• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • MSW

Hej på er alla!

Nenne: Spännande med intervjun, låter juh hoppfullt!!

Bs: Hört något mer hur det är med pappa? Hoppas att det är så bra det kan!

Själv har jag haft en produktiv dag (iaf för att vara mig.. ) och fått en massa små saker gjort! Skönt!
    Fast det kändes lite konstigt i morse när jag vaknade och "fick" vara hemma, UTAN att vara sjuk.. Men jag ska nog vänja mig vid det också..
    Det har dessutom inte regnat på hela dagen och varit runt 20 grader varmt, helt okey semester väder..

• MSW

Lappis: Låter som en bra helg, trots regnet!

Mrs B: Roligt att träffa kompisen, men tråkigt att det inte vill sig för dom! Men håller med om att man lär/lärt sig en hel del av tråden!

• Liten med Mindre

Hejsan! Här försvinner jag på semester och så blir det dramatiskt värre i tråden. Hoppas att ni som behöver har kryat på er, era nära o kära, eller fattat rätt beslut. Massor med kramar!

Cicci - stora kramar. Och som de andra säger - lyssna inåt.

BS - hoppas pappa kryar på sig och att läkarna fått rätsida på blödningar och sånt.

Tinga - styrkekramar. Det senaste inlägget lät lite mer förhoppningsfullt, så jag hoppas att killarna och du är på rätt väg igen.

Nattson - Massor med grattis! Det är jobbigt med alla hormoner ibörjan, men även senare. Tröttheten lägger lite extra last på det hela. Här är en som vet. Hoppas att din man kan stötta dig så att du tar dig igenom lättast möjligt. Oftast är en axel bästa boten.

koko - Mindre har också fått tänder, för två veckor sen kom det två i nederkäken, med 2 dagars mellanrum. Fast om hon var extra gnällig då vet jag inte - det inträffade givetvis ihop med senaste jobbiga utvecklingsfasen, och att vi slutade med nattmatning. Så jobbigt har det varit ändå. Enda kruxet är att vi ju inte kan trösta henne med att suga på ett finger längre, det gör så attans ont.

Vi har varit på semester i Falun hos svärisarna. Skönt, men vi är så otroligt trötta pga detta med att inte äta på natten. För istället för att vakna o äta 1-3 gånger per natt, så vaknar skruttungen oftast varje timme. Inte så länge, men hon skriker och behöver vändas till sida eller mage, buffas lite i rumpan och somnar sen om. 2 nätter med bara 2-3 vyssningar har vi haft - resten blir rätt drygt.

Några råd? Hur får man henne att inte bli ledsen och vakna till för att hon hamnat på sidan/ryggen/magen eller pga dåliga drömmar? Det verkar kvitta hur hon har somnat (läge / somnat själv eller buffats). Vi försöker med mer mat, men det går inte i mer än drygt smakportioner av allt hon äter. Välling är en kamp som vi förlagt till mellanmålet för att slippa skriket och paniken vid läggdags. Inte alls populärt med flaskan... Suck! Fast till slut får hon i sig kanske en knapp deciliter.

Och så alla kräkningar - de skulle ju bli färre när hon äter fast mat. Visserligen ammar hon ju mycket med (har inte fasat ut mer än nattamningen). Nu har jag för första gången försett oss med fläcksprej. Hoppas att reklamen håller vad den lovar - inte lysande resultat hittills dock.

Annars är tjejen fortfarande supersöt, superaktiv och väldigt högljudd.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Blev ingen lugn dag idag heller för en kompis till Max ringde och frågade om vi ville komma och leka och titta på deras kaniner, så det gjorde vi. Men kaninerna höll jag mig ifrån eftersom jag är superallergisk mot dem.

Tänder
    Malte har fortfarande inga tänder. Han var rätt så gnällig och jobbig ett tag (bla så vaknade han 1 gång i timmen på natten och bara gnällde och gnällde på dagarna). Men så vände det hela och nu går vi upp 1-2 gånger per natt och stoppar i nappen. Gröt får han oftast vid 18 och sen blir det inte välling förrän 06. Ibland äter han gröt vid 16 redan och då blir det en flaska välling vid 19-20 när han ska lägga sig.

Mindre
    Vi gjorde inget speciellt med Malte när han var gnällig utan höll bara ut och sen en dag vände det. Malte äter gröt med god aptit, liksom frukt och gillar även välling, men luncherna funkar sådär fortfarande.

BS
    Hur har det nu gått med din pappa?
    Hoppas verkligen att han snart blir bättre!
    Hur är det annars på Öland?

• muggles

Mellanlandning hemma mellan tur till Blekinge/Österlen och Värmland, åker imorgon bitti.

Oj, vad mkt som har hänt!

