte att prata om den med vänner och med barnmorskan på efterkontrollen!
Hälsar
A.M. som firat helgen med en god Ripassa. Ogravid än så länge vad jag vet
Men vad konstigt, jag skrev ett inlägg förut som inte verkar ha kommit med.
Vickan och AM, vad spännande med två BIMare framöver!
Vickan, ha det så trevligt, du verkar komma tillbaka innan det blir som mest spännande i alla fall!
Här sitter vi tysta i vardagsrummet framför varsin dator för så fort vi pratar med varandra så vaknar Iris! Tänkte hursom gå och lägga mig nu, var bara tvungen att vänta på att mamma skulle komma hem från sjukhuset, de väntar med att väcka pappa till imorgon tydligen, så fort man vaknar så börjar man anstränga såret och det är visst bättre att han vilar helt stilla tills imorgon. Hoppas så att det går att väcka honom imorgon.
Å Nattson!
GRATTIS!!!!
Underbart att du har lilla Alicia nu!
Och det där med hormoner och gråt. Det är vanligt så du ska inte känna dig ensam. Jag hade inte några gråtattacker direkt, men kände mig nästan lite konstig pga det. De flesta jag känner har npg haft åtminstone en eller ett antal "böldagar" efter förlossningen när hormoner o mjälk rinner till.
Din förlossning låter rätt jobbig. Usch! Vet du varför du itne fixade lustgasen? Det måste ju varit den som gjorde att du hyperventilerade o svimmade??
Låter läskigt.
Varför kunde du inte fått annan smärtlindring istället när de såg att du svimmade?? Tycker det verkar så konstigt att de inte bara försökte ge dig ngt annat istället. Alla klarar ju faktiskt inte av lustgas. Och detta är ju ett rätt känt faktum.
Men huvudsaken är att du mår bra nu (trots gråt) och att lill-tjejen mår fint!
Fint namn förresten!!!
BS,
det låter som mm ölandsgrannarna är rätt jobbiga faktiskt. Visst är det torligt med engagerade personer. Och det är kul när folk omkring en frågar om man vill ta del av saker de gör. MEN det r stor skillnad på att "bjuda in" och att "tvinga"!!!!!!
I detta fallet låter det verkligen som om de inte kan inse att alla kasnke inte tycker att just deras intresse är det största. Man kasnke vill ägna sin lediga tid till andra saker som MAN SJÄLV tycker är roigt o intressant. Eller bara avkopplande (när man nu har semester).
Kanske kan ni fråga ifall endast iris kan vara med o måla. Då får ni ju barnpassning och de får en liten kreativ krabat att "jobba med". Två flugor i en smäll. Så kanske ni kan passa på och göra ngt annat i någon timme eller tre?? Sova, läsa, åka och göra ngt vuxet, fika, bara umgås eller kasnke börja göra syskon....haha!
Jag hoppas dessutom att din pappa kommer må bra imorgon så de kan väcka honom. Tänker på dig och er eftersom detta måste kännas jättejobbigt.
Dels att du är så långt ifrån dian föräldrar nu. Och framförallt eftersom man alltid blir så orolig när personer som står en nära blir allvarligt sjuka.
Kram!