Cicci: tung sits du har, inget lätt beslut. Bra att du fick några fler dagar på dig att fundera, inte bra att ta livsavgörande beslut på en kvart... Jag tänker inte ens försöka råda dig, du har ju fått en hel del råd redan. En grej jag dock tänkte på - och snälla ta mig på rätt sätt, jag vill absolut inte skuldbelägga dig. Det jag tänkte på var att när ni bråkar så måste det vara ganska skrämmande för Victor som ju inte förstår vad ni säger men han förstår nog tonfall och känner av stämningen. Det måste bli ganska tufft för honom att de två som är hans absoluta trygghet i livet bråkar så mkt. Kanske bör ni av den orsaken söka utomstående hjälp? Du säger att ni brukar lösa detta själva men nu verkar ni ha fastnat i mer gräl - pajkastning som du skrev. Jag tycker inte grälen verkar konstruktiva heller; det är ju skillnad på att klaga på en handling och en person. Om man grälar och säger "jag avskyr när du gör sådär, gör så istället" så är det ju mer konstruktivt än att säga "du är så jävla dum i huvudet som gör så". Jag vet inte om du håller med... Och sedan så vill jag inte döma din man för jag känner ju inte honom men jag tycker verkligen att det är kränkande att säga det som han sa om det verkligen var hans barn. Ska du verkligen behöva ta sån skit??? Och är du verkligen lika elak tillbaka??? (Du verkar inte det minsta elak när man träffar dig...) Många kramar!!!!

Tinga: jag känner verkligen med dig i det du skriver. Jag vet inte om jag tolkade dig fel men det lät som om du upplevde det som ett nederlag att du fick antidepressivt utskrivet ("så illa är det" skrev du) och om du har minsta tanke åt det hållet så ska du inte tänka så! Om du klappade ihop efter all spänning och alla trauman som ni har gått igenom så betyder det bara att du är en inkännande människa. Ni har ju i praktiken varit rädda för att pojkarna (el iaf en av dem) ska stryka med på kuppen - det är ju fruktansvärda upplevelser. Och så gång på gång också. Inte konstigt om man behöver stöttning och antidepressiva för att klara det!!! Men Vickan som ju ha en (flera?) kompis som gått igenom ung detsamma som ni, skrev i början att det kommer att komma många toppar och dalar men att det förmodligen kommer att sluta lyckligt (el ngt i den stilen). Och så har det ju blivit också. Kram till dig med!!!

Nattson: grattis till lilla tjejen! Synd att du fick så dålig smärtlindring.

BS: hoppas din pappa mår bättre!

Vi hade det iaf underbart hos Vänner med familj och Moa och prinsen kröp ikapp. Vi fick egenjagat vildsvin och det blev några (alldeles för) sena kvällar...

Måste rusa!

• BrudSommar2006

God morgon! Pappa väcktes igår och är väl i alla fall hyfsat pigg efter allt så idag kanske han ska få flyttas från intensiven till vanlig avdelning. Det känns ju som ett steg åt rätt håll i alla fall.

Idag är det tisdag, Cicci, många stora kramar oavsett hur det blir!!!

• nennesjuttioåtta

Cicci
    *kramar om*

BS
    Mycket positivt att din pappa flyttas till en vanlig avdelning! Skönt att höra! *kramar om dig med*

Sweetie
    har mailat dig!

Tinga
    Tänker på er, det lät ju som att det är åter på rätt väg igen! Hoppas ni får komma hem inom en snar framtid!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Jag vet ju vad din kompis går igenom... Fy fan, det är inte rättvist och det finns inte så mycket man kan säga som tröst.

Nej, nu måste jag logga in på banken för att föra över lite pengar igen till mitt lönekonto eftersom a-kassan fortfarande inte har behandlat mitt ärende. Jävla strul! AF glömde meddela a-kassan att jag var påanmäld igen så jag har hamnat ännu längre bak i kön. Och som tack så har min fackavgift inte reglerats eftersom det inte gått igenom ännu så jag ska fortfarande betala flera hundra mer än jag ska nu när jag är arbetslös. Det kommer att falla mig till godo senare men det är ju nu som jag inte har några pengar... @%#0dödochförintelse"=%&¤ Tur att jag är en Spara så att det finns lite att skrapa av på kistbottnen.

Igår var vi och såg Ostindiefararen Götheborg! Det började ju fint med sol på morgonen men vid halv 8 på kvällen när vi åkte ut till hamnen så var det världens åskväder och regnet stod som spön i backen. Tur att man är en friluftsmupp, de andra som var där och kikade klafsade runt i typ foppatofflor och mysbyxor som var blöta upp till halva vaden.

Å så är jag skiträdd att mensen ska komma när som helst. Orkar inte ett till nederlag och så klart så ska vi på semester nu med Ps syskon och en svägerska så det gäller ju att låtsas som ingenting dessutom. Hur som helst, efter semestern så ringer vi till läkarn så får de fixa fram oss i kön till inseminationen för det här funkar ju inte!

• nennesjuttioåtta

Liten, välkommen tillbaka från semestern!

Svar på tråden Barnkarusellen 2